Wellbeing, który naprawdę działa – Arłamów Business Challenge 2025

W dniach 29 czerwca – 1 lipca w Hotelu Arłamów odbyła się siódma edycja wydarzenia Arłamów Business Challenge, którego ambicją jest zredefiniowanie pojęcia eventów firmowych. Zgromadziła blisko 250 liderów HR, managerów, przedstawicieli świata nauki, biznesu i psychologii. W tym roku tematem przewodnim był dobrostan psychiczny i fizyczny w organizacjach – nie jako modne hasło, ale jako praktyczna i mierzalna strategia. Wystąpienia odbyły się na polu golfowym, a obok merytoryki stworzono przestrzeń do odpoczynku, regeneracji i relacji.

Raport Gallupa „The Global Workplace: Employee Engagement & Well-being 2025” wskazuje, że zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8 proc. Z kolei badanie „Sukces na wagę zdrowia” (Bliżej Siebie) ujawnia, że 41 proc. pracowników doświadcza obciążenia emocjonalnego, a 51 proc. wypalenia zawodowego. Eksperci uczestniczący w ABC 2025 podkreślali, że wellbeing nie jest dodatkiem, ale pierwszoplanowym elementem strategii biznesowej. – Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Wśród prelegentów znaleźli się m.in.:

  • Jacek Santorski – psycholog społeczny i biznesu, który w rozmowie z Maciejem Strausem mówił o odpowiedzialności lidera za dobrostan zespołu: „Lider nie musi być terapeutą. Ale musi wiedzieć, że jego zachowanie wpływa na poziom kortyzolu w organizacji”.
  • Maja Gojtowska – ekspertka HR: „Zamieńmy storytelling na welldoing. To nie kampania, to codzienna decyzja lidera”,
  • Barbara Zych, PhD – HR-owa badaczka i strateg: „Wellbeing wpływa na produktywność – a nie odwrotnie. I to jest kluczowa zmiana paradygmatu”,
  • Jarosław Fotyga, Chartered FCIPD – mówił o ogromnych kosztach związanych ze zdrowiem pracowników,
  • Monika Sonta, PhD, badaczka twórczości, która mówiła o MEGAtrendach i ich wpływie na organizacje biznesowe,
  • Tomasz Raczek, krytyk filmowy i mówca inspiracyjny – opowiadał o emocjach jako narzędziu przywództwa.
  • Adam Kszczot, olimpijczyk i medalista, podzielił się refleksją o tym, jak kondycja psychiczna wpływa na wynik – nie tylko w sporcie.

Wszystko odbywało się w wyjątkowym formacie – część merytoryczna miała miejsce na świeżym powietrzu, wśród zieleni pól golfowych. W programie znalazły się również: joga regeneracyjna, ceremonie saunowe, koncerty mis dźwiękowych Petera Hessa oraz gra terenowa Watacha, która – jak zgodnie przyznawali uczestnicy – najlepiej pokazała, jak w praktyce wygląda budowanie zaufania w nieznanej grupie.

– Z dużym przejęciem przysłuchiwałem się dyskusjom o tym, co dziś znaczy zdrowa organizacja i jaką rolę w niej pełnią liderzy. Cieszy mnie, że Arłamów może być miejscem, gdzie mówi się o tym głośno – w atmosferze zaufania i szacunku podsumował prezes Hotelu Arłamów Michał Kozak

Podczas ABC nie mogło zabraknąć odniesienia do autorskiej filozofii Hotelu Arłamów – #ArłaMOVE. To podejście, które promuje aktywność fizyczną, kontakt z naturą i świadome budowanie odporności psychicznej wśród gości, pracowników i partnerów biznesowych. – Wellbeing to nie tylko styl życia. To decyzja strategiczna. Uważamy, że eventy firmowe, jeśli są mądrze zaplanowane, mogą być potężnym narzędziem rozwoju organizacji. A Arłamów to miejsce, które tę decyzję umożliwia – mówi Agnieszka Najberek, dyrektor sprzedaży MICE w Arłamowie.

Arłamów myśli już o przyszłorocznej edycji. Po tej edycji jedno wiemy na pewno – event firmowy nie może być tylko integracją. Musi b narzędziem zmiany, rozmowy i odbudowy zaangażowania, które, jak wiemy, w Polsce sięgnęło historycznego dołka. A Arłamów ma warunki, by to zmieniać – uważa Maciej Straus, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju.

Parterami wydarzenia były: AirFrance KLM, Kadromierz, Lancerto, Garden Space, Profitroom, Mercedes Benz D&R Czach, Toton Show, Stage Fever by Adam Kram, Gridaly.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *