Podsumowanie sezonu letniego w hotelowych spa– dynamicznie i nieprzewidywalnie

Autor: Anita Bajdalska. Autorka prowadzi firmę konsultingową Manager Spa

W powakacyjnych podsumowaniach hotele szukają odpowiedzi na pytania: co udało nam się zrealizować, a z czym sobie nie poradziliśmy i dlaczego? Na wyniki hotelowych spa wpływ ma wiele czynników. Najważniejsze to wyciągnąć wnioski i wdrożyć działania na przyszłość.

Tegoroczne wakacje były intensywne w hotelarstwie i podobnie było w hotelowych departamentach spa. Z wielu stron słychać różne głosy, jedni cieszą się z obłożenia, inni narzekają, że przez pogodę nie zrealizowali celów budżetowych. Było dynamicznie i nieprzewidywalnie.

Najlepsze wyniki osiągały te obiekty hotelowe, które mają w ofercie wiele usług dodatkowych dla gości, w tym strefy wellness & spa. To właśnie takie obiekty, przy bardzo zmiennej pogodzie, cieszyły się największym zainteresowaniem, gdyż goście chętniej wybierają hotele, które dają możliwość skorzystania z wielu atrakcji bez względu na kapryśną pogodę – mimo że są droższe.

Z PODSUMOWANIA SEZONU LETNIEGO MOGĄ CIESZYĆ SIĘ TE OBIEKTY, KTÓRE MAJĄ ROZBUDOWANĄ OFERTĘ USŁUG DODATKOWYCH

Ze strefami spa & wellness sprawa wygląda podobnie. Przy wyborze hotelu goście biorą pod uwagę zarówno baseny, jak i usługi komplementarne, czyli spa. Czy będą z nich korzystać, czy nie to już kwestia drugorzędna, ale chcą mieć alternatywę i możliwość skorzystania z nich.

Kiedy pogoda nie dopisuje, widać to od razu w statystykach, które cieszą się wówczas większym zainteresowaniem. Kiedy robi się ciepło, wówczas strefy wodnych atrakcji zaczynają się wyludniać. Również w gabinetach zabiegowych ruch zaczyna się dopiero, gdy na dworze jest zimno i pada deszcz. Nawet całkowicie puste grafiki zabiegów zapełniają się w kilka godzin i zaczyna się prawdziwe oblężenie, a im wyższa kategoria hotelu, tym więcej chętnych na zabiegi.

Zatem z podsumowania sezonu letniego mogą cieszyć się te obiekty w lokalizacjach turystycznych, które mają rozbudowaną ofertę usług dodatkowych, co przekłada się na utrzymanie wysokich cen za pokój bez względu na pogodę.

Gorzej jest w hotelach miejskich, które mają inną sezonowość. Tam goście wychodzą rano, wracają późnym wieczorem po wycieczkach i zwiedzaniu atrakcji miasta, więc nie zawsze chcą korzystać z usług spa. Podobnie jest w przypadku tzw. gości objazdowych, którzy po prostu nie mają czasu na skorzystanie z zabiegów w hotelu z powodu bardzo napiętego programu.

ANALIZA SPRZEDAŻY POSZCZEGÓLNYCH

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *