HIRo – Hotelarskie Inwestycje Roku. Nominacje w kategorii: Interior Design Studio   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Podczas wieczornej gali po Forum HIT – Hotel Investment Trends Poland & CEE 19 maja w Focus Hotel Premium Warszawa ogłoszeni zostaną zwycięzcy konkursu HIRo – Hotelarskie Inwestycje Roku wybrani przez 20-osobową Kapitułę, składającą się z najlepszych ekspertów na rynku. Prezentujemy nominacje w pierwszej kategorii: Hotel Interior Design Studio.

Ideą konkursu HIRo–Hotelarskie Inwestycje Roku jest wyróżnianie najlepszych inwestycji, inwestorów i firm pracujących dla branży hotelarskiej, mających największy wpływ na rozwój i kształtowanie wizerunku polskiego hotelarstwa, dzięki inwestycjom, które weszły na rynek w okresie II kwartał 2024 – I kwartał 2025. W kategorii Hotel Interior Design Studio nominowani zostali

MIXD

za

Mövenpick Grand, Wrocław

W designie hotelu, który pierwotnie otwarty został na początku XX w., połączono inspiracje architekturą przełomu XIX i XX w., hotelową tradycją obiektu, zaprojektowanego wówczas przez Paula Rothera, i samą marką Mövenpick, a szczególnie jej kulinarnym dziedzictwem. Stąd we wnętrzach elementy nawiązujące do stylu art deco, paryskich hoteli i kawiarni oraz odcienie kawy, czekolady i szampana. Cała paleta kolorów jest ciepła, wyrafinowana i dodaje akcenty nowoczesności do całej przestrzeni.

I za

Mövenpick Resort & Spa, Karpacz

Założeniem było stworzenie przestrzeni w harmonii w otoczeniem tego resortowego obiektu. Wnętrza hotelu łączą nowoczesne aranżacje z naturalnymi materiałami i akcentami regionalnymi. Współczesne akcesoria przeplatają się z regionalnie inspirowanymi dziełami sztuki, tworząc odważne połączenie starego z nowym.  Przydymione kolory, marmur i drewno wprowadzać mają atmosferę subtelnej elegancji, a kontrastujące wykończenia nadawać przestrzeni dynamizmu.

NOKE ARCHITECTS

za

Glar Conference & SPA, Wisełka

Nazwa hotelu wywodzi się od imienia świętego konia plemion zamieszkujących tereny Wolina i oznacza „świetlisty”, a wnętrza czerpią inspirację z wolińskiej przyrody oraz lokalnych tradycji i rzemiosła jak np. mozaika w holu głównym czy wystrój sali zabaw zainspirowane historyczną osadą i zwierzętami żyjącymi w regionie. Całość ma odzwierciedlać naturalne piękno otaczającej natury, do której bezpośrednio odnoszą się m.in. ciosane kamienne bloki czy inspirowane przekrojem ziemi mury. Z artefaktów prezentowanych w Muzeum Regionalnym w Wolinie projektanci zaczerpnęli liczne motywy, w stylizowanej formie przeniesione do wnętrz jak sznury paciorków z ceramiki, kamienia i bursztynu, z których zrodziły się totemy z dębu w pokojach. W lobby stanął słup z dekoracyjnie wypalanego drewna, który jest reminiscencją wolińskich odkryć archeologicznych, tak jak ozdobna ściana w tle schodów, formowana ręcznie w tynku glinianym. We wnętrzach restauracji znaleźć można elementy czerpiące z lokalnego rzemiosła, jak piaskowe tynki na ścianach, schody z litego drewna czy lampy z lanego szkła w formie historycznych paciorków.

Q2 STUDIO

za

Mercure Resort, Szczyrk

Wnętrza tego ogromnego hotelu, dzięki lokalnym inspiracjom tworzą kameralny, ciepły klimat niemal górskiego pensjonatu. W lobby użyto dużo drewna. Lada wykonana jest z czarnego drewna, a ściana główna – z paneli trójwymiarowych z drewna iglastego o wzorze przypominającym ogromny przekrój poprzeczny drzewa. Pokoje utrzymane są w naturalnych, spokojnych kolorach, z dużą ilością drewna i elementami inspirowanymi lokalnym rękodziełem. Nad łóżkami znajduje się tynk z dekorem przypominającym haft i wzory z ludowych strojów, a lampy wykonane z przeskalowanych drewnianych korali nawiązują do regionalnej zdobniczości i biżuterii. W korytarzach celem było przełamanie wrażenia długiej ścieżki za pomocą lokalnych dekoracyjnych elementów. Ściany wykończono tapetą imitującą grubo tkany materiał, przerywaną fototapetą z górskim pejzażem, przypominającą obraz malowany akwarelami, oraz kinkietami z drewnianych korali. Restauracja Flame to dużo rustykalnego drewna, ciepły, pomarańczowy kolor oraz wzorzyste tkaniny dywanów i koronkowe wzory na sufitach oraz płytki ceramiczne na filarach, które mają podkreślać lokalny charakter wystroju. W restauracji Seasons wysoki sufit wykorzystano do zaaranżowania przestrzeni nad stołami dużymi rattanowymi lampami przypominającymi ciosane drewniane totemy oraz materiałową plecionką nawiązującą do wiklinowych wzorów.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *