Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 11/2018, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Jak zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?

Jak zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?

Czy pozycjonowanie strony internetowej hotelu wciąż się opłaca? Kto dziś inwestuje w SEO (Search Engine Optimization) i czym tak naprawdę zajmują się specjaliści z agencji interaktywnych? Rozwiewamy najczęstsze wątpliwości dotyczące pozycjonowania i ułatwiamy zrozumienie jego idei.



Algorytmy Google odpowiadające za badanie zawartości stron internetowych dotychczas zmieniły się przynajmniej kilkadziesiąt razy, w większości w sposób nieoficjalny (Google w ostatnich latach nie informuje o modyfikacjach sposobu rankowania stron WWW).

Jak działają algorytmy Google?

Wyszukiwarka Google powstała po to, aby katalogować wszystkie informacje zawarte w internecie i prezentować użytkownikom te najbardziej użyteczne dla nich po wpisaniu konkretnego zapytania. Ta idea okazała się bardzo trudna do osiągnięcia. Weryfikacja, która strona spełni wszystkie oczekiwania internauty, a która z nich jest bezwartościowa, okazała się skomplikowanym procesem. Dlatego od ponad 20 lat algorytmy oceniające zawartość witryny są nieustannie udoskonalane. Algorytmy Google mają za zadanie ocenić strony WWW i obdarzyć je większym lub mniejszym zaufaniem. Co to oznacza? Chodzi o jak najlepsze dopasowanie witryny do wymagań, które stawiają algorytmy. Do badanych czynników zalicza się kilka bardzo ważnych elementów:
• wartościowe i oryginalne treści kompleksowo opisujące daną usługę lub obiekt,
• dane kontaktowe,
• umożliwienie użytkownikom bezproblemowego poruszania się po witrynie,
• brak błędów na stronie,
• zadowalająca szybkość ładowania witryny. Czynników wpływających na wartość strony internetowej w wyszukiwarce Google jest znacznie więcej. Ranking stron internetowych, które pojawiają się na dane zapytanie, musi być jak najlepiej dopasowany do potrzeb użytkowników, aby chcieli oni jak najczęściej korzystać z wyszukiwarki.

Jak osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce Google?

Osiągnięcie zadowalającej widoczności witryny w wyszukiwarce Google wymaga przede wszystkim zapoznania się ze wszystkimi wytycznymi, które udostępnia Google (https://support. google.com/webmasters/), oraz śledzenia aktualizacji dotyczących algorytmów. Cały ten proces zajmuje sporo czasu, tym bardziej jeśli hotel nigdy wcześniej tego nie robił. Warto jednak podjąć działania związane z SEO, ponieważ pozycja w wyszukiwarce Google ma znaczący wpływ na liczbę rezerwacji bezpośrednich.
_____________

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH:

Jeśli chce się dobrać słowa kluczowe tak, aby osiągnąć szybki zwrot z inwestycji w pozycjonowanie, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników.
• Lokalizację obiektu – algorytmy Google premiują hotele najlepiej dopasowane do lokalizacji zawartej w zapytaniu. Oznacza to, że hotel znajdujący się w Gdyni nie powinien pozycjonować się na zapytania związane z Gdańskiem, ponieważ prawdopodobnie nigdy nie zostaną osiągnięte założone cele. Inwestycja w pozycjonowanie niezwiązane z lokalizacją hotelu jest bardzo ryzykowna.
• Udogodnienia w hotelu – goście, poszukując wymarzonego pobytu w hotelu, często do zapytania wpisywanego w Google dodają atrakcje, np. „Hotel Poznań z basen [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



1 Komentarz dla “Jak zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?”

  1. Justyna Rachuba

    Warto dodać, że wyniki działań SEO nie są widoczne od razu a efekty działań często widziane są dopiero po kilku tygodniach – miesiącach. Obecnie bardzo ważna jest wersja responsywna strony internetowej. Wizytówka jest niezmiernie istotna. Polecam również zapoznać się z link buliding.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Stowarzyszenie najlepszych dyrektorów

Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli to organizacja skupiająca ponad 400 dyrektorów, prezesów i operatorów najlepszych hoteli 5- i 4-gwiazdkowych. Z Polski jest tylko jeden – Paweł (...)

Krzysztof Kraskowski dyrektorem hotelu Seaside Park

Krzysztof Kraskowski, którego niedawno na stanowisku dyrektora Golden Tulip Międzydroje Residence zastąpił Marcin Ładny (pisaliśmy o tym TUTAJ), objął właśnie stanowisko dyrektora generalnego powstającego w (...)

Pomóżmy wspólnie: specjalne szkolenie dla hotelarzy

POD PATRONATEM HOTELARZA 26 lutego w Art Hotelu we Wrocławiu odbędzie się specjalne, charytatywne szkolenie dla hotelarzy. Całkowity dochód przekazany zostanie na Fundację Wrocławskie Hospicjum (...)

Flagi na hotelach Chopin Airport Development opuszczone do połowy masztu

W związku z tragiczną śmiercią Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza zarząd państwowej spółki hotelowej Chopin Airport Development podjął decyzję o opuszczeniu do połowy masztu flag (...)

Nowy partner w Hotel Professionals Management Group

Do grona partnerów spółki Hotel Professionals Management Group (HPMG) dołączyła Katarzyna Stiller-Romanowska, która od blisko dwóch lat pełni w spółce funkcję dyrektora ds. operacyjnych. Z (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA