Marriott przejmuje markę citizenM

Sieć Marriott International ogłosiła przejęcie za 355 mln dol. citizenM – innowacyjnej marki ekonomicznej w segmencie lifestyle, która zrewolucjonizowała światowe hotelarstwo. Transakcja ma przyspieszyć ekspansję sieci w sektorze select-service i wzmocnić ofertę dla członków programu Marriott Bonvoy. Hotele pozostaną własnością dotychczasowego operatora, ale przejdą na umowy franczyzowe z Marriottem. Sieć spodziewa się, że roczne przychody z opłat wyniosą ok. 30 mln dol.

Marka stworzona przez Rattana Chadhę, holenderskiego biznesmena pochodzenia hinduskiego, założyciela modowej marki Mexx, swój pierwszy hotel otworzyła w 2008 r. na lotnisku Schiphol w Amsterdamie. Uchodzi za brand, który zrewolucjonizował światowe hotelarstwo, oferując nowe podejście do projektowania, obsługi i doświadczenia gościa, zorientowane na nowoczesnych, mobilnych podróżnych szukających „inteligentnych hoteli samoobsługowych”. Pozycjonowała się jako dostawca „luksusu przystępnego cenowo”, oferując de facto hotele budżetowe, ale designerskie i zaawansowane technologicznie m.in. z takimi rozwiązaniami jak self-check inn w e-kioskach czy sterowanie ustawieniami pokoju przez tablet, które potem stały się standardem w branży. A z drugiej strony małe, ale funkcjonalnie umeblowane pokoje (smart-design), czasami nawet bez okien, za to z designerskim wnętrzami i brak innych usług hotelowych, ale z lifestyle’owymi, wielofunkcyjnymi częściami wspólnymi, służącymi integracji (social spaces m.in. z automatami canteenM), rozpoznając oczekiwania ówczesnego nowego pokolenia:

„nasi goście chcą dobrego łóżka i sprawnego prysznica, a poza tym większość czasu spędzają w mieście lub w częściach publicznych naszych hoteli”. Do tego budowane były w technologii modułowej. Wszystko to składało się na minimalizację kosztów inwestycji i działalności. Obecnie działa 36 hoteli citizenM z 8,5 tys. pokojami w ponad 20 miastach na trzech kontynentach. Przejęcie citizenM jest kolejnym krokiem sieci Marriott w budowaniu szerokiego portfela marek odpowiadających na zmieniające się oczekiwania gości.

– Jesteśmy podekscytowani możliwością dodania citizenM jako unikalnej, wyróżniającej się oferty do naszego portfolio marek select-service. Marriott ma udokumentowane doświadczenie w rozwijaniu przejętych brandów, wykorzystując globalny ekosystem rozwoju, efektywną strukturę kosztową afiliacji i siłę programu lojalnościowego Marriott Bonvoy – powiedział Anthony Capuano, prezes i CEO Marriott International.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *