Hotel ubrany w tkaninę

Autor: Lilianna Lesińska
Jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie hotelu jest wystrój pokoju. Idealnie dopasowane dekoracje świadczą bowiem o wysokim standardzie obiektu, ale też o profesjonalizmie samego hotelarza. Tkanina wpływa na budowanie nastroju w pokoju, gdzie najskromniejsze meble i inne elementy wnętrza dzięki dobrze wybranym tekstyliom zyskują elegancki i ponadczasowy wyraz. To, jak goście postrzegają dany obiekt, w dużej mierze zależy od estetyki jego wnętrz. Nie oznacza to jednak, że stworzenie oryginalnych i zapadających w pamięć aranżacji wymaga dużych nakładów finansowych. – Na klimat każdego pomieszczenia ogromny wpływ mają dekoracje tekstylne – mówi Agnieszka Rybka z Dekoria.pl. – To właśnie dobrze dobrane zasłony, narzuty, poduchy czy też serwety i obrusy składają się na atmosferę hotelowych wnętrz. Podążając tym tropem, łatwo można wywnioskować, że każdy hotelarz sam może stworzyć wnętrza, które spodobają się nawet najbardziej wybrednym gościom.   Przyszedł czas zamówić tkaninę Już na etapie projektów wnętrz hotelu architekt/ projektant powinien skontaktować się z producentem tkanin w celu wyboru wzorów i kolorów, oraz nadania charakteru wnętrzu, na które wpływa niepowtarzalnie wiele czynników. – Z naszego doświadczenia wiemy, że im wcześniej uzyskamy informacje na temat klimatu hotelu, tym lepiej możemy pomóc przy wyborze konkretnych tkanin i przedstawieniu ich inwestorowi i architektom – mówi Jolanta Kozaczuk, projektant z firmy Apriori. – Często realizujemy indywidualne i oryginalne projekty, takie jak nadruk logotypów i znaków hotelowych oraz niepowtarzalne dekoracje okien czy łóżek zgodne z identyfikacją wizualną kompleksu.  

  Sabina Szymonowicz, Kierownik Działu obsługi klienta Dekoria Trendy w tekstyliach hotelowych Trendy w tekstyliach hotelowych uzależnione są od tego co się dzieje w światowym designie. Obecnie dekorujemy obiekty w bardzo jasnych kolorach, stonowanych, przeważa kolorystyka beże i brązy oraz pastele. Tak naprawdę wystrój uzależniony jest od stylu, w jakim zaaranżowany jest hotel. Zawsze modne są pasy w połączeniu z tkaniną jednokolorową. Dekoracja hoteli w tkaniny w znacznej mierze uzależnione jest od regionu, w jakim położony jest hotel. Bardzo wyraźna różnica występuje pomiędzy hotelami nadmorskimi i tymi położonymi w górach. Nad morzem preferowane są jasne barwy oraz stonowane wzornictwo tkanin, natomiast w górach przeważają tkaniny wzorzyste – często z motywami roślinnymi w wyraźnej kolorystyce.   Przy większej ilości również potrzebny jest czas na ich zrealizowanie. Inwestorzy różnymi sposobami dobierają tkaniny do wnętrz hotelowych. – Czasami otrzymujemy listę konkretnych tkanin wybranych przez architekta w bardzo wczesnym okresie, na etapie projektu całego hotelu. Zdarza się wtedy, że inwestor na etapie faktycznego wyposażania pokoi poszukuje tańszych odpowiedników – mówi Anna Marciniak z firmy Lawal. – Najczęściej jednak inwestorzy trafiają do nas w znacznie późniejszym stadium, gdy dobierane są wszystkie elementy wyposażenia: meble, wykładziny, tapety itp. Nie należy zapominać o hotelach, które wymieniają tekstylia na nowe – wtedy często pokój jest już umeblowany i pozostaje tylko „ubranie” go w tkaniny. – Inwestor powinien skontaktować się z producentem/sprzedawcą najpóźniej 3 miesiące przed otwarciem obiektu, aby mieć potwierdzoną informację odnośnie dostępności wzoru, jak i możliwości porównania cen i asortymentu u konkurencji – doprecyzowuje Anna Grodzicka, Koordynator ds. przetargów i sektora HoReCa firmy Faro. – Miesiąc przed otwarciem powinien już złożyć zamówienie.  

Natomiast Sabina Szymonowicz, Kierownik Działu obsługi klienta Dekoria uważa że najodpowiedniejszym momentem do wybierania tkanin jest etap, podczas którego inwestor wybiera meble i wykładzinę: – Te trzy elementy są uzależnione od siebie pod względem estetyki i charakteru pomieszczeń hotelowych. – Po uzgodnieniu kluczowych wymogów (np. tkaniny standardowe czy trudnopalne, rodzaj wymaganych atestów), wstępnych decyzji co do formy dekoracji (np. zasłony czy rolety, narzuty na całe łóżko czy też typu szal, styl i kolorystyka) oraz pomiarów pod kalkulację (na bazie rzutów architektonicznych lub pomiaru w obiekcie oraz wymiarów mebli, dla których zamawiane są tkaniny obiciowe) opracowywana jest wstępna kilkuwariantowa oferta – wylicza Aleksandra Szelest z firmy Decostrefa. – Sam proces szycia dekoracji jest krótki w sytuacji, gdy zleceniobiorca posiada własną szwalnię.  

Newralgiczną kwestią jest dostępność wybranych tkanin – może być tak, że dana tkanina dostępna jest „od ręki”, natomiast często należy brać pod uwagę czas oczekiwania na większe ilości (standardowo od 2–4 tygodni). Jest to także istotne w przypadku wyboru tkanin obiciowych – należy wszak uwzględnić czas tapicerowania mebli. Często producenci tkanin, przed podjęciem realizacji, przestawiają inwestorowi pokój wzorcowy, który w pełni oddaje wygląd pomieszczenia po realizacji. Wówczas też podejmowane są ostateczne decyzje o pozostawieniu tkanin lub ewentualnej zmianie odcieni czy wzorów. – Coraz częściej inwestorzy chcąc obronić się przed galopującymi kosztami wyposażenia, w tym także i tekstyliów hotelowych, wybierają tkaniny na rok przed otwarciem obiektu, a sam proces uszycia pozostawiają na ostatnie miesiące przed otwarciem – mówi Aleksandra Szelest.   Anna Marciniak, Lawal Parametry tkaniny pościelowej
  • W większości stosujemy: prześcieradła z tkanin o splocie płóciennym o gramaturze od 140 do 170 g/mkw., a poszewki na kołdry i poduszki z adamaszku w paski (ok. kilku mm do 2 cm) o gramaturze od 140 do 165 g/mkw. Oprócz gramatury należy obejrzeć tkaninę pod kątem gęstości tkania.
  • Tkaniny i ręczniki w kolorze białym można prać w wysokich temperaturach. Tkaniny i ręczniki kolorowe przy barwieniu reaktywnym można prać w 40°C. Można zastosować specjalne barwienie Indanthren, które pozwala na pranie w wysokich temperaturach i chlorowanie, jednak to znacznie podnosi koszty.
  • Tkaniny stosowane na obrusy mają gramaturę około 200 g/mkw. Hotele często pytają o tkaniny obrusowe z bawełny 100 proc. Najczęściej wybierany jest kolor biały lub ecru. Obrusy poddawane są praniu a następnie maglowaniu. W przypadku bawełny łatwo o deformację maglowanego obrusa. Mniej podatne na zmianę kształtu są tkaniny z dodatkiem poliestru.
  • Serwetki bankietowe, używane do wycierania ust wykonywane są
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *