Każdy praktyk biznesu spa wie, że bez szkoleń zespołów pracować jest bardzo trudno. O tym jakie szkolenia są niezbędne decyduje manager spa. Czy jednak na pewno potrafi prawidłowo ocenić, jakich szkoleń potrzebują pracownicy? Niektóre trzeba powtarzać i zaplanować je cyklicznie, aby przyniosły oczekiwane rezultaty.

Absolwenci uczelni kosmetologicznych i fizjoterapeutycznych kończą je z dużymi umiejętnościami manualnymi. Poziom kształcenia bywa wprawdzie różny, ale obiektywnie można powiedzieć, że nawet te słabsze uczelnie mimo wszystko kształcą na przyzwoitym poziomie, choć jako praktyk wiem doskonale, że z uczelni X wychodzi dobry kosmetolog i np. potrafi świetnie wykonać masaż klasyczny, a z uczelni Z raczej masażu nie będzie potrafił wykonać i trzeba będzie go tego douczyć.
Taka wiedza jest pokłosiem wielu lat pracy i doświadczenia w pracy konsultanta spa, który rekrutował terapeutów w całej Polsce.
Modelem może być manager spa albo inny doświadczony pracownik spa, któremu ufamy i wiemy, że sam świetnie masuje. Jeśli taką osobę mamy w zespole to ta opcja jest nawet lepsza, bo manager podczas takiej prezentacji powinien bardziej skupić się na ocenie poruszania się kandydata przy łóżku do masażu. Oceniamy wiele elementów np. jak rozprowadza olej do masażu, czy zatroszczył się o komfort modela oraz czystość dłoni zanim rozpoczął masaż. Taka obserwacja zachowania kandydata daje wiele wskazówek i pozwala na ocenę jego standardów pracy. Inaczej jest, kiedy do już funkcjonującego hotelowego spa przychodzi nowy manager. Po krótkiej adaptacji w nowym miejscu nadchodzi czas na sprawdzenie umiejętności prac
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz