NAJWIĘKSZE SIECI HOTELARSKIE NA ŚWIECIE

Autor: RAFAŁ SZUBSTARSKI
Im bardziej wszystko się zmienia w świecie covidowym, tym bardziej ranking największych sieci hotelowych na świecie pokazuje, że nic się w nim nie zmienia. Najnowsze zestawienie Hotels 325 magazynu „Hotels” pokazuje, że największe sieci hotelarskie 2019 r. na świecie to w dalszym ciągu Marriott, Jin Jang, Hilton, IHG i Accor oraz indyjska parasieć Oyo, która już w ubiegłym roku była w pierwszej 10. Największymi brandami są Holiday Inn Express, Hampton by Hilton i Holiday Inn, a za nimi chińska HangTing. Orbis jest 64. siecią hotelarską na świecie. Nie licząc Oyo, czołówka gigantów hotelarskich pozostaje stała. „Przegląd rankingu Hotels 325 w skali roku pokazuje, że w chwili, gdy »konsekwentny « jest ostatnim słowem na ustach wszystkich, to jednak jest on dość spójny i konsekwentny” – pisze Jeff Weinstein, redaktor naczelny „Hotels”, przedstawiając wyniki zestawienia. Ale ranking Hotels 325 pokazuje też stan branży w trochę szerszej perspektywie. Oto np. azjatyckie sieci, jak New Century Hotels & Resorts, The Ascott Ltd. czy Greenland Hotel and Tourism Group, wykazują imponujący wzrost, podczas gdy w największych sieciach, takich jak Marriott, Hilton, IHG, Wyndham i Accor, wzrost jest, nazwijmy to, bardziej stabilny (pamiętać należy, że jest to zestawienie pokazujące stan branży na 1 stycznia 2020 r.) Pytaniem dnia jest, czy – a właściwie jak bardzo – COVID wpłynie na przyszłoroczną listę. Jak dotąd, największe sieci operatorskie i franczyzowe wykazują się dużą płynnością i elastycznością, przynajmniej operacyjną. Ale i finansową, choć notują potężne straty. Jak pisaliśmy w poprzednim wydaniu „Hotelarza”, wyniki za drugie kwartały największych graczy pikują: „Accor – RevPAR spadł o 88 proc., obłożenie do niecałych 15 proc.”, „Hilton – RevPAR spadł o 81 proc., obłożenie do 22 proc. W Europie RevPAR wyniósł 6 dol., obłożenie 7 proc.”, „Marriott – RevPAR w dół o ponad 84 proc., obłożenie 19 proc.”. Już w sierpniu pojawiły się informacje, że Accor bada możliwość połączenia z siecią InterContinental Hotels – poinformował o tym francuski dziennik „Le Figaro”. W Accorze powołana została specjalna grupa zadaniowa, która ma rozważyć taką możliwość. A nowa sieć stałaby się największą na świecie. Połączona grupa hotelowa miałaby ponad 11 tys. hoteli z 1,6 mln pokoi. Obecnie największy Marriott ma 7,3 tys. hoteli z 1,3 mln pokoi. Według gazety, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *