Techniki zwiększania sprzedaży w hotelu

Autor: Małgorzata Pioszyk
Począwszy od etapu prowadzenia rozmowy rezerwacyjnej z gościem, przez check-in, gastronomię, po SPA, wartość sprzedaży zawsze można skutecznie powiększyć. Warunkiem jest, aby stosowanie technik zwiększających sprzedaż stawiało sobie za cel na pierwszym miejscu zwiększanie zadowolenia gościa z jego pobytu w obiekcie. Kolejnym warunkiem jest przekonanie zespołu, że oferowanie gościom więcej ma głęboki sens. Tymczasem wiele hoteli prawie w ogóle nie sięga po dodatkową sprzedaż. Postaram się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak się dzieje. Oprę się na korzeniach, czyli idei gościnności, sprawdzę nastawienie zespołów do sprzedaży i postaram się zainspirować do wdrożenia kilku skutecznych technik zwiększania sprzedaży. To gość decyduje Stosowanie technik zwiększania wartości sprzedaży w hotelu zawsze powinno mieć na celu zwiększanie zadowolenia gościa z jego pobytu w obiekcie. Właśnie dlatego należy sięgnąć do samych korzeni, czyli do idei gościnności. Czym jest gościnność? Dla mnie gościnność wiąże się z proponowaniem tego, co mam najlepsze. Tak jak robię to w domu, kiedy przyjeżdżają do mnie goście. Przygotowuję dla nich kolację. Serwuję popisowe danie, aby na pewno im smakowało, ponieważ chcę, żeby byli zadowoleni. Chętnie odstąpię im swoją sypialnię, gdzie mam duże i wygodne łóżko, w którym moi goście z pewnością lepiej się wyśpią. A rano zrobię dla nich pyszne śniadanie. Czyż nie na tym właśnie polega gościnność? Tak samo też rozumiem gościnność usługową. Jako proponowanie tego, co najlepsze. Dawanie gościom możliwości wyboru. To gość decyduje. Dlatego jako pierwszy zaproponuję pokój o podwyższonym standardzie, bo gościom będzie w nim wygodnie i będą mieć większy komfort wypoczynku. Jeśli zaś dla gościa ważny jest budżet, to w drugiej kolejności zaoferuję pokój standard lub classic, który ma niższą cenę. To gość zdecyduje, który pokój zarezerwuje. Zachęcę oczywiście do rezerwacji pobytu ze śniadaniem, bo wiem, że to najważniejszy posiłek dnia, a śniadania hotelowe zawsze są dużą atrakcją dla smakoszy. To gość decyduje. Za punkt honoru postawię sobie, aby gość zjadł kolację w hotelowej restauracji à la carte. Znam dania szefa kuchni i wiem, że najlepszy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *