Jak zrekrutować najlepszego pracownika SPA

Autor: Anita Bajdalska
W obecnych czasach, gdy wydaje się, że rynek pracownika zmieni się w rynek pracodawcy, wbrew pozorom proces rekrutacji wcale nie stanie się łatwiejszy. Wprost przeciwnie, może i więcej kandydatów będzie się zgłaszało, ale to tylko oznacza, że jeszcze więcej pracy trzeba będzie wykonać, aby wyłonić najodpowiedniejszego. Właśnie teraz ten temat nabiera jeszcze większego znaczenia. Wiele elementów może zdecydować o sukcesie procesu rekrutacyjnego w postaci wyboru najlepszego kandydata, ale obowiązują określone niezmienne reguły, które warto znać. Pierwszym krokiem jest oczywiście właściwe skonstruowanie ogłoszenia o pracę. Odpowiedź na to, kogo potrzebujemy i z jakimi kwalifikacjami, wydaje się banalnie prosta. Ale czy na pewno jest to właściwie komunikowane? Wykształcenie kierunkowe to podstawa, ale może potrzebne są jeszcze inne umiejętności? Jeśli hotelowe SPA specjalizuje się w zabiegach orientalnych, to szkolenia z takich masaży będą bardzo przydatne i warto to zaznaczyć w ogłoszeniu o pracę. Z kolei medi SPA potrzebuje już innych kwalifikacji pracowników i na pewno cenne są szkolenia z zakresu terapii manualnych czy masaży tkanek głębokich. Oprócz kwalifikacji zawodowych pamiętać trzeba także o innych kompetencjach kandydatów. Znajomość języków obcych, zainteresowania, hobby to wszystko ma znaczenie i może wiele powiedzieć o kandydacie do pracy. Opisanie wszystkich wymagań jest kluczowe, aby już na etapie aplikowania wyselekcjonować te osoby, które najbardziej pasują do obecnego zespołu SPA lub też wpisują się w wyobrażenie o nowo tworzonym teamie. Pierwsza rozmowa Po umieszczeniu ogłoszenia o pracę pozostaje selekcja wpływających aplikacji i zaproszenie wybranych kandydatów na indywidualne rozmowy. Gdy mamy do czynienia z osobą, która ukończyła studia kierunkowe, jej wiedza fachowa z pozoru wydaje się oczywista, jednak zachęcam podczas pierwszej rozmowy do zadawania pytań, które będą ją potwierdzały w praktyce. Zdarza się, że kosmetolodzy nie znają podstaw higieny czy dermatologii, tymczasem kosmetyczka będzie miała dużo większą wiedzę, niż mogłoby się wydawać. Nie mniej istotne są cechy osobowości kandydatów, które nawet przy najlepszych dyplomach uczelni mogą niestety takie osoby eliminować z pracy w hotelowym SPA. Bardzo pożądanymi cechami są empatia, życzliwość wobec innych oraz pogodne usposobienie bez względu na okoliczności. Terapeuta SPA powi nien być ucz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *