Sposób na pranie

Autor: Andrzej Altmark
Zdaniem specjalistów, we własne pralnie opłaca się inwestować hotelom, które mają 50 procent średniorocznego obłożenia i dysponują około osiemdziesięcioma łóżkami.

Czy oznacza to, że mniejsze hotele nie powinny posiadać własnej pralni? Korzystanie z usług pralni zewnętrznych, przynajmniej "na papierze", wydaje się tańsze. Czy jednak rzeczywiście? Przemysłowe pralnie tunelowe piorą zazwyczaj dla wszystkich: naszego hotelu, szpitala, pobliskiej stacji benzynowej i innych zakładów pracy.

W praktyce oznacza to, że pościel hotelowa czy galanteria stołowa zostanie wyprana razem z innymi, często bardziej zabrudzonymi - a więc i wymagającymi wyższej temperatury i silniejszych środków chemicznych - rzeczami. Taki sposób traktowania hotelowej bielizny w połączeniu z używaniem przez duże pralnie najtańszych środków pralniczych zamiast dobrych proszków skutkuje nie tylko niską jakością usług, ale i szybszym niszczeniem hotelowej pościeli, obrusów i ręczników.

Własna pralnia, poza wyższą jakością, zapewnia z reguły czterokrotnie dłuższą żywotność hotelowych rzeczy w porównaniu z pranymi w zewnętrznych pralniach tunelowych. Może zatem małe hotele, pensjonaty, a nawet większe gospodarstwa agroturystyczne powinny zastanowić się nad inwestycją we własną profesjonalną pralnię Tym bardz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *