Personalia

Marcin Ziobro członkiem zarządu spółki PHH Hotele z Grupy PHH

Marcin Ziobro, wcześniej dyrektor generalny hotelu H15 Luxury Palace w Krakowie sieci Dobry Hotel, został powołany na stanowisko członka zarządu spółki PHH Hotele, należącej do Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego. Pełniąca od marca ub.r. funkcję prezesa spółki PHH Hotele, Aneta Wodyk, rozstała się z firmą. Obecnie zarząd spółki jest jednoosobowy. Marcin Ziobro z branżą hotelarską związany jest od 20 lat. Zaczynał w dziale marketingu hotelu Witek. Przez sześć lat pracował w Novotel Kraków City West jako corporate sales manager. W 2013 r. dołączył do sieci Vienna House jako director regional sales. W 2015 r. został dyrektorem sprzedaży i marketingu hotelu Hilton Garden Inn Airport, a po roku jego dyrektorem generalnym. Od 2017 r. zarządzał 5-gwiazdkowym, kameralnym Pałacem Bonerowskim przy Rynku Głównym, a w 2019 r. został dyrektorem generalnym przejętych przez CFI Holding hoteli Best Western Premier – Best Western Efekt Express, które od 2021 r. zaczęły działać jako jeden niezależny Premier Kraków Hotel. W 2022 r. został dyrektorem hotelu H15 Luxury Palace. Od 2016 do 2019 r. był dyrektorem regionalnym IGHP na Małopolskę. Stworzył wiele programów szkoleniowych, m.in. z obszaru sprzedaży, obsługi gościa hotelowego, raportowania zrównoważonego rozwoju według nowych przepisów EU oraz program studiów podyplomowych Menedżer Hotelu – pod patronatem IGHP i „Hotelarza” – w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii. Spółka PHH Hotele ma w swoim portfolio 11 hoteli. Większość obiektów w przeszłości służyła celom wojskowym jako koszary (hotele Kapitan w Szczecinie, Reymont w Łodzi, Hetman w Rzeszowie) lub jako internaty wojskowe (Wieniawa we Wrocławiu, Ikar w Poznaniu). Wśród hoteli spółki znajdują się również zabytkowe obiekty, jak mieszczący się w XVII-wiecznej kamienicy przy Wawelu hotel Royal. Większość z nich wprowadzana jest pod globalne marki: Wieniawa i Ikar pod Four Points by Sheraton, Royal pod Le Meridien, pod marką Aiden by Western działa już Reymont, Best Western Plus – Hetman, Holiday Inn Express – Huzar w Lublinie, a pod marką Halo stworzoną przez PHH – Rycerski, Kopernik w Toruniu i Cassubia w Helu.


Magdalena Maciejewska dyrektor generalną H15 Luxury Palace w Krakowie

Magdalena Maciejewska, przez ostatnie 14 lat związana z hotelami Sheraton, została nową dyrektor generalną 5-gwiazdkowego hotelu H15 Luxury Palace w Krakowie, zarządzanego przez Grupę Dobry Hotel. Zastąpiła na tym stanowisku Marcina Ziobrę, który objął funkcję członka zarządu spółki PHH Hotele. Magdalena Maciejewska to managerka z 20-letnim doświadczeniem w branży hotelarskiej. Od 2011 pracowała w Sheraton Warszawa jako outside catering sales manager, w latach 2017-2021 kierowała sprzedażą Sheratona Grand Kraków, a od 2021 była dyrektor sprzedaży warszawskiego Sheratona Grand. Specjalizuje się w obszarach sprzedaży i revenue management, gdzie wdrażała strategie maksymalizujące przychody i budujące długoterminowe relacje z gośćmi. Jako dyrektor H15 Luxury Palace ma do zrealizowania dodatkowe zadanie – rebranding hotelu, który w 2025 r. stanie się częścią marki Luxury Collection sieci Marriott, pod którą obecnie w Polsce działa jedynie warszawski Bristol. H15 Luxury Palace to 70 pokoi i apartamentów, restauracja Artesse z rekomendacją Michelin, bistro, siłownia, basen, sauny, SPA oraz letni ogród.


Monika Wacowska-Maciąg hotel managerem drugiego Leonardo Boutique w Krakowie

Monika Wacowska-Maciąg, zarządzająca hotelem Leonardo Boutique Old Town, objęła stanowisko hotel managera w drugim krakowskim obiekcie marki Leonardo Boutique – City Center. Z krakowskim hotelarstwem związana jest od blisko 15 lat. Zaczynała w Radisson Blu w 2010 r. jako guest service representative, a następnie przez stanowiska front office shift leader i front office supervisor doszła do funkcji guest service managera. W 2018 r. została front office managerem w aparthotelu Stradonia Serviced Apartments, a w 2020 r. jego dyrektor operacyjną. W 2022 r. objęła zarządzanie Leonardo Boutique Old Town (wcześniej działającym jako hotel Legend). Jej profesjonalizm został doceniony, co zaowocowało powierzeniem jej drugiego obiektu – Leonardo Boutique City Center (do 2022 r. działającym pod nazwą Metropolis Design Hotel).

– Bardzo się cieszę, że mój obecny zespół, który od podstaw tworzył Leonardo Boutique Kraków Old Town, będzie razem ze mną zaangażowany w prowadzenie drugiego obiektu. Tym samym Leonardo Hotels posiada aktualnie w Krakowie dwa hotele, ale jeden zespół i jeden wspólny cel – mówi Monika Wacowska-Maciąg.


Nowy dyrektor generalny Sound Garden Airport

Rafał Wojciechowski, dyrektor sprzedaży hotelu Sound Garden Airport w Warszawie, awansował na dyrektora całego hotelu, zastępując Marcina Gałązkę, który został cluster managerem hoteli Marriott w Sopocie i Sound Garden. Rafał Wojciechowski z branżą hotelarską w Warszawie związany jest 15 lat. Pracował jako supervisor w Mercure Grand, key account specialist w kompleksie Satoria Group z hotelem Best Western, conference & group reservations sales coordinator w Mercure Centrum, corporate sales manager w Renaissance Airport, a w latach 2018-2021 jako senior sales manager – key account manager w polskiej centrali sieci Louvre Hotels Group. W 2021 r. dołączył do Sound Garden Airport obejmując stanowisko dyrektora ds. sprzedaży. Na dyrektora operacyjnego w Sound Garden awansował Jarosław Mazur, od 2021 r. kierownik ds. gastronomii, z 15-letnim doświadczeniem w branży.


Anita Bajdalska dyrektorem SPA & Wellness w Aqua Resort Międzyzdroje

Anita Bajdalska objęła funkcję dyrektora SPA & Wellness w Aqua Resort kompleksu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach z powstającym aquparkiem. Dotychczas pełniła taką funkcję w Wave Międzyzdroje Resort & Spa. W swoim zawodowym portfolio posiada także doświadczenie jako dyrektor SPA w sieci Dobry Hotel i Zdrojowa Hotels, była również kierownikiem strefy SPA w Santago – największym zadaszonym parku wodnym w Europie i dyrektorem aquaparku w Radomiu. W latach 2004-2007 zarządzała działami wellness & Spa w hotelach w Austrii i Szwajcarii, a po powrocie do Polski m.in. w 5-gwiazdkowym Aquarius Spa w Kołobrzegu. Jest wieloletnią współpracowniczką i ekspertem magazynu „Hotelarz”, a także konsultantem hotelowym SPA oraz jurorem w wielu konkursach związanych z hotelarstwem i SPA. :


Nowy zarząd AICR Polska
Po ośmiu latach pełnienia funkcji prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów Hoteli oraz Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych AICR Polska, Marcin Gałązka, obecnie dyrektor generalny hotelu Sopot Marriott Resort & Spa, przekazał prowadzenie stowarzyszenia Radosławowi Kacprzakowi, rooms division managerowi hotelu Sheraton Sopot. W skład nowego zarządu weszli też jako wiceprezesi: Michał Kolmus, dyrektor pionu hotelowego Sheraton Grand w Warszawie, oraz Krzysztof Studziński, front office supervisor w Sofitel Grand Sopot, członek zarządu AICR International. Marcin Gałązka został członkiem rady nadzorczej AICR Polska. Nowy zarząd wybrany został w podczas kongresu AICR w hotelu Sopot Marriott Resort & SPA, gdzie spotkało się blisko 40 hotelarzy. W trakcie kongresu odbyły się m.in. dwa szkolenia: Wojciecha Herry (trenera specjalizującego się w projektach ukierunkowanych na zwiększanie efektywności sprzedaży) oraz Marty Małkińskiej (członkini AICR – Glar Conference & SPA Wisełka) AICR Polska zrzesza blisko 30 obiektów. Stowarzyszenie organizuje cykliczne spotkania integracyjne kadr kierowniczych polskich obiektów, szkolenia branżowe i coroczny konkurs na najlepszego recepcjonistę Polski.


Julita MusiałRecepcjonistką Roku 2024

Julita Musiał z Sheraton Sopot została zwyciężczynią konkursu Receptionist of the Year, organizowanego przez AICR Polska. W marcu reprezentować będzie Polskę podczas konkursu World Best Receptionist Contest w Atenach. Drugie miejsce zajęła Luana Huang z Sheraton Grand Warsaw, a trzecie Maciej Cichosz z Sofitel Grand Sopot. Krajowy finał odbył się podczas kongresu AICR w Sopot Marriott Resort & Spai i był podzielony na trzy etapy: pisemną sesję back of house (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi; kalkulację KPI – ADR, OCC, RevPAR); scenkę rodzajową z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca pod presją czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-selling i up-sellingu) oraz zadanie group work (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in. przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych).



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *