Ponad 60% konsumentów priorytetowo traktuje zakup produktów lub usług, które sprzyjają długowieczności. Biorąc pod uwagę powyższe nie powinno dziwić, że w ostatnich 2 latach turystyka Wellness odnotowała ponad 30% wzrost. Według prognoz do 2027 roku możemy spodziewać się kolejnych 16,6% wzrostu, co przekłada się na ogromne zainteresowanie operatorów inwestycjami w siłownie hotelowe i strefy wellness. Według danych włoskiego producenta sprzętu Technogym sprzedaż sprzętu sportowego do siłowni hotelowych wzrosła o 95%.
Ogromna konkurencyjność na rynku hoteli sprawia, że o wyborze konkretnej oferty często decydują niuanse, co powoduje dynamiczne zmiany oraz leży u podłoża licznych inwestycji m.in. w strefę spa i fitness. Hotelowa siłownia przestała być przymusowym dodatkiem, a stała się potencjalnym sposobem na to, by poszerzyć ofertę, dotrzeć do nowej grupy gości oraz zyskać nowe źródło dochodu.
Dlaczego i jak warto inwestować w profesjonalną siłownie w hotelu?
Powodów, dla których warto inwestować w profesjonalną siłownię hotelową jest co najmniej kilka. Po pierwsze goście coraz częściej nie chcą wypadać ze swojej rutyny treningowej podczas wyjazdów. Pragną być aktywni i zdrowi, a estetyczna, dobrze wyposażona siłownia jest dla nich atutem podczas wybierania miejsca wypoczynku.
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż goście coraz częściej podróżują po świecie i oczekują tej samej jakości, jaką wiedzieli w innych hotelach, np. w Emiratach Arabskich. Odpowiednie miejsce do treningu jest ważne wizerunkowo. Istnieje spora szansa, że na ładnej siłowni goście będą robili zdjęcia, wrzucali na Instagrama i inne social media. Dzięki temu zyskujemy dodatkową, zupełnie bezpłatną reklamę.
Hotelowa siłownia staje się źródłem przychodów
Najprostszym przykładem wykorzystania tej strefy w celu generowania dodatkowych przychodów jest organizowanie eventów sportowych i zdrowotnych. Hotel Bonifacio w Sochocinie pod Warszawą cieszy się obłożeniem niezależnie od pory roku i pogody m.in. dzięki organizacji aktywnych weekendów w gronie kobiet, turnusów odchudzających czy wyjazdów nastawionych na poprawę samopoczucia.
Jak pokazują przykłady wielu hoteli, ciekawym pomysłem na generowanie zysków z siłowni jest otwarcie się na klienta zewnętrznego. Sheraton Grand w Warszawie, Radisson Blu w Sopocie, Stradom House Autograph w Krakowie, otwierający się właśnie Omni Fitness Marriott – to tylko kilka miejsc, które działają w ten sposób.
Oczywiście nie każdy hotel ze względu na swój charakter, wielkość siłowni i wiele innych czynników ma taką możliwość. Jeśli jednak dysponujemy dużą powierzchnią i odpowiednim sprzętem, warto pochylić się nad tym pomysłem. Tym bardziej, że dzięki technologii możemy wdrożyć wirtualne treningi, które stanowią alternatywę do zatrudnienia na stałe trenera personalnego.
Rozwiązania typu Wellness in room
Badania pokazują, że hotelowi goście nie chcą w trakcie wypoczynku czy wyjazdów służbowych rezygnować z aktywności, a rozwiązania typu Wellness in room cieszą się ogromną popularnością. Z pomocą wielofunkcyjnych ławek jak np. Technogym Bench oraz akcesoriów ukrytych w Technogym Case goście mają możliwość wykonania pełnego treningu w zaciszu swojego pokoju.
Wsparciem podczas ćwiczeń może być aplikacja lub gotowe nagrania treningów udostępnione na telewizorze w pokoju. Hotel może więc bez większych nakładów finansowych zaproponować ciekawe rozwiązanie, które będzie wyróżnikiem na tle konkurencji, jak chociażby nowość na rynku, jaką jest Technogym Visio. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym pozwala ono przekształcić dowolne miejsce we wciągające doświadczenie treningowe 1 na 1. Co więcej Technogym Visio jest idealnym rozwiązaniem bez względu na rodzaj obiektu i model biznesowy.
Pobyt na siłowni może stać się też pretekstem do wejścia w interakcję z gościem. Dzięki rozwiniętym aplikacjom mamy możliwość wysyłania powiadomień push i wcale nie musimy ograniczać się do tematyki fitness. Jak wykorzystać strefę fitness do komunikacji i cross sellingu? Po treningu z pomocą Technogym App możemy zaproponować masaż, pobyt w spa lub zdrową kolację. Może to również być informacja o promocji w barze czy zaproszenie do skorzystania z dodatkowej usługi.
Jak inwestować w hotelową siłownię?
W dyskusji na temat inwestycji w siłownie hotelowe powinniśmy wziąć pod uwagę nie tylko to, jak dużo musimy wydać, ale przede wszystkim, kiedy i w jaki sposób to się zwróci. Inwestycja w sprzęt wyższej jakości wpływa na niższy koszt wydatków operacyjnych w interwale 10-letnim. Co więcej klienci porównując hotele doceniają jakość i serwis na podobnym poziomie, jaki oferują hotele w Dubaju czy innych zakątkach świata.
Należy podkreślić, że organizacja siłowni nie polega jedynie na wstawieniu bieżni czy orbitreka. Powinna opierać się na szczegółowym planie, który bierze pod uwagę funkcjonalność, względy techniczne i estetyczne. By w pełni wykorzystać potencjał zarobkowy hotelowej siłowni, już na etapie projektowania należy tworzyć ją dla określonego profilu gości.
Jeśli mamy do dyspozycji dużą powierzchnie i chcemy ja przeznaczyć na siłownię, powinniśmy zainwestować w typowe urządzenia aerobowe dla klienta zewnętrznego. Jeśli dysponujemy niewielkim pomieszczeniem, do którego chcemy zapraszać trenerów personalnych z ich klientami, stawiamy na urządzenia wielofunkcyjne, które pozwalają na wykonywanie różnorodnego treningu. Warto zaufać w tej kwestii specjalistom, którzy pomogą dobrać sprzęt w zależności od grupy docelowej.
Dodaj komentarz