Re-style, Re-think – 4. urodziny Mercure Katowice Centrum w duchu zrównoważonego rozwoju   ESG

Zgodnie z filozofią marki Mercure, która od ponad 50 lat zaprasza podróżnych do odkrywania lokalnej kultury i tradycji, Mercure Katowice Centrum z okazji swoich 4. urodzin zorganizował wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think”. Spotkanie, połączyło temat zrównoważonego rozwoju z kreatywnością i wpisało się w charakter Katowic – miasta, które dynamicznie zmienia się w jedno z najważniejszych centrów biznesowych w Polsce.

Urodzinowe wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think” było manifestacją filozofii, która przyświeca hotelowi od samego początku. Obiekt, posiadający certyfikaty Green Key i LEED Platinum, realizuje strategię „Green and Clean”. Wykorzystuje ekologiczne materiały, odnawialne źródła energii i ogranicza plastik. Charakterystyczna fasada z dwiema zielonymi ścianami, porośniętymi 11 tysiącami roślin, stała się zieloną oazą w Katowicach.

Głównym punktem wieczoru były warsztaty upcyclingu poprowadzone przez Jackoba Buczyńskiego, jednego z najbardziej znanych polskich projektantów młodego pokolenia. Co roku przetwarza około tonę używanej odzieży, nadając jej nowe życie. Jego projekty, prezentowane m.in. na New York Fashion Week, pokazują, że moda z recyklingu może być zarówno innowacyjna, jak i inspirująca.

Mercure Katowice Centrum rozbudował ostatnio zaplecze konferencyjne. Nowa sala Karbon (46 m kw.) uzupełnia istniejące sale Grafit (35 m kw) i Antracyt (62 m kw.), dając łącznie 143m kw. przestrzeni dla maksymalnie 130 osób. Inwestycja umożliwia też organizację bankietów do 80 gości. Dzięki 268 pokojom hotel oferuje pełne zaplecze dla uczestników konferencji i wydarzeń w samym sercu miasta.

– Katowice dynamicznie rozwijają się jako jedno z głównych centrów biznesowych w Polsce, a my – jako hotel wpisany w tkankę miasta – chcemy być częścią tej transformacji. Nasze 4. urodziny to doskonały moment, by zaprezentować nową przestrzeń konferencyjną. To nie tylko dodatkowa sala, ale przede wszystkim kompleksowe i zrównoważone rozwiązanie dla organizatorów, którzy poszukują miejsca spójnego z wartościami nowoczesnego biznesu powiedziała Agnieszka Węgrzyn- Chwiłkowska, zastępca dyrektora generalnego w Mercure Katowice Centrum.

Partnerem wydarzenia było Silesia Convention Bureau, które aktywnie promuje województwo śląskie jako atrakcyjny kierunek dla turystyki biznesowej. – Branża spotkań stanowi w Katowicach ważny segment gospodarki. To tu działa największe centrum kongresowe w Polsce, które generuje około 300 wydarzeń rocznie, w tym jedne z największych kongresów gospodarczych czy medycznych w kraju – mówi Dominika Wojniak z Silesia Convention Bureau. – Jak wynika z raportu 'Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w roku 2024' w Katowicach odnotowano prawie 6 tys. spotkań konferencyjnych i innych wydarzeń biznesowych, gdzie liczba uczestników wyniosła prawie 800 tys. osób. To więcej o 5,4 proc. niż rok wcześniej. Branża spotkań generuje w mieście coraz większe przychody. Całkowita kwota wydatków uczestników wydarzeń biznesowych i spotkań konferencyjnych w Katowicach wyniosła w 2024 r. ponad 284 mln. To o 48 mln zł więcej niż rok wcześniej.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *