Artur Hajduk, Qubus Hotel: Warszawa pozostaje naszym celem długoterminowym   "HOTELARZ"

Sieć Qubus Hotel, która w przyszłym roku obchodzi swoje 30-lecie, wchodzi w nową fazę rozwoju. Po latach stabilizacji i umacniania marki, Qubus wraca do ekspansji i to zarówno poprzez zakup działających hoteli, jak i poprzez inwestycje w nowe obiekty. „Obecna sytuacja pozwala nam na finansowanie 3–4 niezależnych inwestycji. Szukamy nowych szans biznesowych” – mówi w rozmowie z „Hotelarzem” Artur Hajduk, prezes sieci Qubus Hotel. Pełna wersja rozmowy m.in. o nowych lokalizacjach, strategii inwestycyjnej i planach wejścia do Warszawy w najnowszym wydaniu naszego miesięcznika.


W ostatnich latach sieć kupiła hotel Holiday Inn w Bydgoszczy, który przeszedł rebranding pod markę Qubus. To rzadki przykład odwrotnego kierunku, z sieci międzynarodowej na krajową. Trwa również proces przygotowania projektu w Poznaniu, gdzie ma powstać hotel z 155 pokojami i rozbudowanym zapleczem konferencyjnym. „Projekt ewoluuje, ale start budowy planujemy na drugą połowę 2026 roku” – zapowiada szef sieci hotelowej.

Na liście potencjalnych nowych lokalizacji znajdują się m.in. Rzeszów, Szczecin, Lublin, Białystok i Toruń. Sieć rozważa zarówno zakup gruntów pod budowę, jak i przejęcie istniejących obiektów. „Opcję nabycia nieruchomości dobieramy selektywnie i indywidualnie, a głównym kryterium jest efektywność i czas zwrotu z inwestycji” – mówi prezes Qubusa.

Nie zmienia się natomiast priorytet strategiczny – wejście do Warszawy. „Warszawa pozostaje naszym celem długoterminowym. Zdajemy sobie sprawę z siły tego rynku i efektu, jaki flagowy hotel w stolicy miałby dla całej sieci Qubus” – podkreśla szef Qubusa.

Najlepsze wyniki w sieci notują obecnie hotele w Krakowie, Gdańsku i we Wrocławiu, a flagowym pozostaje Qubus Hotel Kraków. Branża, jak ocenia Hajduk, wciąż nie wróciła do poziomów obłożenia sprzed pandemii, jednak średnie ceny i przychody poprawiają się dzięki świadomej polityce cenowej.

W pełnej wersji rozmowy w najnowszym wydaniu miesięcznika „Hotelarz” – także o tym, dlaczego Wrocław traci impet, które rynki rozwijają się najszybciej i jakie są założenia pięcioletniej strategii inwestycyjnej Qubus Hotel.



Komentarze zamieszczane przez użytkowników wyrażają ich własne poglądy. Wydawca portalu e-hotelarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze nie stanowią materiału prasowego w rozumieniu ustawy – Prawo prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *