RE-Opening– cztery kroki, jakie powinien zrobić hotel, żeby zaadaptować się do postcovidowej rzeczywistości

Wraz ze spadającymi wskaźnikami zakażeń i stopniowym ożywieniem po pandemii, wielu właścicieli hoteli zadaje sobie pytanie, jak przygotować się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Mając też w tyle głowy obawy dotyczące kolejnej fali pandemii z jej konsekwencjami ekonomicznymi. Wszyscy profesjonaliści hotelarscy przyznają, że obecny kryzys wyznacza punkt zwrotny w branży: nic już nie będzie takie, jak było. Niewiele jest jednak sprawdzonych recept i badań dotyczących strategii, które mogą pomóc firmom hotelarskim przetrwać w warunkach powolnego wzrostu po takiej pandemii. Dlatego też szwajcarska wyższa szkoła hotelarska EHL – Ecole Hôtelière de Lausanne postanowiła przedstawić kilka strategicznych refleksji i spostrzeżeń na najbliższe miesiące. Opierają się one na wymianie doświadczeń z przedstawicielami branży oraz na wcześniejszych doświadczeniach w radzeniu sobie z okresami kryzysu i odbudowy. 1. Re-opening – jak zarządzać kosztami Hotele muszą być finansowo czujne i elastyczne, szczególnie w zakresie zarządzania przyszłymi przychodami i kosztami. W rzeczywistości przewidywanie przyszłych przychodów w obecnych okolicznościach przypomina spoglądanie w kryształową kulę – rynki zawsze mogą zostać zamknięte z dnia na dzień z powodu obaw władz przed kolejnym wzrostem zachorowań. Przetrwanie uzależnione jest od strategicznej struktury kosztów. – Ponowne otwarcie biznesu będzie zależało od tego, jak właściciele potrafią dostosować koszty operacyjne do niepewnych i zmiennych poziomów popytu rynkowego. – Hotelarze muszą wykazać się dalszą kreatywnością przy szukaniu oszczędności kosztów operacyjnych, np. poprzez tworzenie partnerstw pomiędzy hotelarzami, które pozwalałyby im na stworzenie synergii kosztowych (np. przez wspólny housekeeping czy punkty gastronomiczne). – Elastyczne ustalenia z dostawcami produktów i usług czy z właścicielami nieruchomości mogą również pomóc w lepszym zarządzaniu przepływami pieniężnymi. – Należy ustalać dzienne i/lub tygodniowe planowanie kosztów oraz przychodów w celu ścisłego zarządzania ryzykiem operacyjnym i finansowym w czasach obecnej niepewności. – Jeśli ryzyko i obciążenia finansowe są zbyt wysokie ze względu na niski i zmienny poziom popytu, bardziej sensowne może być zamknięcie działalności na pewien okres. Doświadczenia z przeszłości pokazują, że zarządzanie kryzysem operacyjnym i płynnościowym przy jednoczesnej próbie odzyskania klientów na bardzo konkurencyjnym rynku, szczególnie cenowym, jest często skazane na niepowodzenie. 2. Re-opening – na jakich warunkach? Obecnie są różne możliw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *