Orbis sprzedaje dalej: Francuski, Solny…

Za 20,5 mln zł Orbis sprzedał hotel Francuski w Krakowie z 42 pokojami. Osiągnięta cena – prawie 500 tys. zł za pokój to mniej więcej tyle, ile Orbis osiagnął sprzedając 5 lat temu Grand Hotel w Łodzi rodzinie Likusów (73 mln zł za 160 pokoi). Orbis zazwyczaj sprzedaje swoje hotele po ok.100 tys. za pokój, jak Cracovię w Krakowie, Neptuna w Szczecinie, czy, także w ostatnich tygodniach, Solny w Kołobrzegu – 11 mln za 114 pokoi.

 

Hotel Francuski przejść ma w ręce nowego właściciela z końcem września tego roku. „W dniu 6 lipca 2011 roku, zgodnie z planem restrukturyzacji portfela hotelowego Grupy Orbis, została zawarta przedwstępna umowa sprzedaży hotelu Francuski w Krakowie. Nabywcą działki, budynku wraz z wyposażeniem oraz znaku towarowego „Hotel Francuski” jest firma EMIR 19 Sp. z o.o. Łączna cena nabycia to 20 mln zł netto” – ogłosił Orbis. Dwa dni później później pojawił się kolejny komunikat o nowym udziałowcu w tym przedsięwzięciu. „W dniu 8 lipca 2011 roku wpłynęła dodatkowa oferta, złożona w porozumieniu z kupującym tj. EMIR 19 Sp. z o.o., od notowanej na GPW spółki Alterco S.A. W następstwie przyjęcia oferty 8 lipca 2011 roku podpisano aneks zmieniający warunki przedwstępnej umowy sprzedaży hotelu Francuski. W przypadku dojścia do skutku umowy przyrzeczonej firma Alterco S.A. będzie współwłaścicielem hotelu (2,4 % udział). Aktualna cena nabycia to 20,5 mln złotych”. Firma Alterco nie jest anonimowa na rynku hotelarskim, chciała m.in. odkupić za długi rozpoczętą inwestycję krakowskiego Hotel Systemu na warszawskim Mokotowie, gdzie powstać miał Hilton Garden Inn. Tam jednak sprawa była bardziej skomplikowana, gdyż po drodze inwestor zbankrutował i wszedł syndyk.

Orbis sprzedał też w czerwcu hotel Solny w Kołobrzegu za 11 mln zł, a wcześniej Cracovię z 320 pokojami za 32,5 mln zł, Neptuna w Szczecinie z 227 pokojami za 27 mln, Polana w Zielonej Górze, Prosnę w Kaliszu, Beskid w Nowym Sączu i Novotel w Olsztynie (wszystkie miały od 80 do 100 pokoi) po ok. 10 mln zł. Szuka nabywców na kolejne hotele Orbis-Hotels. Wszystkie te transakcje tłumaczy w podobny sposób. „Zawarta umowa sprzedaży jest wynikiem realizacji strategii Orbis S.A., mającej na celu restrukturyzację portfela nieruchomości. Jednym z kluczowych elementów strategii jest koncentracja działalności spółki na zarządzaniu średnimi i dużymi obiektami hotelowymi.

Hotel Francuski to obiekt mały (42 pokoje). Budynek hotelu także przestał odpowiadać wymogom jakościowym przewidzianym dla hoteli Grupy Orbis. Środki uzyskane ze sprzedaży zostaną zainwestowane m.in. w rozwój hoteli ekonomicznych, w tym na dokończenie trwającej budowy nowych obiektów, zlokalizowanych na strategicznych dla Orbis S.A. rynkach, takich jak np. Warszawa i Kraków”. Tylko w tym roku Orbis na sprzedaży hoteli zarobił ponad 90 mln zł. Jak wynika z transakcji na polskim rynku hotelarskim w ostatni latach pokój w lepszych, dobrze położonych obiektach sieciowych kosztuje ponad 500 tys. zł. W 2009 roku fundusz inwestycyjny Union Investment Real Estate kupił 5-gwiazdkowego krakowskiego Radissona po ok. 650 tys. zł za pokój, a andel's w tym samym mieście został sprzedany na za zasadzie Sale & Leaseback za ok. 500–550 tys. za pokój. Podobnie jak gdańska Hanza z 60 pokojami w ub.r.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Orbis sprzedaje dalej: Francuski, Solny…

  1. Mnóstwo kultury, wyrażeń z języka potocznego, dużo serca i pracy, to wszystko sprawia, że http://maturzysta.dlastudenta.pl/artykul/Popraw_swoj_angielski_za_pomoca_Skypea,112394.html Niemcy, Francuzach i języku francuskim jest moim ulubioną stroną językową. Polecam dla zainteresowanych korepetycje francuski kraków. Chociaż w wielu państwach nie jest on językiem rodzimym, języka francuskiego używa się w wielu sektorach życia publicznego : w urzędach, w wojsku, w języku prawniczym, mediach, handlu i dyplomacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *