Barek pod ręką gościa

Autor: Piotr Lutycki
Piotr Lutycki

Minibarek w pokoju hotelowym to nie tylko wygoda dla gości. To również dodatkowy zysk dla hotelu ze sprzedaży alkoholi, napojów czy słodyczy za cenę wyższą niż w sklepie lub hotelowym barze.

Minibary były do niedawna najczęściej małymi chłodziarkami umieszczonymi w pokojach hotelowych, w których obok wolnej przeznaczonej na artykuły spożywcze gościa przestrzeni, znajdował się wybór napojów, batoników, ciasteczek, kilka gatunków piwa i "małpki", czyli minibuteleczki z alkoholami.

"Do niedawna", ponieważ w ostatnich latach zmienił się ich wygląd, funkcjonalność, a przede wszystkim, możliwości zastosowania. Jeszcze kilka lat temu minibary można było spotkać jedynie w hotelach o standardzie czterech i pięciu gwiazdek.

Jednak zarówno chęć wyjścia właścicieli obiektów noclegowych naprzeciw rosnącym wymaganiom gości, jak i znacznie większa dostępność cenowa i asortymentowa tych urządzeń, spowodowały, że minibary wkraczają do obiektów trzy, a w sporadycznych wypadkach i dwugwiazdkowych.

Rosnąca popularność minibarów wśród właścicieli obiektów noclegowych wynika z ich wzrastającej atrakcyjności ekonomicznej. Spadają ich ceny, wzrasta energooszczędność, a koszty zakupu i utrzymania rekompensowane są przez dodatkowe przychody, jakie przynoszą hotelom.

Producenci oferują hotelarzom pełen wybór wzorów minibarków. Pomijając rozmiary, pojemność i system chłodniczy, minibarki mogą być:
  • przeznaczone do zabudowy
  • ze stalowymi drzwiami (najczęściej spotykane)
  • ze szklanymi drzwiami (najnowszy krzyk mody - wyposażone w dyskretne podświetlenie "kuszą gości", zwiększając sprzedaż)
  • wielofunkcyjne, będące minibarem z wydzieloną częścią, która spełnia fun
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *