AccorInvest (i Orbis) zmienia się w Essendi – nowa tożsamość i nowy rozdział w historii grupy   ŚWIAT

AccorInvest zmienia nazwę na Essendi i otwiera nowy rozdział w swojej historii. Ta zmiana to symboliczny moment w transformacji, którą grupa rozpoczęła w 2020 roku, by wzmocnić swoją pozycję jako lidera odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie. Jak deklaruje grupa, nowa tożsamość odzwierciedla jej ambicję, by aktywnie kształtować bardziej zrównoważony i efektywny sektor hotelowy. W ramach ujednolicenia tożsamości całej grupy, również Orbis S.A., którego właścicielem jest AccorInvest, po 105 latach działalności zmieni nazwę na Essendi.

Essendi to słowo wywodzące się od łacińskiego esse – być, w formie odczasownikowej bycie, i essentia – istota bytu. Używane w filozofii, często związane z pojęciem ratio essendi „powód istnienia”, które odnosi się do podstawowej przyczyny lub zasady, która wyjaśnia, dlaczego coś istnieje.

Od prawej: prezes Essendi, Gilles Clavie, i prowadząca wydarzenie Louise Ekland, brytyjska prezenterka telewizyjna pracująca we francuskich telewizjach © La meilleure prod & Essendi

Ogłoszenie nowej nazwy odbyło się podczas uroczystego wydarzenia „re.Birth & Beyond” 28 kwietnia w Paryżu z transmisją do Warszawy, Monachium i Londynu, gdzie zebrały się kilkusetosobowe audytoria składające się z managerów AccorInvestu, a także przedstawiciele Accoru i innych sieci hotelarskich, partnerów biznesowych i mediów.

Od 2020 r, obecne Essendi realizuje transformację, której celem jest umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania. Fundamentem jest długoterminowa wizja, w której wskaźniki pozafinansowe (ESG) stanowić mają kluczową przewagę konkurencyjną, a pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko nierozerwalnie łączyć się z sukcesem ekonomicznym.

Od 2020 r. grupa konsekwentnie koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie – w segmencie ekonomicznym i midscale – optymalizując portfel hoteli poprzez dynamiczne zarządzanie aktywami (przejęcia, renowacje, sprzedaże, zamiany). Na koniec 2024 r. jego wartość została oszacowana na 7,8 mld euro.

W połączeniu z hybrydowym modelem biznesowym – integrującym efektywność operacyjną i zarządzanie nieruchomościami – ta strategia przyniosła w 2024 roku rekordowe wyniki: 4 mld euro przychodów (+3,1% r/r) oraz EBITDA na poziomie 656 mln euro (+6,1% r/r). Równolegle Essendi wzmocniło swoją pozycję finansową – zmniejszając zadłużenie i dywersyfikując źródła finansowania, m.in. poprzez sukces dwóch emisji obligacji w 2024 r.

Transformacja Grupy to także zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i promowanie tego trendu w branży hotelarskiej. Ambitny plan ESG Essendi obejmuje, zgodnie z międzynarodowymi standardami: redukcję emisji CO₂ o 50% do 2030 r., osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r., portfolio 100% hoteli z certyfikatem Green Key, oraz 80% z certyfikatem BREEAM in Use do 2026 r.

Nowa tożsamość odzwierciedlać ma wizję hotelarstwa Essendi – zakorzenioną w swojej historii i hotelarskiej tradycji, ale otwartą na przyszłość.

Ambicją grupy jest promowanie pozytywnego hotelarstwa.  Jak je opisuje: „Dla Essendi hotele to tętniące życiem przestrzenie, które inspirują, integrują ludzi i mają pozytywny wpływ na swoje otoczenie. Ten cel grupa realizuje w modelu, który integruje efektywność ekonomiczną z odpowiedzialnością środowiskową i społeczną”.

MisjaEssendi to „uwalniać potencjał każdego miejsca. Dzięki znajomości rynków, zrównoważonemu podejściu i odwadze do innowacji, grupa odkrywa nowe możliwości każdego obiektu – tworząc wartość dla ludzi, wspólnot i inwestorów”.

Essendi kieruje się trzema kluczowymi wartościami inspirowanymi hotelarskim DNA grupy, „które wyznaczają codzienne decyzje, działania i sposób zarządzania”:

Care – autentyczna troska o ludzi – pracowników, gości, partnerów i lokalne społeczności – a także o obiekty, które znajdują się w portfolio grupy. „Essendi wierzy, że trwałe miejsca powstają dzięki wspólnocie i wzajemnemu szacunkowi”.

Dare odwaga do innowacji, kreatywności i odpowiedzialnego działania. Pracownicy są zachęcani do podejmowania wyzwań, przekształcania przestrzeni i współtworzenia hotelar-stwa przyszłości, które niesie trwały, pozytywny wpływ.

Empower – Essendi angażuje się w ciągły rozwój kompetencji swoich pracowników, oferując im przestrzeń do rozwoju i realizacji zawodowej. Grupa docenia indywidualny wkład każdego w sukces organizacji, ochronę środowiska i tworzenie wspólnej wartości.

– Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową – deklaruje Gilles Clavié, prezes zarządu Essendi. – Patrzymy jednak na to szerzej niż tylko przez pryzmat liczb. Jesteśmy dumni, że możemy aktywnie kreować kierunek zrównoważonego hotelarstwa. Essendi to dziś silna, elastyczna i odpowiedzialna grupa, z determinacją podążająca ścieżką dalszego rozwoju i promująca ideę pozytywnego hotelarstwa w Europie.

Dominik Sołtysik, chief operating officer na Europę Wschodnią Essendi

Zmiana nazwy obejmuje też Orbis, działający na rynku od 1920 r. Jak podkreśla Dominik Sołtysik, chief operating officer na Europę Wschodnią Essendi: – Nowa tożsamość odzwierciedla naszą ambicję: aktywnie kształtować bardziej zrównoważoną i efektywną przyszłość branży hotelarskiej, opartą na solidnych fundamentach – ludziach, nieruchomościach i wartościach ESG. To nie jest jedynie zmiana nazwy – to moment przełomowy. Premiera Essendi to wyraz naszej wspólnej drogi - to symbol odwagi, konsekwencji i gotowości do dalszego rozwoju. W Polsce niesiemy ze sobą historię Orbisu, marki, która przez dekady wyznaczała standardy gościnności. Nie zapominamy o tym dziedzictwie. Oddajemy mu należny szacunek, ale patrzymy przed siebie – z nową energią, nową tożsamością i jasno określonym celem. Jestem dumny, że mogliśmy wspólnie przeżyć ten wyjątkowy moment właśnie tutaj, w Warszawie.

Jak opisuje się sama grupa: „W Essendi nie tylko prowadzimy hotele, ale tworzymy warunki, które zapewniają im rozwój. Jako europejski lider segmentu ekonomicznego i midscale, inwestujemy i działamy z jasno określoną ambicją: przekształcać każdy nasz hotel w zrównoważone, tętniące życiem i znaczące miejsce. Łączymy zarządzanie aktywami z doskonałością operacyjną, aby uwolnić unikalny potencjał każdego obiektu. Nasze portfolio tworzy 576 hoteli z 20 000 pracowników w 24 krajach, działających pod znanymi markami, jak ibis, Novotel czy Mercure. Wszędzie tam, gdzie działamy, angażujemy się w promowanie pozytywnego hotelarstwa, działając z korzyścią dla naszego biznesu, naszych zespołów i otaczającego nas świata”.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *