Prezentujemy nominacje w kategorii: Inwestycje Roku w konkursie HIRo – Hotelarskie Inwestycje Roku otwarte od kwietnia 2024 do marca 2025. Zwycięzca wybrany przez 20-osobową Kapitułę ogłoszony zostanie podczas gali Forum HIT – Hotel Investment Trends 19 maja w Focus Hotel Premium Warszawa.
Mercure Szczyrk Szczyrk






Mercure Szczyrk Resort, który powstał w efekcie trwającej od 2021 r. przebudowy ośrodka wczasowego Orle Gniazdo z lat 70. XX wieku, to największy z otwartych w 2024 r. hoteli w Polsce i najdłuższy w Europie, którego bryła rozciąga się na długości 330 m, a mimo to harmonijnie wpisuje się w krajobraz. Na 35 tys. m kw. powierzchni oferuje 447 pokoi, 2,5 tys. mkw. powierzchni konferencyjnej z największą salą na 1,2 tys. osób, dwie restauracje i trzy bary, PURE Spa z 10 gabinetami, strefą basenową: Water & Fun i saunową Hot & Chill. Wnętrza, których motywem przewodnim jest regionalizm oddają górski klimat m.in. dzięki wykorzystaniu drewna w różnych kolorach i kształtach oraz nawiązaniom do beskidzkich tradycji rękodzielniczych.
Twórcy hotelu zdobyli też nominacje w kategoriach: Inwestor Roku, Biuro Architektoniczne Roku, Hotel Interior Design Studio Roku i Inwestycja Roku według Czytelników „Hotelarza”.
Mövenpick Grand Wrocław






Otwarty po 7-letniej rekonstrukcji w odtworzonym hotelu Grand, który wybudowany został na początku XX w. pod nazwą Hotel du Nord z odwzorowanymi detalami historycznymi: płaskorzeźbami, ornamentami, balustradami, sztukateriami oraz wieńczącą narożnik budynku wieżą, która uległa zniszczeniu podczas II wojny. Dysponuje179 pokojami, 270 m kw. powierzchni konferencyjnej i restauracją The Gate o powierzchni 470 m kw. W ub.r. jego inwestor, Rafin Development, został nagrodzony tytułem Modernizacja Roku w kategorii Elewacje konkursu Modernizacja Roku & Budowa XXI w. „Projekt rekonstrukcji Hotelu Grand to znakomity przykład dbałości o historyczne dziedzictwo i jednocześnie wprowadzenie subtelnych nowoczesnych akcentów”. W designie połączono inspiracje architekturą przełomu XIX i XX wieku, hotelową tradycją obiektu oraz elementy nawiązujące do stylu art deco paryskich hoteli i kawiarni w odcieniach kawy, czekolady i szampana, nawiązujących z kolei do kulinarnego dziedzictwa.
Twórcy hotelu zdobyli też nominacje w kategoriach: Inwestor Roku, Biuro Architektoniczne Roku, Hotel Interior Design Studio Roku i Inwestycja Roku według Czytelników „Hotelarza”.
Puro Old Town Warszawa






Hotel w sąsiedztwie Ogrodu Saskiego i pl. Teatralnego wybudowany w 26 miesięcy na działce kupionej w środku pandemii w 2021 r. Wnętrza odzwierciedlać mają skandynawskie korzenie marki Puro: meble, oświetlenie i akcesoria od renomowanych projektantów uzupełnione są starannie dobranym skandynawskim rzemiosłem, kolekcja sztuki łączy dzieła polskich i skandynawskich artystów, koncept gastronomiczny MUND tworzą restauracja, kawiarnia, winiarnia i piekarnia, gdzie goście mogą spróbować różnorodnych smaków Skandynawii, a hasłem hotelu jest: „Step into a hotel that feels like a Nordic home”. Hotel oferuje też taras na dachu, zielone patio i trzy sale konferencyjne.
Hotelu zdobył też nominacje w kategorii: Inwestycja Roku według Czytelników „Hotelarza”.
W sektorze hotelarskim i turystycznym technologia radykalnie zmienia sposób projektowania i zarządzania przestrzenią gościnną. Wiele hoteli wdraża systemy personalizacji pobytu – od ustawień oświetlenia i temperatury, po wybór muzyki czy zapachu w pokoju, sterowane aplikacją gościa. Do tego dochodzą autonomiczne roboty dostarczające ręczniki, napoje czy zamówienia z restauracji. Lobby hotelowe przekształcają się w wielofunkcyjne przestrzenie coworkingowe i eventowe, a cyfrowe recepcje umożliwiają zameldowanie bez udziału personelu. Przestrzeń usługowa staje się płynna, reagująca w czasie rzeczywistym na oczekiwania klientów.