Po raz czwarty w 18-letniej historii naszego konkursu na Hotel z Pomysłem Roku po głosowaniu 32-osobowej kapituły, składającej się z najlepszych ekspertów hotelarskich, zwycięzcą zostały dwa hotele, zdobywając identyczną liczbę punktów: Mercure Szczyrk Resort i Radisson Red Kraków.

„Wyróżnia się perfekcyjnym dopasowaniem do otoczenia, harmonijnie łącząc nowoczesną architekturę z górskim krajobrazem”, „To wielka umiejętność, aby przy tak ogromnym obiekcie nie przytłoczyć skalą, a edukować nieoczywistością. Doceniam to, że istniejącą od pięćdziesięciu lat brutalną bryłę spróbowano poddać modyfikacji tak, aby była wpasowana w unikatowy krajobraz lepiej, kulturalniej, z pomysłem”, „Zasługuje na tytuł Hotelu z Pomysłem Roku, pokazując, jak skuteczna rewitalizacja może przekształcić miejsce wywodzące się z PRL w nowoczesny hotel wypoczynkowy”, „Pomysł nie byłby pełny, gdyby nie wnętrza, które dzięki lokalnym inspiracjom tworzą kameralny, ciepły klimat niemal górskiego pensjonatu, o co przy takiej przestrzeni było równie trudno, jak o nieinwazyjne wpisanie modernistycznej bryły w zbocze góry” – uzasadniali swoje głosy na Mercure Szczyrk Resort członkowie kapituły, stanowiącej najbardziej profesjonalne grono w branży wśród wszystkich konkursów hotelarskich w Polsce. Składa się ono z najlepszych architektów, projektantów wnętrz, project managerów inwestycji hotelowych, doradców, szefów organizacji branżowych, polskich grup i sieci hotelarskich, mediów branżowych oraz ekspertów z poszczególnych obszarów hotelarstwa. A o Radisson Red Kraków:
„Niesamowite, odważne w zakresie designu miejsce”, „Hotel ze świetnym vibem i charakterystycznymi wnętrzami, który zostaje w pamięci. Oby więcej takich lifestylowych miejsc w Polsce”, „Wyróżnia się nowoczesnym, artystycznym designem, który łączy lokalne inspiracje z globalną awangardą”, „Humorystyczne i odważne grafiki w pokojach oraz stylowe detale tworzą przestrzeń, która wykracza poza standardowy hotelowy schemat”, „Łamie utarte kanony hotelowego designu”, „Bardzo udane wpisanie sieciowego konceptu w krakowski klimat. Swoim pomysłem na wnętrza hotel wyróżnia się na najbardziej konkurencyjnym z polskich rynków hotelowych”, „Trudno pomylić ten hotel z jakimkolwiek innym”. Obydwa to hotele sieciowe, ale jednocześnie oryginalne, doskonale wpisujące się w ideę konkursu Hotel z Pomysłem, organizowanego przez „Hotelarza” od 2007 r., którą jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium, jakim kierują się członkowie kapituły, jest właśnie POMYSŁ, jaki dany obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku hotelowym. Wskazują oni obiekty, które według ich interpretacji tego kryterium wyróżniają się na tle konkurencji pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty.


MERCURE RESORT, Szczyrk Perfekcyjnie dopasowany do otoczenia i beskidzkiego klimatu
Mercure Szczyrk Resort z 447 pokojami, który powstał w efekcie przebudowy ośrodka wczasowego Orle Gniazdo z lat 70. XX wieku, to największy z otwartych w 2024 r. hoteli w Polsce i najdłuższy w Europie, którego bryła – nawiązująca do orlego gniazda posadowionego w poprzek zbocza – rozciąga się na długości 330 m. A mimo to harmonijnie wpisuje się w krajobraz, co szczególnie zostało docenione przez członków kapituły, jak również wnętrza, oddające górski klimat m.in. dzięki wykorzystaniu drewna w różnych kolorach i kształtach oraz nawiązaniom do beskidzkich tradycji rękodzielniczych. „Wyróżnia się perfekcyjnym dopasowaniem do otoczenia.

Doceniam, jak harmonijnie łączy nowoczesną architekturę z górskim krajobrazem, a jednocześnie proponuje bogatą ofertę rekreacyjną” – Wojciech Witek, Iliard. „To wielka umiejętność, aby przy tak ogromnym obiekcie nie przytłoczyć skalą, a edukować nieoczywistością. Doceniam to, że istniejącą od pięćdziesięciu lat brutalną bryłę spróbowano poddać modyfikacji tak, aby była wpasowana w unikatowy krajobraz lepiej, kulturalniej, z pomysłem. Mądrze adaptować istniejące obiekty i nadawać im nowe życie, zamiast nieustannie budować nowe – to współczesne wyzwanie naszej cywilizacji” – Anna Król, CKK Architekci. „Choć mam pewien problem z dużymi obiektami w miejscach takich jak Szczyrk, to tutaj duży plus za nieoczywistą architekturę, która wydaje się nie niszczyć otoczenia” – Zbigniew Adamów-Bielkowicz, „Rynek Turystyczny”. „Daję pierwsze miejsce za odwagę inwestorów, którzy zrealizowali ten śmiały projekt i za wysiłek włożony przez zespół zarządzający w przygotowanie do otwarcia. Przed wizytą na początku grudnia miałem obawy o silną wizualną ingerencję bryły budynku w naturalne otoczenie, ale na miejscu zostałem mile zaskoczony” – Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP. „Zasługuje na tytuł Hotelu z Pomysłem Roku, pokazując, jak skuteczna rewitalizacja może przekształcić miejsce wywodzące się z PRL w nowoczesny hotel wypoczynkowy, harmonijnie wpisując się w krajobraz Beskidów oraz łącząc imponującą skalę z elegancją i regionalnym charakterem” – Paweł Lewtak, Hotele Warszawskie „Syrena”. „Pomysł nie byłby pełny, gdyby nie wnętrza, które dzięki lokalnym inspiracjom w postaci np. dekorów przypominających haft, koronkowych wzorów czy kinkietów z drewnianych korali tworzą kameralny, ciepły klimat niemal górskiego pensjonatu, o co przy takiej przestrzeni było równie trudno, jak o nieinwazyjne wpisanie modernistycznej bryły w zbocze góry” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”. „To, co zwraca też uwagę, to pomysł na połącznie wielu możliwości aktywnego wypoczynku. Zabiegową strefę spa dla dorosłych Pure Spa uzupełnia strefa basenowa, gdzie mogą zrelaksować się i bawić całe rodziny. Strefa konferencyjna na 1,2 tys. osób będzie na pewno atrakcyjna dla największych polskich firm” – Arkadiusz Dawidowski, ForSpa.

Podsumowując:
„Za odwagę adaptacji istniejącego obiektu w nowoczesny, ciekawy architektonicznie hotel i bardzo ciekawe nawiązanie bryły do historycznej nazwy” – Tomasz Pieniążek, wiceprezes IGHP. „Przykład efektywnego przekształcenia postkomunistycznego symbolu w nowoczesny hotel i centrum konferencyjne. Zachowanie elementów oryginalnej architektury i ich połączenie z funkcjonalnymi, współczesnymi rozwiązaniami stanowi o wyjątkowym charakterze tego miejsca” – Wojciech Liszka, Z-Factor. „Jeden z najbardziej spektakularnych hoteli w Polsce, otwarty w niełatwym miejscu. Ma ambicje i możliwości, aby stać się ikonicznym hotelem dla tego regionu” – Krzysztof Gonciarek, Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Promedia.

RADISSON RED, Kraków
Trudno pomylić ten hotel z jakimkolwiek innym „Odważny”, „artystyczny”, „nowoczesny” – to określenia, które najczęściej pojawiały się w uzasadnieniach nominacji dla Radisson Red Hotel & Radisson Red Apartments otwartego w dwóch budynkach kompleksu Unity Center w Krakowie. Radisson Red to marka charakteryzująca się swobodną atmosferą i odważnym designem, stawiająca na wyjątkowe wrażenia estetyczne.

Dlatego nadrzędnym celem projektantów Radisson Red Kraków było, aby wnętrza zapisały się w pamięci gościa na długi czas, będąc jednocześnie odzwierciedleniem DNA marki – reprezentowały nieformalną, luźną atmosferę i świeże podejście do tradycyjnej gościnności. I sądząc po opiniach gości, jak i członków kapituły Hotelu z Pomysłem 2024, w pełni się to udało. „Chciałoby się powiedzieć – Red is (not so) bad. Hotel ze świetnym vibem i charakterystycznymi wnętrzami, który zostaje w pamięci. Oby więcej takich lifestylowych miejsc w Polsce” – Karol Weber, Inspektor Hotelowy. „Wyróżnia się nowoczesnym, artystycznym designem, który łączy lokalne inspiracje z globalną awangardą, tworząc unikalną atmosferę i przyciągając uwagę swoim odważnym podejściem do aranżacji wnętrz” – Agata Frątczak, pracownia Madama.
„Niesamowite, odważne w zakresie designu miejsce, bez granic, bez hamulców, w gigaskali. Jako że nadchodzą czasy maksymalizmu i gadżetów z przymrużeniem oka nawet w dostojnych wnętrzach, ten obiekt świetnie zapoczątkowuje tę ideę w hotelarstwie” – Anna Król, CKK Architekci. „Za unikalne połączenie nowoczesnego designu z artystycznymi akcentami. Humorystyczne i odważne grafiki w pokojach oraz stylowe detale tworzą przestrzeń, która wykracza poza standardowy hotelowy schemat. Charakterystyczne czerwone akcenty przyciągają uwagę i podkreślają wyrazistość marki, czyniąc ją łatwo rozpoznawalną” – Paweł Lewtak, Hotele Warszawskie „Syrena”. „Odważna decyzja, by przemienić symbol niedokończonych ambicji – dawnego »Szkieletora« – w nowoczesny budynek z designerskim hotelem zasługuje na uznanie. Radisson Red to miejsce, które ożywia miasto. Podoba mi się, jak śmiały design i kreatywna przestrzeń hotelu generują ruch i przyciągają uwagę. To hotel, który nie tylko gości ludzi, ale także angażuje ich w dynamiczne życie miasta” – Wojciech Witek, Iliard. „Trudno pomylić ten hotel z jakimkolwiek innym. Dodatkowo samo miejsce powstania hotelu – zrewitalizowana część Krakowa – doskonale wpisuje się w oryginalny koncept” – Wojciech Białecki, Hotel Life.
„Komfortowe wnętrza hotelu z artystycznym klimatem, zawierają wiele abstrakcyjnych obrazów i ciekawych grafik, nowoczesna elegancja w dominujących kolorach czerwieni, czerni i bieli” – Bogdan Czajkowski, HRCA. „Mimo że sieciowy, to pomysłowy. Łamie utarte kanony hotelowego designu kolorowymi, artystycznymi wnętrzami. Dynamika barw i nieformalna atmosfera tworzą przestrzeń sprzyjającą kreatywności i spontaniczności” – Rafał Abramczyk, hotelAG. „Pobyt w hotelu, zwłaszcza miejskim powinien być ciekawym, inspirującym doznaniem. Bezpośrednie odwołanie do nazwy marki mogło być ryzykownym posunięciem, ale projektant dobrze rozłożył akcenty: mocne części wspólne wyróżniają się żywą czerwienią (niełatwą do stosowania), w pokojach mamy tylko drobne akcenty, by nie zakłócać wypoczynku” – Piotr Kalinowski, MIXD.

Podsumowując:
„Bardzo udane wpisanie sieciowego konceptu w krakowski klimat, czego symbolem może być smok wawelski w »redowej« odsłonie. Swoim pomysłem na wnętrza hotel wyróżnia się na najbardziej konkurencyjnym z polskich rynków hotelowych, dając sobie szanse na przyciągnięcie gości, chcących poczuć i klimat miasta, i nowoczesny design, i trochę dystansu do projektowania wnętrz” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”.
[...]
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Trzeba przyznać, że umiejętne wkomponowanie tak dużego obiektu w górski krajobraz to nie lada wyzwanie. Nie zawsze nowoczesna architektura współgra z naturą, ale tutaj efekt jest imponujący. Jeśli szukasz rozrywki na najwyższym poziomie, warto sprawdzić plinko opinie/. To miejsce, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o popularnej grze Plinko, dostępnej w kasynach online. Gracze chwalą jej prostotę, dynamiczną rozgrywkę oraz możliwość zdobycia atrakcyjnych nagród. Warto dowiedzieć się więcej i sprawdzić, na czym polega jej fenomen.