Nieuczciwi goście w hotelowym SPA

Goście są różni. Zdecydowana większość z nich jest uczciwa i nie ma z nimi problemów, ale są też tacy, którzy uczciwością nie grzeszą i sprawiają problemy, także w departamentach SPA. Z pozoru sympatyczny gość może okazać się nieuczciwy, ale często o tym dowiadujemy się, kiedy opuści już hotel. Jak radzić sobie z nieuczciwymi gośćmi w hotelowych SPA?

Nieważne w jakiej kategorii hotelu pracujemy, każdy hotelarz miał w swojej karierze na pewno niejedną sytuację, w której musiał się zmierzyć z nieuczciwym gościem w hotelu i jakoś, lepiej czy gorzej, poradzić sobie z tym. Podobnie jest w hotelowych SPA, które borykają się z problemem kradzieży ręczników, szlafroków czy wymuszeniami rabatów za czasami nieuzasadnione roszczenia. Trzeba nauczyć się, jak zapobiegać takim problemom, bo to, że będą się pojawiać, jest niemal pewne.

Kradzieże ręczników

Zacznijmy od kradzieży, które wcale nie należą do rzadkości w pracy operacyjnej hotelowych SPA. Standardem jest, że każdy gość, który przychodzi skorzystać z usług wellness, otrzymuje ręcznik. W niektórych hotelach nie ma konieczności ich zwrotu przy recepcji SPA, bo przeznaczone do tego są kosze w szatniach i przebieralniach. Nikt w takiej sytuacji nie ma kontroli nad tym, czy gość zwrócił ręcznik, czy nie.

Wydawać by się mogło, że przecież można to zobaczyć, jak ktoś wychodzi z ręcznikiem pod pachą, ale pomysłowość gości jest bardzo duża. Pakują ręczniki pod szlafrok lub też wychodzą z nimi na głowie, twierdząc, że muszą je zabrać do pokoju, ponieważ mają mokre włosy. Inni przychodzą w stroju, nazwijmy to, dziennym i przynoszą ze sobą duże torby, w których, jak twierdzą, mają stroje kąpielowe. Wychodzą nie tylko z mokrym strojem, ale także z ręcznikami.

Robią tak nie tylko goście spoza hotelu, jeśli oferujemy komercyjnie wejścia na basen, ale także goście hotelowi. Jak zatem sobie z tym radzić? Najprościej jest ustawić kosze na brudne ręczniki w recepcji SPA i egzekwować ich zwrot. Można niekiedy pokusić się o pobieranie kaucji dla gości z zewnątrz za wypożyczenie ręczników i szlafroka, choć nie w każdym hotelowym SPA będzie to możliwe. Innym rozwiązaniem jest system kaucji, która po wyjściu z basenu jest zwracana.

W zależności od tego, jaką mamy przestrzeń w hotelowy

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *