Branża inwestuje w rozwiązania mobilne

Opinie gości to podstawowy powód inwestycji w technologie informatyczne i rozwiązania mobilne. W 2011 roku większość firm z branży HoReCa zwiększy wydatki na IT – wynika raportu Motorola Solutions 2011 Hospitality Market Barometer.

 

Raport Motorola Solutions 2011 Hospitality Market Barometer pokazuje trendy i wyzwania związane z mobilnością w branży HoReCa, badając opinie przedsiębiorstw z USA i Europy, które inwestują w te rozwiązania. Raport pokazuje, że 91 proc. osób podejmujących decyzje w branży HoReCa uświadamia sobie rosnące znaczenie technologii mobilnej i bezprzewodowej, a 78 proc. rozumie wpływ mobilności na konkurencyjność firmy. W rezultacie hotele inwestują w nowe technologie oraz zaawansowane sieci bezprzewodowe, które są w stanie obsłużyć rosnącą ilość danych i zapewnić szybki dostęp klientom i personelowi mobilnemu. Satysfakcja gości to podstawowy powód inwestycji w rozwiązania mobilne, podawany przez 76 proc. ankietowanych przedsiębiorstw. Branża inwestuje w technologie mobilne, wdrażając rozwiązania, które usprawniają obsługę gości dzięki bezprzewodowej poczcie e-mail, meldowaniu gości, czy przyjmowaniu zamówień/ płatności przy stoliku. 58 proc. ankietowanych przedsiębiorstw, które już wdrażają technologie mobilne, odnotowuje zwiększoną satysfakcję klientów. Ważnym powodem inwestycji jest też mobilność personelu. 51 proc. respondentów, którzy obecnie wdrażają technologie mobilne i bezprzewodowe wskazuje na większą produktywność i wydajność pracowników, a 55 proc. obserwuje lepsze wyniki sprzedaży. Zunifikowana komunikacja oraz zdalne zarządzanie/ monitorowanie są najczęściej planowanymi wdrożeniami w 2012 r, a tablety i telefony VoIP to rozwiązania mobilne, które respondenci najczęściej planują wdrażać w 2012 r. Kolejnym powodem inwestycji jest zwiększanie wydajności operacyjnej. 75 proc. ankietowanych przedsiębiorstw zainstalowało już bezprzewodowe sieci lokalne (WLAN) w swoich obiektach. W USA w około jednej trzeciej tych obiektów są sieci 802.11n, podczas gdy w Europie dominują sieci 802.11b/g. 42 proc. respondentów posiadających sieci WLAN oczekuje, że do końca 2012 r. w pełni zmodernizuje je do standardu 802.11n. Zwiększanie przepustowości, niezawodności i zasięgu bieżących sieci bezprzewodowych to trzy podstawowe powody wdrażania sieci WLAN 802.11n – są to wszystko krytyczne cechy sieci, które pozwalają obsłużyć większą ilość danych oraz rosnące wymagania dostępowe klientów i personelu mobilnego. Więcej o wprowadzaniu w hotelu wydajnych rozwiązań informatycznych i bezprzewodowego dostępu do internetu Wi-Fi w sekcji Technologie i Wyposażenie na stronach 44 – 48.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *