InterContinental Hotels Group utrzymuje tempo rozwoju – w trzecim kwartale 2025 r. globalny RevPAR wzrósł o 1,4 proc. w ujęciu rocznym (YTD), a sieć otworzyła blisko 100 hoteli z 14,5 tys. pokoi (+17 proc. r/r) i podpisała 170 nowych umów (+18 proc.). Pipeline grupy osiągnął rekordowy poziom 342 tys. pokoi w 2 316 obiektach, a wyniki są zgodne z prognozami zysków i oczekiwaniami rynku.

-2025 rok będzie jednym z najmocniejszych w historii IHG pod względem liczby otwarć i nowych kontraktów. Utrzymujemy wzrost mimo nierównych warunków makroekonomicznych, dzięki sile naszego globalnego portfela i platformy operacyjnej – podkreślił Elie Maalouf, CEO InterContinental Hotels Group.
Najlepiej wypadł region EMEAA (+2,8 proc. RevPAR w Q3), wspierany wzrostami w Wielkiej Brytanii i na Bliskim Wschodzie. Ameryki odnotowały lekkie spowolnienie (-0,9 proc.), a Chiny nadal borykają się z ujemną dynamiką (-1,8 proc.), choć z widoczną poprawą wobec poprzednich kwartałów.
Maalouf zapowiedział także wprowadzenie w najbliższych miesiącach nowej marki z segmentu upscale–upper upscale collection, przeznaczonej głównie dla rynków EMEAA. Ma ona uzupełnić portfolio między markami voco i Vignette Collection, odpowiadając na rosnący popyt ze strony gości i właścicieli hoteli o silnej, indywidualnej tożsamości.
IHG kontynuuje także program skupu akcji o wartości 900 mln USD, z czego 700 mln USD zrealizowano do końca III kwartału, redukując liczbę akcji o 3,9 proc. Wraz z dywidendami, spółka planuje zwrot ponad 1,1 mld USD do akcjonariuszy w 2025 r.
Dodatkowo koncern ogłosił zmianę waluty notowań swoich akcji na USD (zamiast GBP) na londyńskiej giełdzie od stycznia 2026 r., aby lepiej odzwierciedlały wyniki raportowane w dolarach i zmniejszyć wpływ wahań kursowych.












Dodaj komentarz