Focus Hotels: przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyższe o ponad 10 mln zł niż przed rokiem   WYNIKI RYNKOWE

Sieć Focus Hotels, należąca do giełdowej Grupy Kapitałowej Immobile, w pierwszym półroczu 2025 r. osiągnęła 94.4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, o 10,3 mln więcej (12,2 proc.) niż w tym samym okresie 2024 r. Obłożenie wzrosło o 1,3 p.p. do 67 proc., średnie ceny o 7 proc. z 316 do 338 zł, a RevPAR o 8,7 proc. z 208 do 226 zł.

W kwietniu do sieci dołączył Garden Square Hotel w Krakowie z 72 pokojami jako Focus Hotel Premium

W sieci w pierwszym półroczu działało 15 hoteli, włącznie z otwartym w kwietniu 72-pokojowym Focus Hotelem Premium w Krakowie, który dołączył po wejściu pod markę Focus 4-gwiazdkowego Garden Square Hotel (oraz obiekt hotelowy Focus Premium Apartments z 14 bezobsługowymi apartamentami przy Targu Siennym w Gdańsku, gdzie sieć prowadzi swój kompleks restauracyjny Cesky Port). Już w lipcu we Wrocławiu otwarty został 4-gwiazdkowy Focus Hotel Premium z 87 pokojami w zaadaptowanym biurowcu. W Olsztynie przygotowywany do otwarcia jest Focus Hotel Premium z 79 pokojami, również w adaptowanym biurowcu. W portfolio sieci znajdują się też cztery niezależne restauracje, mieszczące się w Warszawie, Gdańsku i Bydgoszczy.

Focus Hotels SA kontynuuje strategię maksymalizacji przychodów przede wszystkim poprzez pracę nad wzrostem średniej ceny. Konieczność podnoszenia cen wynika z wciąż rosnących kosztów towarów i usług: żywności, wynagrodzeń oraz gazu i energii elektrycznej. W najbliższych latach spółka zamierza kontynuować swój rozwój poprzez dzierżawę kolejnych hoteli na terenie Polski, a także przez zarządzanie hotelami pod markami międzynarodowymi.

W całych przychodach Grupy Kapitałowej Immobile w pierwszym półroczu przychody z segmentu hotelarstwa wynosiły ok. 22 proc., podobnie jak z budownictwa oraz automatyki i elektroenergetyki. Największy udział miał segment przemysł – blisko 29 proc. przez spółki z Grupy Makrum, Modulo i QDS24.




Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *