Personalia

Ireneusz Raś przejmuje nadzór nad turystyką w MSiT

Po zmianie w lipcu na stanowisku ministra sportu i turystyki, gdy Sławomira Nitrasa zastąpił Jakub Rutnicki, nastąpiła też zmiana w podziale kompetencji między wiceministrami. Za sprawy związane z turystyką, w tym nadzór nad Polską Organizacją Turystyczną, odpowiadać będzie teraz sekretarz stanu, Ireneusz Raś, a zajmujący się dotychczas turystyką Piotr Borys teraz zajmować się będzie obszarem sportu.

Aktywność polityczna Ireneusza Rasia rozpoczęła się w latach 90. w Porozumieniu Centrum. Później dołączył do PiS. W latach 2002-2005 był radnym Krakowa, wybranym z listy PiS. W 2005 r. z listy PO w okręgu krakowskim został wybrany na posła i jest nim nieprzerwanie do dziś. W latach 2010-2013 przewodniczył regionowi małopolskiemu PO, wchodził też w skład zarządu krajowego partii. W latach 2015-2019 był przewodniczącym sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki. W 2021 r. decyzją zarządu PO został usunięty z partii za niesubordynację i wkrótce później dołączył do PSL-owskiego klubu parlamentarnego Koalicji Polskiej. W ostatnich wyborach został posłem z listy Trzeciej Drogi. •

Agnieszka Malinowska odwołana z zarządu PHH

Rada nadzorcza Polskiego Holdingu Hotelowego odwołała na początku września Agnieszkę Malinowską z zarządu spółki. Jej następca wybrany zostanie w drodze konkursu, który rozstrzygnięty ma zostać w październiku. Obecnie zarząd jest jednoosobowy z prezesem PHH, Rafałem Kincerem.

Spółka nie komentuje powodów odwołania Agnieszki Malinowskiej. Do zarządu trafiła 15 lipca ub.r. jako wiceprzewodnicząca rady nadzorczej, z czasowego wykonywania czynności członka zarządu spółki* wraz z wyborem Rafała Kincera na prezesa, a od 1 października została powołana na członkę zarządu. Odpowiadała za realizację inwestycji, pion prawny, audyt, centralne zakupy, IT i cyberbezpieczeństwo, natomiast Rafał Kincer za strategię i rozwój, operacje, sprzedaż i marketing, HR oraz finanse i cały grupy kapitałowej. Wraz z wyborem nowej osoby (lub osób) zakres kompetencji między członkami zarządu może ulec zmianie. •

Renata Mojsa-Ossowska dyrektor generalną hotelu Quadrille w Gdyni

Renata Mojsa-Ossowska, związana z trójmiejskim rynkiem hotelarskim od ponad 15 lat, została dyrektor generalną 5-gwiazdkowego hotelu Quadrille w Gdyni. Pracę w hotelarstwie rozpoczynała w Wlk. Brytanii w Tylney Hall Hotel, a następnie była kierownikiem zmiany na recepcji hotelu The Grove, obydwa koło Londynu. Po powrocie do Polski w 2009 r. trafiła do Mercure Gdynia jako MICE sales specialist. Od 2011 r. przez osiem lat związana była z hotelem Hilton Gdańsk, najpierw jako conference manager, a od 2014 r. dyrektor sprzedaży i marketingu. W 2019 r. została dyrektor sprzedaży w Sheraton Sopot. Od 2023 r. była dyrektorem generalną Montownia Lofts & Experience w postoczniowym budynku w Gdańsku – obiekcie łączącego funkcje hotelowe, gastronomiczne z food hallem i konferencyjne. W Quadrille zastąpiła Mateusza Ankiersztajna, który od lutego objął stery Grand Hotelu Solmarina w Wiślince koło Gdańska, otwartym w 2023 r.

Quadrille to jedyny 5-gwiazdkowy hotel w Gdyni i jedyny poza krakowskim Copernicusem należący do sieci marketingowej Relais & Chateaux). Otwarty 10 lat temu w zabytkowym kompleksie pałacowo-parkowym z XVIII wieku dysponuje 31 pokojami dla osób od 16 roku życia. •

Anna Szarzewska dyrektorką Moxy Poznań Airport

Anna Szarzewska, menagerka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem na poznańskim rynku, została dyrektorką Moxy Poznań Airport.

Swoją karierę rozpoczęła w hotelu ibis Poznań Centrum, gdzie zaczynała jako recepcjonistka i doszła do stanowiska zastępcy kierownika recepcji. Następnie dołączyła do Accor National Sales Team jako key account manager, a w 2013 r. została dyrektor sprzedaży Mercure Poznań Centrum, gdzie spędziła siedem lat. Kolejne wyzwanie zawodowe podjęła w obiekcie gastronomiczno-konferencyjnym Młyńska 12 w Poznaniu, gdzie jako zastępca dyrektora przez trzy lata zarządzała zespołem i realizowała projekty operacyjne, a od lutego 2024 była poświęcona branży marketingowej, pracując na stanowisku dyrektor sprzedaży w agencji eventowej.

– Anna swoją osobą nie tylko ogromne doświadczenie i branżową relację z gośćmi. Jej przywództwo to inspirujący styl zarządzania, operacyjny profesjonalizm oraz empatia w działaniach. Niesztampowy charakter Moxy – mówi Paweł Piątkowski, dyrektor operacyjny Grupy PHH •Szymon Wąsowski dyrektorem generalnym H15 Palace, a Luxury Collection w Krakowie…


GRUPA DOBRY HOTEL:

Szymon Wąsowski, ostatnio dyrektor operacyjny Stradom House, Autograph Collection by Marriott w Krakowie, został dyrektorem generalnym hotelu H15 Palace, który lipcu wszedł pod międzynarodową markę The Luxury Collection. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży hotelarsko-gastronomicznej. Karierę zawodową rozpoczynał w krakowskich restauracjach, m.in. Wentzl i Szara, gdzie pracował jako manager oraz sommelier, współtworzył lounge & koktajl bar Buddha Bar. Pracował w części gastronomicznej berlińskiej wieży telewizyjnej Fernsehturm. Był też business development managerem organizowanych wieczorów Discover Cracow. W 2002 r. został F&B management w 5-gwiazdkowym Szczawnica Park Resort & SPA, a w 2017 r. dyrektorem operatingm hoteli. Przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w do Stradom House. Od momentu rozpoczęcia marki by Mariott odpowiadał za operacyjne przygotowanie hotelu w 2022 r. Szymon Wąsowski na stanowisku dyrektora hotelu H15 Palace zastąpił Magdalenę Maciejewską, która była dyrektorem hotelu od grudnia ub.r.

… a Weronika Mięczkowska kierownikiem ds. projektów sieciowych grupy

Weronika Mięczkowska objęła stanowisko kierownika ds. projektów sieciowych Grupy Dobry Hotel, właściciela marki Destigo Hotels. Będzie odpowiadać za koordynację projektów realizowanych we współpracy z globalnymi markami hotelowymi, m.in. Marriott, Hyatt i Wyndham, a także za współpracę z przyszłymi partnerami grupy. W ostatnich miesiącach Mięczkowska prowadziła zadanie transformacji hotelu H15 Palace pod markę The Luxury Collection. We współpracy z inspektorem pozwala nad dostosowaniem tego obiektu do wymagań tego globalnego brandu. Karierę w hotelarstwie rozpoczęła w 2018 r. w recepcji hotelu gdańskiego Arkon Park. Następnie była koordynatorem ds. sieci sprzedaży, a później w dziale zarządzania projektami. Przez ostatnie pięć lat była kierownikiem ds. operacyjnych, odpowiedzialnym za bieżące zarządzanie i optymalizację przychodów hoteli we współpracy z dyrektorem działu.

Jacek Sachenek dyrektorem generalnym hotelu H15 Boutique w Warszawie…

Jacek Sachenek, ostatnio zarządzający 4-gwiazdkowym hotelem Palac Alexandrium pod Warszawą, został dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego hotelu H15 Boutique. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej, specjalizując się w zarządzaniu hotelami oraz kompleksami konferencyjnymi w Polsce i USA. W 2006 r. został zastępcą dyrektora sprzedaży w Sheraton Warsaw, w 2008 r. dyrektorem generalnym kompleksu hotelowo-rekreacyjnego w Jachrance, a w latach 2010–2020 zarządzał kompleksem hotelowo-konferencyjnym Dwor Franciszków w warszawskim Tluszczu. Od 2021 r. był dyrektorem generalnym Pałacu Alexandrium w Krubkach-Górkach koło Wołomina. Jacka Sachenego, który zarządzał hotelem od lipca ub.r.

Marcin Woźniak dyrektorem generalnym Hampton by Hilton Lublin

Marcin Woźniak, wcześniej m.in. dyrektor generalny hoteli IBB Andersia w Poznaniu i Sound Garden w Warszawie, objął zarządzanie Hamptonem by Hilton Lublin. Z hotelarstwem związany jest od ponad 30 lat 90. Zaczytał karierę w hotelu Jan III Sobieski, pracował w Sheraton Warsawie w dziale guest service. Następnie kilka lat spędził w Regus Business Center, prowadzącym Wiśniowy Business Park w Warszawie. W latach 2005–2007 pracował przy budowie m.in. Radisson Blu w Dublinie. W 2007 r. zaczął pracę w sieci IBB jako kierownik recepcji w nowo otwartym hotelu IBB Andersia, a następnie został jego dyrektorem. Od 2011 r. pełnił funkcję business development directora sieci IBB. W 2019 r. został dyrektorem generalnym Sound Garden Hotel Airport Warszawa, a od 2021 r. rozwijał projekt Uroczysko Grzybyna w woj. lubuskim.

… Agnieszka Mazurkiewicz – Ilana

Marcin Woźniak zastąpił Agnieszkę Mazurkiewicz, która została dyrektor 4-gwiazdkowego hotelu Ilan w Lublinie. Z lubelskim rynkiem hotelowym związana jest od 2002 r., gdy otwarty został IBB Grand Hotel Lublinianka, gdzie zaczynała jako marketing, następnie zastępca dyrektora hotelu i dyrektorem generalnym. W 2015 r. objęła stanowisko dyrektorki nowo otwartego hotelu Winiewskiego, a w 2019 r. Hamptona by Hilton Lublin. W latach 2016-2022 była dyrektor regionalną IGHP w woj. lubelskim.


VHM HOTEL MANAGEMENT:

Grzegorz Gogola członkiem zarządu…

Grzegorz Gogola, ostatnio prezes zarządu spółki Kraków Airport Hotel, został członkiem zarządu operatora VHM Hotel Management odpowiedzialnym za finanse.

Jak poinformował VHM: „Powołanie Grzegorza wzmacnia nasze kluczowe obszary: finanse korporacyjne, controlling, ład organizacyjny. Będziemy wspierać dalszy rozwój firmy, przygotowania do nowych projektów i akwizycji, a także wniesie cenne doświadczenia w finansowaniu i współpracy z instytucjami finansowymi. Dzięki jego wiedzy i praktyce VHM zyskuje lidera, który rozumie zarówno liczby, jak i ludzi, co ma niebagatelne ma kluczowe znaczenie”.

W latach 2016-2025 był prezesem zarządu Kraków Airport Hotel, spółki zarządzającej hotelem Hilton Garden Inn Kraków Airport. Zanim związał się z branżą hotelarską, przez lata pracował w sektorze bankowym (w departamencie skarbu korporacyjnego mBanku (wcześniej BRE Bank S.A.), gdzie zajmował się analizami rynków i zarządzaniem finansami przedsiębiorstw, również z branży hotelarskiej), a także w instytucjach publicznych, gdzie odpowiadał za obsługę i analizę finansów. Odpowiada również za realizację strategicznych projektów i planów podmiotów treasure Makroregionu Południe.

Marlena Szczęścińska dyrektor regionalną na Pomorze Zachodnie

Marlena Szczęścińska, dotychczasowa dyrektor generalna kompleksu Courtyard by Marriott–Moxy w Szczecinie, objęła stanowisko regionalnego VHM Hotel Management na Pomorze Zachodnie. Związana z branżą hotelarską od 2008 r. W dziale sprzedaży Focus Hotelu Szczecin. W 2011 r. została dyrektor sprzedaży i marketingu wprowadzanego na rynek w Świnoujściu pierwszego w Polsce hotelu pod marką Hampton by Hilton (obecnie Radisson Blu Resort). Dwa lata później, w wieku 27 lat, została jego dyrektor generalną, stając się tym samym najmłodszym średniej klasy obiektów sieciowych w Europie. W 2018 r. trafiła jako dyrektor do VHM i do nowo powstałego hotelu w Poznaniu. W kolejnych latach była najważniejszej w branży hotelarskiej nagrody Hotelarza Roku w kategorii Hotelarz do 35. Roku Życia. W 2019 r. została dyrektor hotelu Moxy w szczecińskim kompleksie, a rok później również hotelu Courtyard. W 2022 r. była finalistką konkursu Hotelarz Roku w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego.

VHM na Pomorzu Zachodnim obecnie zarządza czterema obiektami: Radisson Conference & Spa w Wiśleco kolejnym planowanymi inwestycjami, jak m.in. Kołobrzegu, Nićkel Resort & Spa w Kołobrzegu-Grzybowie, a wkrótce kompleksami Radisson Hotel & Suites w Ustroniu Morskim i Harmony Resort w Kołobrzegu.

Nowa dyrektor generalna Courtyard by Marriott – Moxy Szczecin

Marlene Szczęścińską w Courtyard by Marriott–Moxy zastąpiła Katarzyna Matyjanka, dotychczasową operations manager tego kompleksu. Karierę zaczynała w 2006 r. w Anglii jako housekeeping manager w Park Inn Heathrow. Następnie przez cztery lata pracowała w firmie rekrutacyjnej Goldteam Recruitment Limited zajmując się pozyskiwaniem i szkoleniem pracowników do sektora hotelarskiego. Od 2011 r. związana była z Heathrow Windsor Marriott Hotel najpierw jako deputy head housekeeper, a następnie executive head housekeeper. Do szczecińskiego kompleksu trafiła w 2021 r. jeszcze przed jego otwarciem jako executive manager, a w 2022 r. awansowała na stanowisko operations managera.

Kristina Matuleviciene dyrektor generalną Novotel Vilnius Centre

Kristina Matuleviciene, przez ostatnie trzy lata zastępca dyrektora generalnego Novotel Warszawa Centrum, została dyrektorem generalną Novotel Vilnius Centre. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży turystycznej i hotelarskiej, które zdobywała na Litwie i w Polsce. Pierwsze kroki w branży stawiała w dziale rezerwacji Novotel Vilnius Centre, następnie od 2003 r. w Apvalaus Stalo Klubas Gastro & SPA Hotel w Trokach była dyrektorem sprzedaży. W 2010 r. powróciła do wileńskiego Novotelu, gdzie odpowiadała za sprzedaż, rezerwację i marketing. W 2012 r. przeniosła się do Polski, gdzie w Mercure Gdańsk Stare Miasto została zastępcą dyrektora generalnego, a od 2019 r. pełniła tę samą funkcję w warszawskim Novotel Warszawa Centrum.Łukasz Kaleta będzie zarządzał jako mandate manager dwoma B&B Hotelami we Wrocławiu

Łukasz Kaleta, dyrektor operacyjny sieci B&B HOTELS Polska, objął stanowisko mandate managera i będzie zarządzał w imieniu sieci dwoma hotelami we Wrocławiu - Wrocław Centrum oraz nowo otwieranym Wrocław Old Town. Cluster dyrektor obydwu została Karolina Bogdańska, wcześniej dyrektor B&B HOTEL Warsaw East. Łukasza Kaletę zastąpił Mariusz Jocham, dotychczasowy regionalny dyrektor operacyjny, a wcześniej dyrektor hotelu sieci we Wrocławiu i w Poznaniu.

Łukasz Kaleta z branżą hotelarską związany jest od ponad 20 lat. Karierę rozpoczął w hotelu Mercure Patria w Częstochowie na stanowisku recepcjonisty. Następnie został zastępcą dyrektora hotelu Etap Częstochowa, a potem hotelu Etap Wrocław Stadion, w którym w 2010 r. awansował na dyrektora całego hotelu. W 2013 r. został dyrektorem hotelu B&B Hotel Wrocław Centrum, wówczas trzeciego tej sieci w Polsce, a w 2016 r. dyrektorem operacyjnym całej sieci w Polsce.

Nowy szef kuchni Verte, Warsaw, Autograph Collection

Marcin Małecki, wcześniej executive chef w kompleksie Louvre Hotel Group w Warszawie, objął stanowisko executive chefa w 5-gwiazdkowym hotelu Verte, Warsaw, Autograph Collection. Z gastronomią hotelową związany jest od 10 lat. W 2015 r. został sous chefem (zastępcą szefa kuchni) w otwartym wówczas Courtyard by Marriott Gdynia, w 2017 r. szefem kuchni restauracji Dancing Anchor w Puro Gdańsk, a w 2018 r. executive chefem hotelu Puro Łódź. W 2021 r. przeszedł do warszawskiego kompleksu Golden Tulip – Campanile – Premiere Classe, który po generalnym remoncie Golden Tulip otworzył w 2022 r. nową przestrzeń kulinarno-rozrywkową The Complex z trzema konceptami gastronomicznymi – slowfoodową restauracją Tulipe, streetfoodową The Loft oraz Patio Mixology – Coctail Bar, tworzącymi LHG hub hospitality. •

Maciej Majewski szefem kuchni restauracji Dialog

Maciej Majewski, który od otwarcia Verte pełnił funkcję chef de cuisine i prowadził tam restaurację KUK by Maciej Majewski, teraz jest szefem kuchni fine diningowej restauracji Dialog w Muzeum Historii Polski. Z kolei jej dotychczasowy szef, Konrad Kowalski, otworzył nową restaurację Rozdział w Sava Boutique Hotel na Pelamie. •

Maciej Majewski przez 11 lat był szefem kuchni w Sofitel Warsaw Victoria, gdzie w 2014 r. otworzył restaurację La Brasserie Moderne, odpowiadając za kreację całego konceptu gastronomicznego. Wcześniej przez 10 lat związany był z hotelami Accor w Poznaniu, Częstochowie i Krakowie. Do Verte dołączył jeszcze przed jego otwarciem w 2022 r., tworząc koncept KUK by Maciej Majewski. Szefem kuchni w Verte, Warsaw Autograph Collection, a więc naczelnej restauracji hotelu, został Łukasz Walas (kierownik sekcji kucharzy) w 5-gwiazdkowym Quadrille w Gdyni. •

Łukasz Maciąg dyrektorem sprzedaży, konferencji i eventów w Park of Poland

Łukasz Maciąg, ostatnio dyrektor sprzedaży i marketingu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach, a wcześniej dyrektor centralnego działu sprzedaży i marketingu Grupy Arche, został dyrektorem sprzedaży, konferencji i eventów w Park of Poland, największym parku wodnym w Polsce – Sunlubia, planującego od początku przyszłego roku rozpocząć budowę drugiego etapu inwestycji z ok. 300 pokojami i dużym centrum konferencyjnym.

Karol Maciąg z branżą hotelarską związany jest od dziesięciu lat. Zaczynał na stanowisku sales managera operations units w DoubleTree by Hilton Warszawa w Wawrze. W 2017 r. został zastępcą dyrektora generalnego w podlubelskim Hotelu Between Hotel by Vanilla Group (obecnie Focus Hotel Lublin Premium Conference & Spa). Od 2020 r. związany był z siecią Arche Hotele, gdzie zajmował jako kierownik sprzedaży i marketingu, a pod koniec 2021 r. – dyrektorem centralnego działu sprzedaży i marketingu. W marcu ub.r. został dyrektorem sprzedaży i marketingu kompleksu Bel Mare & Aqua Resor.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *