W powakacyjnych podsumowaniach hotele szukają odpowiedzi na pytania: co udało nam się zrealizować, a z czym sobie nie poradziliśmy i dlaczego? Na wyniki hotelowych spa wpływ ma wiele czynników. Najważniejsze to wyciągnąć wnioski i wdrożyć działania na przyszłość.
Tegoroczne wakacje były intensywne w hotelarstwie i podobnie było w hotelowych departamentach spa. Z wielu stron słychać różne głosy, jedni cieszą się z obłożenia, inni narzekają, że przez pogodę nie zrealizowali celów budżetowych. Było dynamicznie i nieprzewidywalnie.
Najlepsze wyniki osiągały te obiekty hotelowe, które mają w ofercie wiele usług dodatkowych dla gości, w tym strefy wellness & spa. To właśnie takie obiekty, przy bardzo zmiennej pogodzie, cieszyły się największym zainteresowaniem, gdyż goście chętniej wybierają hotele, które dają możliwość skorzystania z wielu atrakcji bez względu na kapryśną pogodę – mimo że są droższe.
Z PODSUMOWANIA SEZONU LETNIEGO MOGĄ CIESZYĆ SIĘ TE OBIEKTY, KTÓRE MAJĄ ROZBUDOWANĄ OFERTĘ USŁUG DODATKOWYCH
Ze strefami spa & wellness sprawa wygląda podobnie. Przy wyborze hotelu goście biorą pod uwagę zarówno baseny, jak i usługi komplementarne, czyli spa. Czy będą z nich korzystać, czy nie to już kwestia drugorzędna, ale chcą mieć alternatywę i możliwość skorzystania z nich.
Kiedy pogoda nie dopisuje, widać to od razu w statystykach, które cieszą się wówczas większym zainteresowaniem. Kiedy robi się ciepło, wówczas strefy wodnych atrakcji zaczynają się wyludniać. Również w gabinetach zabiegowych ruch zaczyna się dopiero, gdy na dworze jest zimno i pada deszcz. Nawet całkowicie puste grafiki zabiegów zapełniają się w kilka godzin i zaczyna się prawdziwe oblężenie, a im wyższa kategoria hotelu, tym więcej chętnych na zabiegi.
Zatem z podsumowania sezonu letniego mogą cieszyć się te obiekty w lokalizacjach turystycznych, które mają rozbudowaną ofertę usług dodatkowych, co przekłada się na utrzymanie wysokich cen za pokój bez względu na pogodę.
Gorzej jest w hotelach miejskich, które mają inną sezonowość. Tam goście wychodzą rano, wracają późnym wieczorem po wycieczkach i zwiedzaniu atrakcji miasta, więc nie zawsze chcą korzystać z usług spa. Podobnie jest w przypadku tzw. gości objazdowych, którzy po prostu nie mają czasu na skorzystanie z zabiegów w hotelu z powodu bardzo napiętego programu.
ANALIZA SPRZEDAŻY POSZCZEGÓLNYCH
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ











Dodaj komentarz