Hotele w wakacje za pół ceny – Grupa Arche zaskakuje ofertą last minute   ANALIZY I RAPORTY

Sezon wakacyjny dopiero się rozkręca, a na rynku hotelarskim już pojawiają się zaskakujące sygnały. Grupa Arche uruchomiła właśnie szeroką akcję promocyjną „last minute za pół ceny”. To pierwsza tak duża sieć w Polsce, która zdecydowała się na masowe obniżki cen, także swoich wypoczynkowych obiektów w środku sezonu letniego – i to aż o 50 procent.


Rabaty obowiązują we wszystkich 21 hotelach, resortach i ośrodkach wypoczynkowych Grupy. Jak przekonuje Arche, na wysokie obłożenie w szczycie sezonu wakacyjnego mogą liczyć obiekty o standardzie najwyższym, które swoją ofertą przyciągają gości o zasobniejszych portfelach, a także podróżnych z zagranicy. Równocześnie przy tak ogromnej rynkowej konkurencji i podaży miejsc noclegowych, turyści poszukujący rozwiązań ekonomicznych mogą wybierać w tańszych opcjach.

Jak tłumaczy prezes Grupy Arche, Władysław Grochowski, nowa strategia ma odpowiadać na zmiany zachowań Polaków, którzy coraz częściej odkładają decyzje o urlopie na ostatnią chwilę, szukając krótszych i tańszych wyjazdów, a średni czas pobytu spadł w zeszłym roku do niespełna 4 dób. – „Na tym rozwiązaniu korzystają wszyscy: nasi goście mogą okazyjnie spędzić wakacje, a my zwiększamy przychody ze sprzedaży bezpośredniej” – przekonuje Grochowski. Podkreśla też, że Arche stawia nie tylko na cenę, ale również na różnorodność oferty i doświadczenia wykraczające poza standardowy pobyt hotelowy.


Nietypowa decyzja w gorącym sezonie

Jednocześnie, jak wynika z danych Profitroom, rezerwacje w kraju wciąż rosną – liczba tegorocznych wakacyjnych bookingów jest o 29% wyższa niż rok temu, a ceny praktycznie się nie zmieniły. Większość Polaków zostaje na urlop w kraju, ale długość pobytów nie rośnie. Rośnie natomiast znaczenie „direct bookingu” – bezpośredniej rezerwacji na stronie hotelu, która daje więcej elastyczności i lepsze warunki.


Wyniki na plusie

Warto dodać, że Grupa Arche w 2024 roku zanotowała wzrost przychodów z działalności hotelowej o 47 mln zł względem 2023 roku (do 366,7 mln zł), a łączny zysk netto skoczył do 96,3 mln zł, co oznacza ponad dwukrotną poprawę. Spółka dynamicznie rozwija portfolio, inwestując w kolejne nieruchomości – także w segmentach, które nie zawsze gwarantują szybkie zwroty. Aktualnie w kolekcji Arche znajduje się 21 obiektów, w tym odrestaurowane obiekty historyczne, resorty rodzinne i niestandardowe lokalizacje, jak wioski wakacyjne. Największe z planowanych inwestycji to m.in. rewitalizacja Elektrociepłowni Szombierki w Bytomiu oraz budowa hoteli w Konstancinie-Jeziornej i Warszawie.




Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *