Hotels.com, należący do grupy Expedia, wprowadza nową maskotkę o imieniu Bellboy – antropomorficzny dzwonek hotelowy o wysokości ok. 45 cm – który ma promować oszczędności i narzędzia dostępne na platformie rezerwacyjnej. Bellboy pojawia się w kampanii wspierającej wyprzedaż trwającą do 26 maja i jest obecny w materiałach na Instagramie, TikToku, YouTube, stronie internetowej oraz w aplikacji Hotels.com.

Marka, wcześniej znana z kampanii z Kapitanem Oczywistym (Captain Obvious), zmienia podejście w odpowiedzi na zmieniającą się sytuację w branży turystycznej, związaną m.in. z nową polityką taryfową administracji Donalda Trumpa. Nowy bohater, określany jako pierwszy „spokesbell”, ma nie tylko prezentować promocje, ale także edukować użytkowników na temat funkcji aplikacji Hotels.com, takich jak powiadomienia o spadkach cen.
Maskotki znów w centrum uwagi
W kampanii wykorzystano chwytliwą piosenkę z prostym przekazem „He’s a bell, he’s a boy, he’s Bellboy!”, a w ramach oferty Hotels.com proponuje 25% lub więcej zniżki na wybrane hotele oraz 50% więcej punktów lojalnościowych za rezerwacje. Działania są skierowane na wczesne przyciągnięcie klientów przed sezonem letnim, mimo spadku nastrojów konsumenckich w związku z obawami o recesję.
Hotels.com zakończył współpracę z Kapitanem Oczywistym w 2022 roku, po niemal dekadzie kampanii realizowanych przez agencję Crispin Porter + Bogusky. W międzyczasie marka testowała kampanie bez postaci, m.in. „Introductions” autorstwa Anomaly. Powrót do wyrazistej maskotki wpisuje się w szerszy trend w marketingu, w którym marki, takie jak Hi-Chew czy Buffalo Wild Wings, ponownie stawiają na rozpoznawalne animowane postacie.
Dodaj komentarz