Karta win, która przyciąga gości – jak zbudować ofertę zgodną z aktualnymi trendami?   MATERIAŁ PARTNERA

Choć podczas komponowania karty myślimy przede wszystkim o jedzeniu, to równie ważne okazują się napoje. To właśnie one podbijają smak serwowanych potraw.

Starannie dobrane wina dla gastronomii - dlaczego to takie ważne?

Dlaczego odpowiednio dobrane wina dla gastronomii są aż tak istotne? W branży HoReCa znaczenie ma zarówno zatrzymanie stałych, jak i pozyskiwanie nowych klientów. W obu przypadkach niezwykle ważne jest zadbanie o starannie skomponowaną kartę win. Stali bywalcy z czasem mogą się znudzić wciąż tymi samymi pozycjami, z kolei nowe osoby będą szukać miejsc, w których można znaleźć ofertę nadążającą za aktualnymi trendami. Współcześni goście nie traktują wina jedynie jako alkoholu, ale jako trunek, który dostarcza wyjątkowych doznań smakowych, a do tego idealnie współgra z konkretnymi potrawami.

Regularnie aktualizowana karta win pomaga w budowaniu wizerunku lokalu jako miejsca, które podąża z duchem czasu i nie boi się nowości. Klient ma obecnie do wyboru wiele rozmaitych lokali i wyróżnienie się na tle konkurencji stanowi jedną z najważniejszych składowych sukcesu. Wystarczy odwiedzić kilka restauracji, barów czy kawiarni, żeby zdać sobie sprawę, że często ich karta win jest praktycznie taka sama. Sporo przedsiębiorców już na samym początku decyduje się na kilka klasycznych białych i czerwonych win i pozostawia je w karcie na lata, nie dokonując żadnych aktualizacji. Podążanie za nowymi winiarskimi trendami daje Ci sposobność wyróżnienia się na rynku i zaproponowania klientom całkiem nowego doświadczenia, jakim jest parowanie jedzenia z winem.

Nie wiesz, od czego zacząć? Możesz zdać się na wiedzę specjalistów. W Rafa Wino naszym partnerom z branży HoReCa oferujemy doradztwo branżowe. Dzięki temu dostajesz możliwość utworzenia indywidualnej karty win, najlepiej dostosowanej do Twojego biznesu. Prowadzimy także profesjonalne szkolenia i degustacje. To bardzo ważne, aby przedsiębiorca dobrze znał sprzedawany produkt. Ma to niebagatelny wpływ na budowanie strategii marketingowej firmy.

Jak wybrać wina dla gastronomii?

Co jeszcze ułatwi Ci skomponowanie karty win dla gastronomii? Bez wątpienia warto śledzić raporty branżowe, które dadzą Ci obraz najnowszych trendów. Nie jest tajemnicą, że istotne jest też obserwowanie konkurencji. Jeżeli pobliskie lokale od lat nie wprowadzają do karty win żadnych nowości, masz naprawdę sporą szansę na wyróżnienie się i pozyskanie klientów. Czy to oznacza, że karta powinna być zmieniana rokrocznie? Całkowicie zmieniana niekoniecznie, ale uzupełniana już tak. Możesz zdecydować się np. na kilka bazowych win, które będą nierozerwalną podstawą karty, ale i na ofertę sezonową. Jeżeli konsument wie, że dany produkt będzie dostępny jedynie przez określony czas, ma większą motywację, aby go skosztować. Z czasem częścią historii lokalu może stać się organizacja święta wina albo uroczyste wprowadzanie nowej karty.

Klasyki są ważne, jednak bez zmian trudno o rozwój. Przy komponowaniu karty win dla gastronomii należy mieć na uwadze grupę docelową. Ponadto dobrze sprawdza się kilka wariantów oferty np. wersja premium czy edycja limitowana. Tego typu zabiegi zachęcają klientów do zakupu. Obecnie duże znaczenie ma nie tylko sam produkt, ale także stojąca za nim historia. Podczas komponowania karty win pamiętaj o storytellingu.

Jaka historia kryje się za daną decyzją? Może Twoi przodkowie pochodzą z Francji i dlatego zdecydowałeś się na sprowadzanie francuskich win, a może pragniesz, aby Polacy każdego dnia mogli cieszyć się południowym słońcem, które kojarzy Ci się z hiszpańskim winem? 

Dzięki stworzeniu własnej unikalnej historii znacznie łatwiej będzie zachęcić nowych klientów.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *