Jakie szkolenia dla hotelowych spa?

Autor: Anita Bajdalska

Każdy praktyk biznesu spa wie, że bez szkoleń zespołów pracować jest bardzo trudno. O tym jakie szkolenia są niezbędne decyduje manager spa. Czy jednak na pewno potrafi prawidłowo ocenić, jakich szkoleń potrzebują pracownicy? Niektóre trzeba powtarzać i zaplanować je cyklicznie, aby przyniosły oczekiwane rezultaty.

Absolwenci uczelni kosmetologicznych i fizjoterapeutycznych kończą je z dużymi umiejętnościami manualnymi. Poziom kształcenia bywa wprawdzie różny, ale obiektywnie można powiedzieć, że nawet te słabsze uczelnie mimo wszystko kształcą na przyzwoitym poziomie, choć jako praktyk wiem doskonale, że z uczelni X wychodzi dobry kosmetolog i np. potrafi świetnie wykonać masaż klasyczny, a z uczelni Z raczej masażu nie będzie potrafił wykonać i trzeba będzie go tego douczyć.

Taka wiedza jest pokłosiem wielu lat pracy i doświadczenia w pracy konsultanta spa, który rekrutował terapeutów w całej Polsce.

Trzeba położyć się na zabiegi
Nie każdy manager spa musi znać możliwości poszczególnych uczelni, zatem pozostaje sprawdzanie umiejętności praktycznych kandydatów na etapie rekrutacji. Wydaje się to oczywiste, jednak nie zawsze rekrutację do hotelowych spa przeprowadza się dwuetapowo, a to jest błąd. Nie wystarczy weryfikacja CV i rozmowa kwalifikacyjna. Niezbędne jest także sprawdzenie umiejętności praktycznych. Dobre CV możne napisać każdy, ale zrobić dobry masaż już niekoniecznie. Aby zaoszczędzić czas na nieefektywną rekrutację, lepiej jest od razu zweryfikować umiejętności kandydata. Kto powinien je weryfikować?

Modelem może być manager spa albo inny doświadczony pracownik spa, któremu ufamy i wiemy, że sam świetnie masuje. Jeśli taką osobę mamy w zespole to ta opcja jest nawet lepsza, bo manager podczas takiej prezentacji powinien bardziej skupić się na ocenie poruszania się kandydata przy łóżku do masażu. Oceniamy wiele elementów np. jak rozprowadza olej do masażu, czy zatroszczył się o komfort modela oraz czystość dłoni zanim rozpoczął masaż. Taka obserwacja zachowania kandydata daje wiele wskazówek i pozwala na ocenę jego standardów pracy. Inaczej jest, kiedy do już funkcjonującego hotelowego spa przychodzi nowy manager. Po krótkiej adaptacji w nowym miejscu nadchodzi czas na sprawdzenie umiejętności prac

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *