3 marca ruszył, długo zapowiadany, Mövenpick Grand Hotel ze 179 pokojami naprzeciwko Dworca Głównego we Wrocławiu. To drugi hotel pod tą accorowską marką w Polsce po otwartym w lutym obiekcie w Karpaczu. Kolejny planowany jest w Poznaniu.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław oferuje m.in. 270 m kw. powierzchni konferencyjnej na 180 osób, restaurację The Gate o powierzchni 470 m kw., która serwuje dania kuchni europejskiej, przygotowywane ze świeżych, lokalnych produktów, fitness, sauny i parking podziemny. Nowy hotel znajduje się w budynku z ponad stuletnią historią i tradycją hotelarską. W nowym hotelu nie zabraknie w słynnego „Chocolate Hour”, czyli popołudniowej degustacji czekolady, z której słyną hotele Mövenpick na całym świecie.

– Otwarcie drugiego hotelu Mövenpick w Polsce pokazuje potencjał rozwoju usług hotelowych segmentu premium nie tylko w kraju, ale i całym regionie. Wrocław i ponad 100-letni budynek, w którym od zawsze mieścił się hotel, to wymarzona lokalizacja, by rozpocząć ten nowy rozdział dla marki – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek, Vice President Franchise Operation Eastern Europe – Jesteśmy przekonani, że dzięki wysokim standardom w połączeniu z doskonałą lokalizacją i duchem marki, Mövenpick Grand Hotel Wrocław szybko stanie się wizytówką Wrocławia i miejscem, do którego goście z całej Polski i zagranicy będą chętnie wracać.

Niegdyś znany jako Hotel du Nord, a potem jako Grand, budynek, w którym dziś mieści się Mövenpick Grand Hotel Wrocław przez lata był synonimem luksusu i jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli stolicy Dolnego Śląska. Po II wojnie światowej z budynku ocalały jedynie zewnętrzne mury, a wszystkie secesyjne elementy dekoracyjne bezpowrotnie przepadły. Po ponad 7-letniej renowacji i modernizacji w ścisłej współpracy dewelopera z architektami i konserwatorem zabytków, budynek, a wraz z nim hotel szwajcarskiej marki premium ponownie wraca do hotelarskiej tradycji w pełnej okazałości. Zawarte w wystroju elementy elewacji i dekoracje zostały odtworzone na podstawie archiwalnych zdjęć i szkiców, udało się także przywrócić historyczny układ przestrzenny budynku z zastosowaniem nowoczesnych i zrównoważonych rozwiązań hotelarskich, z których na całym świecie słynie marka Mövenpick.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że tchnęliśmy nowe życie w jeden z najbardziej rozpoznawalnych budynków Wrocławia, przywracając mu dawną świetność, łącząc ją z nowoczesnymi rozwiązaniami. Naszym celem od początku było zachowanie wyjątkowego dziedzictwa tego miejsca, aby stworzyć przestrzeń, która zachwyci zarówno miłośników historii, jak i gości poszukujących najwyższych standardów komfortu i obsług – podkreśla Grzegorz Rojek, prezes zarządu Cohm.
Za projektem wnętrz hotelu stoi wrocławskie studio MIXD, wielokrotnie doceniane i nagradzane za swoje projekty wnętrz hotelowych w Polsce i na arenie międzynarodowej. – Bardzo się cieszymy, że mieliśmy w naszym rodzinnym mieście okazję zaprojektować tak wyjątkowy obiekt. W designie połączyliśmy inspiracje architekturą przełomu XIX i XX wieku, hotelową tradycją obiektu, zaprojektowanego pierwotnie przez Paula Rothera, i samą marką Mövenpick, a szczególnie jej kulinarnym dziedzictwem – mówi Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny MIXD. – Uważne oko dostrzeże elementy nawiązujące do stylu art deco, paryskich hoteli i kawiarni oraz apetyczne odcienie kawy, czekolady i szampana.
Goście zatrzymujący się w Mövenpick Grand Hotel Wrocław mogą korzystać z gamy nagród, usług i doświadczeń w ramach ALL – programu lojalnościowego Accor, gwarantujący dodatkowe korzyści przy każdym pobycie.
Dodaj komentarz