Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 11/2018, TECHNOLOGIE I WYPOSAŻENIE » Hotelowa łazienka pod lupą

Hotelowa łazienka pod lupą

Co większość gości robi po wejściu do hotelowego pokoju? Stawia walizkę i... zagląda do łazienki. To jest trochę jak rytuał, bo dla wielu osób to właśnie łazienka jest wyznacznikiem jakości, standardu, a przede wszystkim czystości obiektu. Przyjrzyjmy się bliżej łazience, która towarzyszy hotelowemu pokojowi.



Wdzisiejszych czasach goście stawiają łazienkom hotelowym wyjątkowo wysokie wymagania. Przede wszystkim chcą wejść do czystego, atrakcyjnego estetycznie i funkcjonalnego pomieszczenia, które ich zachwyci. Wiele osób szuka w nich też miejsca intymności i relaksu, w którym można odpocząć po ciężkim dniu pracy i odnaleźć spokój. Wszyscy goście, bez względu na to, z jakiego kraju pochodzą i ile mają lat, wysoko sobie cenią bezpieczne i komfortowe wyposażenie łazienek. Wiele osób oczekuje też odpowiedzialnego podejścia do zasobów naturalnych.

Dlatego też projektując i tworząc nowoczesne hotelowe łazienki, należy mieć na uwadze wiele aspektów. Równie ważne jak estetyka i design są czynniki wpływające bezpośrednio na wydajność i funkcjonalność hotelu, jak np. trwałość produktów, funkcjonalność, łatwość i ekonomia sprzątania oraz optymalizacja kosztów utrzymania (rozwiązania oszczędzające wodę, energię i środki czyszczące). Odpowiednie zaprojektowanie łazienek i sanitariatów w hotelu stanowi podstawę ciągłości ich użytkowania. Ekonomiczne obchodzenie się z surowcami naturalnymi, takimi jak woda i prąd, przekłada się nie tylko na zadowolenie gości, ale także na oszczędności w finansach hotelu. Estetyka i komfort użytkowania to czynniki, które sprawiają, że gość będzie się dobrze czuł w hotelu i z pewnością chętnie do niego wróci. Podstawą projektowania hotelowych łazienek są oczywiście liczne normy, wytyczne, dyrektywy i rozporządzenia z tego zakresu.



Powłoki z dodatkiem jonów srebra i anticalc

Czysta i zadbana łazienka jest w hotelu obowiązkiem – w tym miejscu nic nie może przypominać o poprzednich gościach. W kwestii zapewnienia jak najlepszej higieny warto sięgnąć po rozwiązania zapewniające ochronę antybakteryjną, takie jak np. deski sedesowe i klapy pisuarów ze specjalnymi powłokami z dodatkiem jonów srebra. Srebro to pierwiastek, którego właściwości bakteriobójcze znane już były w starożytności. Ze względu na silne działanie bakteriobójcze i grzybobójcze często nazywane jest naturalnym antybiotykiem i chętnie wykorzystywane w medycynie, kosmetyce oraz w przemyśle, który wymaga materiałów/produktów z ochroną antybakteryjną. O czystość, a więc i higienę, zarówno ceramiki sanitarnej, jak i kabin prysznicowych zadbają też specjalne powłoki, którymi powlekane są wnętrza toalet, bidetów i pisuarów oraz wewnętrzne ścianki kabin prysznicowych. Powłoki typu anticalc, zamykając mikropory materiału i maksymalnie „wygładzając” powierzchnię materiału takiego jak szkło czy ceramika, utrudniają osadom wapiennym i różnym zanieczyszczeniom przyleganie do powierzchni. Mniej zabrudzeń to łatwiejsze sprzątanie i redukcja do minimum agresywnych środków czyszczących (w zupełności wystarczą łagodne, a nawet ekologiczne płyny myjące).



Armatury z dezynfekcją termiczną

Problemem, który w hotelach zdarza się na szczęście statystycznie rza [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Sławomir Łukaszczyk, Ideal Standard Polska

1 Komentarz dla “Hotelowa łazienka pod lupą”

  1. Podpowiem Krion jeśli ktoś chce bardziej kreatywnie podejść do aranżacji wnętrz, albo nawet całych fasad. W naszej restauracji chcemy skorzystać z takich płyt i już trwają dość zaawansowane rozmowy z biurem projektowym które ma nam aranżację przygotować. Materiał jest bardzo ciekawy w dotyku, trochę jak kamień ale z drugiej strony taki ciepły kamień, gładki, lekki.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Stowarzyszenie najlepszych dyrektorów

Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli to organizacja skupiająca ponad 400 dyrektorów, prezesów i operatorów najlepszych hoteli 5- i 4-gwiazdkowych. Z Polski jest tylko jeden – Paweł (...)

Krzysztof Kraskowski dyrektorem hotelu Seaside Park

Krzysztof Kraskowski, którego niedawno na stanowisku dyrektora Golden Tulip Międzydroje Residence zastąpił Marcin Ładny (pisaliśmy o tym TUTAJ), objął właśnie stanowisko dyrektora generalnego powstającego w (...)

Pomóżmy wspólnie: specjalne szkolenie dla hotelarzy

POD PATRONATEM HOTELARZA 26 lutego w Art Hotelu we Wrocławiu odbędzie się specjalne, charytatywne szkolenie dla hotelarzy. Całkowity dochód przekazany zostanie na Fundację Wrocławskie Hospicjum (...)

Flagi na hotelach Chopin Airport Development opuszczone do połowy masztu

W związku z tragiczną śmiercią Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza zarząd państwowej spółki hotelowej Chopin Airport Development podjął decyzję o opuszczeniu do połowy masztu flag (...)

Nowy partner w Hotel Professionals Management Group

Do grona partnerów spółki Hotel Professionals Management Group (HPMG) dołączyła Katarzyna Stiller-Romanowska, która od blisko dwóch lat pełni w spółce funkcję dyrektora ds. operacyjnych. Z (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA