Novotel wspiera ochronę oceanów i ogłasza partnerstwo z fundacją WWF

Należąca do Accoru marka Novotel podpisała trzyletnią umowę z fundacją WWF (World Wide Fund for Nature). Jej celem jest wsparcie ochrony i odbudowy oceanów poprzez zaangażowanie w ekologiczne inicjatywy. WWF jest światowym liderem w budowaniu zrównoważonej przyszłości dla ludzi i środowiska.

Wielka Rafa Koralowa i Morze Koralowe, Australia

W ramach umowy, trwającej od 2024 do 2027 roku, WWF France zapewni marce Novotel specjalistyczną wiedzę ekspercką do przygotowania planu szkoleń dla zespołów 580 hoteli z całego świata, o tym jak minimalizować negatywny wpływ na oceany w codziennych operacjach. W ramach partnerstwa marka będzie również sponsorować kilka kluczowych projektów WWF związanych z ochroną oceanów na całym świecie.

Program szkoleniowy zostanie opracowany na bazie głównych priorytetów ONZ w zakresie zmniejszenia zanieczyszczenia mórz, zakwaszenia oceanów, zwalczania przełowienia wraz z promowaniem zrównoważonych modeli połowów oraz zwiększenia wiedzy naukowej i badań nad zdrowiem oceanów. Dzięki temu Novotel przygotuje Plan Pozytywnego Wpływu oparty na czterech głównych filarach:

  1. zmniejszenie śladu węglowego, zużycia wody, energii i wykorzystania plastiku w hotelach,
  2. dokonywanie zrównoważonych wyborów żywieniowych – ograniczenie ilości marnowanej żywności i generowanych odpadów z gastronomii oraz dalszy rozwój zrównoważonej polityki w zakresie wykorzystania owoców morza,
  3. zwiększenie edukacji i świadomości na temat oceanów – działania skierowane do gości, zespołów hotelowych i lokalnych społeczności,
  4. wkład w badania i innowacje – współpraca z organizacjami pozarządowymi i inwestowanie w zrównoważone innowacje.

Poprzez partnerstwo z WWF Novotel wzmocni zrównoważone zarządzanie wykorzystaniem owoców morza oraz łańcuchem dostaw do hoteli i restauracji, a także podniesie świadomość gości i pracowników na temat znaczenia ochrony oceanów. Tym samym, marka zamierza inspirować całą branżę hotelarską i turystyczną do zaangażowania w zachowanie i przywrócenie morskiej różnorodności biologicznej poprzez wsparcie projektów WWF na całym świecie.

Ponadto, w ramach współpracy, specjaliści fundacji przeprowadzą audyty w hotelach Novotel, aby zrozumieć codzienne operacje na poziomie obiektu, a także ocenić dane dotyczące zamówień i przedstawić zalecenia. WWF stworzy również specjalny komitet sterujący, który będzie oceniał postępy w realizacji zobowiązań hoteli przez cały okres trwania partnerstwa.

Kilka z wybranych projektów WWF, jakie wesprze Novotel w ramach współpracy obejmują:

  • ochronę Posidonii, endemicznej rośliny kwitnącej w basenie Morza Śródziemnego, która odgrywa kluczową rolę w pochłanianiu dwutlenku węgla;
  • eliminację zagubionych i wyrzuconych narzędzi połowowych – najbardziej śmiercionośnej formy morskich odpadów z tworzyw sztucznych, która zagraża żółwiom morskim, ssakom, rybom i ptakom;
  • wspieranie francuskiej łodzi WWF Blue Panda, która ochrania walenie płaszczki i rekiny w rejonie Morza Śródziemnego;
  • śledzenie zagrożonych gatunków żółwi morskich w regionie Azji i Pacyfiku – gromadzenie wiedzy na temat ich przemieszczania się z plaż lęgowych do korytarzy migracyjnych i żerowisk oraz mapowanie krytycznych populacji i obszarów ochrony;
  • ochronę żółwi morskich zachodniego Atlantyku, wzmocnienie współpracy regionalnej w zakresie zrównoważonych technik połowowych i zwalczanie nielegalnych połowów.

– Z przyjemnością ogłaszamy, że Novotel rozpoczyna nowy, ekscytujący rozdział poprzez zaangażowanie w odważną inicjatywę, której celem jest wspieranie zrównoważonego rozwoju na całym świecie – podkreśla Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer, Premium, Midscale & Economy Division, Accor. – Innowacje nie są niczym nowym dla Novotel, ale teraz idziemy o krok dalej, decydując się wesprzeć największe źródło równowagi na naszej planecie – oceany. Naszą ambicją jest, aby Novotel został liderem w dążeniu do zrównoważonej przyszłości naszych oceanów, ochrony środowiska oraz motorem zmian w branży.

Jak podkreśla Yann Laurans, Conservation Director w WWF France, WWF dąży do przywrócenia zdrowia oceanów z korzyścią dla ludzi i przyrody. – Oceany są podstawowym zasobem różnorodności biologicznej, który musi być chroniony. Dlatego angażujemy się w strategiczne i innowacyjne partnerstwa z największymi międzynarodowymi i krajowymi firmami, aby pomóc im zmniejszyć ślad ekologiczny oraz wnieść pozytywny wkład w ochronę środowiska. Jesteśmy przekonani, że nasza wiedza techniczna i naukowa pomoże marce Novotel w przeprowadzeniu zmian operacyjnych dla zrównoważonego hotelarstwa.

Grupa Accor, do której należy Novotel realizuje rozwiązania i innowacje w zakresie ochrony zasobów wodnych od dłuższego czasu. Wśród nich znalazło się wsparcie Energy Observer czy współpraca z Fondation de la Mer w celu przyjęcia Ocean Framework, oceniającego wpływ codziennej działalności na dziką przyrodę oceanów. Grupa promuje odpowiedzialne rybołówstwo i była pierwszą siecią hotelarską, która zobowiązała się do stopniowego eliminowania plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku w obsłudze gości. Dodatkowo Accor dąży do osiągnięcia globalnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

– Zaangażowanie Novotel w ochronę oceanów, wraz z fundacją WWF, stanowi ważny punkt zwrotny w historii marki, który pokazuje determinację grupy Accor do zdecydowanego działania na rzecz różnorodności biologicznej i walki ze zmianami klimatycznymi, inspirując jednocześnie cały sektor – mówi Brune Poirson, Chief Sustainability Officer w Accor. – Turystyka ma duży wpływ na zasoby morskie i jest od nich bardzo zależna. Naszym obowiązkiem jest nie tylko minimalizacja negatywnego wpływu, ale także opracowanie skutecznych rozwiązań, które pomogą branży dostosować się do zmian klimatu i ich konsekwencji. Naszą ambicją jest zatem wspieranie hoteli i partnerów, aby mogli wykorzystać wyzwania społeczne i środowiskowe do wprowadzenia pozytywnej zmiany.

Obecnie portfolio marki Novotel tworzy ponad 580 hoteli w 65 krajach, które odwiedza blisko 30 milionów gości rocznie. Zespół hoteli tworzy ponad 42 tysiące pracowników z całego świata.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *