Udogodnienia i innowacje

Autor: Iwo Ostalski, TP-Link Polska
Przed branżą hotelarską stoi naprawdę poważne wyzwanie – w 2020 r. pokolenie millenialsów stanowić będzie ponad 50 proc. wszystkich gości hotelowych. Dla tego pokolenia, ale również starszych, obecność konkretnych technologii w danym obiekcie jest kluczowym kryterium, które często decyduje o rezerwacji noclegu. Nowe technologie ułatwiają życie na każdym kroku, nic dziwnego więc, że są one intensywnie implementowane w branży hotelowej, dla której komfort i zadowolenie klienta są kluczem do osiągnięcia sukcesu. Obecne we współczesnych hotelach nowe technologie można podzielić na dwie kategorie – po pierwsze, wszystkie udogodnienia, z którymi gość spotyka się bezpośrednio, po drugie, wiele innowacji, które wspierają zarządzanie hotelem, a o których istnieniu klient często nie ma pojęcia. Urządzenia mobilne Na pierwszą kategorię najsilniejszy wpływ wywarła popularyzacja urządzeń mobilnych, bez których większość ludzi już nie wyobraża sobie życia. Smartfon to w gruncie rzeczy najbardziej osobista rzecz, jaką posiadamy – towarzyszy nam w życiu zawodowym, osobistym, jest narzędziem służącym do codziennej organizacji pracy, a także źródłem rozrywki. Prawie nie rozstajemy się z nim nawet na chwilę. Hotelarze i pracujący dla nich deweloperzy aplikacji mobilnych dobrze o tym wiedzą. Już teraz istnieją aplikacje, które służą do rezerwacji pobytu, meldowania i wymeldowywania się, zamawiania rozmaitych usług, otwierania drzwi do pokoju, sterowania urządzeniami, które się w nim znajdują, np. zmieniania koloru i natężenia oświetlenia, sterowania klimatyzacją i zasłonami okiennymi itd. Niektóre sieci pozwalają gościom dostosować np. temperaturę w pokoju jeszcze przed przyjazdem. Istnieją również takie, które wyposażają swoje pokoje w asystentów głosowych. Branża hotelarska implementuje nawet rozwiązania wirtualnej rzeczywistości (VR) – w wielu hotelach już dziś można wybrać się na wirtualną wyciecz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *