Podczas wieczornej gali po Forum HIT – Hotel Investment Trends Poland & CEE 19 maja w Focus Hotel Premium Warszawa ogłoszeni zostaną zwycięzcy konkursu HIRo – Hotelarskie Inwestycje Roku wybrani przez 20-osobową Kapitułę, składającą się z najlepszych ekspertów na rynku. Prezentujemy nominacje w pierwszej kategorii: Hotel Interior Design Studio.
Ideą konkursu HIRo–Hotelarskie Inwestycje Roku jest wyróżnianie najlepszych inwestycji, inwestorów i firm pracujących dla branży hotelarskiej, mających największy wpływ na rozwój i kształtowanie wizerunku polskiego hotelarstwa, dzięki inwestycjom, które weszły na rynek w okresie II kwartał 2024 – I kwartał 2025. W kategorii Hotel Interior Design Studio nominowani zostali
MIXD
za
Mövenpick Grand, Wrocław






W designie hotelu, który pierwotnie otwarty został na początku XX w., połączono inspiracje architekturą przełomu XIX i XX w., hotelową tradycją obiektu, zaprojektowanego wówczas przez Paula Rothera, i samą marką Mövenpick, a szczególnie jej kulinarnym dziedzictwem. Stąd we wnętrzach elementy nawiązujące do stylu art deco, paryskich hoteli i kawiarni oraz odcienie kawy, czekolady i szampana. Cała paleta kolorów jest ciepła, wyrafinowana i dodaje akcenty nowoczesności do całej przestrzeni.
I za
Mövenpick Resort & Spa, Karpacz






Założeniem było stworzenie przestrzeni w harmonii w otoczeniem tego resortowego obiektu. Wnętrza hotelu łączą nowoczesne aranżacje z naturalnymi materiałami i akcentami regionalnymi. Współczesne akcesoria przeplatają się z regionalnie inspirowanymi dziełami sztuki, tworząc odważne połączenie starego z nowym. Przydymione kolory, marmur i drewno wprowadzać mają atmosferę subtelnej elegancji, a kontrastujące wykończenia nadawać przestrzeni dynamizmu.
NOKE ARCHITECTS
za
Glar Conference & SPA, Wisełka






Nazwa hotelu wywodzi się od imienia świętego konia plemion zamieszkujących tereny Wolina i oznacza „świetlisty”, a wnętrza czerpią inspirację z wolińskiej przyrody oraz lokalnych tradycji i rzemiosła jak np. mozaika w holu głównym czy wystrój sali zabaw zainspirowane historyczną osadą i zwierzętami żyjącymi w regionie. Całość ma odzwierciedlać naturalne piękno otaczającej natury, do której bezpośrednio odnoszą się m.in. ciosane kamienne bloki czy inspirowane przekrojem ziemi mury. Z artefaktów prezentowanych w Muzeum Regionalnym w Wolinie projektanci zaczerpnęli liczne motywy, w stylizowanej formie przeniesione do wnętrz jak sznury paciorków z ceramiki, kamienia i bursztynu, z których zrodziły się totemy z dębu w pokojach. W lobby stanął słup z dekoracyjnie wypalanego drewna, który jest reminiscencją wolińskich odkryć archeologicznych, tak jak ozdobna ściana w tle schodów, formowana ręcznie w tynku glinianym. We wnętrzach restauracji znaleźć można elementy czerpiące z lokalnego rzemiosła, jak piaskowe tynki na ścianach, schody z litego drewna czy lampy z lanego szkła w formie historycznych paciorków.
Q2 STUDIO
za
Mercure Resort, Szczyrk






Wnętrza tego ogromnego hotelu, dzięki lokalnym inspiracjom tworzą kameralny, ciepły klimat niemal górskiego pensjonatu. W lobby użyto dużo drewna. Lada wykonana jest z czarnego drewna, a ściana główna – z paneli trójwymiarowych z drewna iglastego o wzorze przypominającym ogromny przekrój poprzeczny drzewa. Pokoje utrzymane są w naturalnych, spokojnych kolorach, z dużą ilością drewna i elementami inspirowanymi lokalnym rękodziełem. Nad łóżkami znajduje się tynk z dekorem przypominającym haft i wzory z ludowych strojów, a lampy wykonane z przeskalowanych drewnianych korali nawiązują do regionalnej zdobniczości i biżuterii. W korytarzach celem było przełamanie wrażenia długiej ścieżki za pomocą lokalnych dekoracyjnych elementów. Ściany wykończono tapetą imitującą grubo tkany materiał, przerywaną fototapetą z górskim pejzażem, przypominającą obraz malowany akwarelami, oraz kinkietami z drewnianych korali. Restauracja Flame to dużo rustykalnego drewna, ciepły, pomarańczowy kolor oraz wzorzyste tkaniny dywanów i koronkowe wzory na sufitach oraz płytki ceramiczne na filarach, które mają podkreślać lokalny charakter wystroju. W restauracji Seasons wysoki sufit wykorzystano do zaaranżowania przestrzeni nad stołami dużymi rattanowymi lampami przypominającymi ciosane drewniane totemy oraz materiałową plecionką nawiązującą do wiklinowych wzorów.
Dodaj komentarz