Na polski rynek hotelowy wkraczają dwie technologie: polski KLIPS oraz amerykańskie Duetto. Systemy łączą siły, aby umożliwić hotelom, operatorom apartamentów short term rental oraz innym obiektom noclegowym sprawne zarządzanie cenami, analizowanie konkurencji i zwiększanie zysków. To rozwiązania dedykowane właścicielom hoteli, inwestorom oraz revenue managerom. Spółki zawiązały partnerstwo biznesowe, aby zrewolucjonizować polską branżę noclegową.

Nowoczesne narzędzia do analizy cen, obłożenia i zarządzania przychodami są dziś podstawą rentowności i zysków na konkurencyjnym rynku hotelarskim, gdzie rywalizację dodatkowo wzmacnia globalny trend wynajmu apartamentów w modelu short term rental. Oba systemy – KLIPS data oraz Duetto – zostały stworzone przez hotelarzy dla hotelarzy, łącząc głęboką znajomość branży
z intuicyjną, chmurową technologią oraz mobilnym dostępem do danych.
KLIPS: benchmarking przychodów „Made in Poland”
KLIPS data to nowa platforma do analizy ponad 20 wskaźników hotelowych z rynku w jednym miejscu. Pozwala hotelom i innym obiektom noclegowym na precyzyjny i w pełni anonimowy benchmarking oraz porównanie wyników. Założycielem i współtwórcą systemu jest Rafał Abramczyk, prezes hotelAG, doświadczony hotelarz, strateg i doradca branżowy. Platforma powstawała przez pięć lat, a w jej tworzenie zaangażowany był zespół hotelarzy, w tym pięciu revenue managerów.
System umożliwia analizę danych pochodzących bezpośrednio z hotelowych systemów PMS, takich jak ADR, OCC czy RevPAR. Obiekty noclegowe nie widzą nazw konkurencji, jedynie dane
z danej lokalizacji, regionu lub określonego „koszyka” obiektów. Trzy filary działania KLIPS data to: bezpieczeństwo, anonimowość i precyzja. Platforma umożliwia pełną elastyczność w zakresie ustawień, a więc hotel może analizować konkurencję w podobnej klasie obiektów w sąsiedztwie lub w całej Polsce, np. w segmencie hoteli MICE, ośrodków wczasowych czy apartamentów. KLIPS data jest już wdrażany w hotelach międzynarodowych marek oraz w hotelach niezależnych w miastach oraz kurortach.
Duetto: System zarządzania przychodami i zyskami dostępny w Polsce
Duetto, założone w 2012 roku w San Francisco, to światowy lider w dziedzinie oprogramowania RMS do zarządzania przychodami dla hoteli, resortów i kasyn. Z rozwiązań firmy korzysta ponad 6,8 tys. obiektów w ponad 60 krajach. Duetto to nie tylko system RMS, ale kompleksowa platforma do zarządzania przychodami i zyskami, łącząca funkcje ustalania cen, prognozowania, raportowania, optymalizacji grup, lojalności oraz analizy zysków. Pozwala hotelarzom podejmować inteligentne i szybkie decyzje dzięki zaawansowanym algorytmom, analizie danych rezerwacyjnych, integracjom oraz sztucznej inteligencji. Duetto znane jest z metodologii „Open Pricing”, która umożliwia dostosowywanie cen w czasie rzeczywistym na podstawie różnych czynników, w tym popytu i cen konkurencji.
Firma przez cztery kolejne lata (2022–2025) zdobyła najwyższe wyróżnienia w konkursie HotelTechAwards, a jej narzędzie RMS zostało uznane przez blisko 700 recenzentów za najlepsze do analizy spotkań, wydarzeń i analizy biznesowej.
– Jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem Duetto do Polski, zwłaszcza w obliczu rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania wykraczające poza samą analizę cen. Partnerstwo z KLIPS to świetna okazja, by wspierać polskich hotelarzy narzędziami, które pozwolą lepiej zrozumieć i zwiększyć zarówno przychody, jak i zyski – mówi Marcin Kurylak, Dyrektor Sprzedaży na Europę Wschodnią w Duetto.
Obie firmy nawiązały partnerstwo biznesowe w ramach debiutu na polskim rynku. – Dla obiektów, które zdecydują się na zakup dostępu do jednej z platform, będziemy wzajemnie oferować promocyjne ceny na wykupienie drugiej usługi – wyjaśnia Marcin Kurylak.
Dodaj komentarz