Hotel Bristol Art & Medical SPA w Busku-Zdroju przygotował 16. już edycję Kalendarza Artystycznego – dzieło stworzone przez Grzegorza Kozerę. Każdy miesiąc w kalendarzu poświęcony jest innej epoce w historii malarstwa – jak opisuje Bristol Art & Medical SPA – „od tajemniczych rytmów prehistorycznych po chłodne, modernistyczne formy. Kolaże artysty, inspirowane dziełami wielkich mistrzów, to coś więcej niż malarstwo – to subtelna gra symboli, barw i emocji, które wciągają widza w dialog z przeszłością”.

– Sztuka jest zapętloną sztafetą inspiracji. Dawne formy i symbole powracają w nowym wydaniu, wzbogacone o aktualne wartości. W kalendarzu oddaję hołd tej ciągłości, tworząc wizualne notatki, które mogą stać się impulsem do dalszego odkrywania dziejów sztuki – mówi Grzegorz Kozera.
Artystyczny Kalendarz 2025 jest dostępny dla gości hotelu, chcąc być się symbolem wspólnej celebracji piękna i inspiracji. To również doskonały pretekst, by odwiedzić obiekt i na własne oczy przekonać się, jak sztuka ożywa w jego przestrzeniach. – W Bristolu wierzymy, że sztuka nie jest dodatkiem, ale esencją doświadczenia. Kalendarz Grzegorza Kozery to kolejny krok w naszej misji łączenia kultury z codziennym życiem naszych gości – podkreśla Wojciech Tworek, dyrektor generalny Hotelu Bristol Art & Medical SPA.
Jak tłumaczył w wywiadzie dla listopadowego „Hotelarza” Tomasz Tworek, twórca hotelu: „Od wielu lat staramy się popularyzować sztukę poprzez różne wydarzenia artystyczne w naszej fundacji Nowa Przestrzeń Sztuki, które robiliśmy długo przed tym zanim mieliśmy hotel. Robiliśmy duże wystawy w przestrzeni publicznej w Kielcach, stąd też wziął się np. nasz coroczny kalendarz artystyczny. Tworzyliśmy go już od 2010 r., a wernisaże kolejnych edycji odbywały się m.in. w Muzeum Narodowym w Kielcach. Teraz hotel stał się dla nas taką galerią sztuki. Stworzyliśmy miejsce do prezentacji sztuki, gdzie możemy zapraszać artystów, prowadzić z nimi ciekawe rozmowy, to nas satysfakcjonuje. Ostatnio mieliśmy w ramach naszego 10-lecia tygodniową rezydencję dwóch bardzo znanych polskich artystów, Pawła Althamera i Artura Żmijewskiego, po której zostało nam kilka prac. I to jest wartością dodaną. To jest taka przygoda intelektualna”.
A w tym samym wywiadzie Wojciech Tworek wyjaśniał: „My ciągle coś kupujemy, nie musielibyśmy mieć np. instalacji Rondo składającej się z 11 obiektów Oskara Zięty wiszącej przed hotelem. One są nam potrzebne koncepcyjnie, bo nam się podobają, bo chcemy, żeby one tu były, żeby przyciągały ludzi. Są inwestycje infrastrukturalne, które podwyższają wartość samej usługi hotelowej, a są też te inwestycje kulturalne typu wizerunkowego, które chcemy realizować, bo są w naszym DNA. Gdybyśmy trochę je obcięli to zostawałoby więcej czystego zysku, tylko pytanie po co prowadzimy ten biznes? My to robimy dlatego, że to jest takie nasze dzieło życia. Chcemy, żeby goście wspominali pobyt tutaj jak najlepiej w każdym aspekcie”.
Grzegorz Kozera jest absolwentem Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie, gdzie kształcił się pod kierunkiem prof. Leona Tarasewicza oraz dr. Pawła Susida, studiował też historię sztuki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Jego twórczość obejmuje zarówno obrazy, jak i kolaże na papierze. Często nawiązuje do dziedzictwa kulturowego. Wykształcenie w dziedzinie historii sztuki pozwala mu wnikliwie odnosić się do tradycji artystycznej, którą z jednej strony traktuje jako inspirację do dialogu z dawnymi mistrzami, a z drugiej – jako pole do stylistycznej gry z przeszłością. Szczególną bliskość odczuwa wobec polskiej awangardy oraz artystów związanych ze środowiskiem Galerii Krzywego Koła.
Dodaj komentarz