7-8 listopada w Sheraton Sopot Hotel odbędzie się doroczny zjazd członków AICR Polska (Amicale Internationale des Sous Directeurs et Chefs de Réception des Grand Hôtels) – organizacji zrzeszającej profesjonalistów branży hotelarskiej z segmentu premium i luxury. Podczas niego odbędzie się konkurs Najlepszy Recepcjonista Polski – AICR Polska by Refindi 2025.

Jego zwycięzca lub zwyciężczyni będzie w przyszłym roku reprezentował Polskę w międzynarodowym konkursie World’s Best Receptionist by Bucherer (marka luksusowych zegarków) w Brukseli. Zwycięstwo w tym prestiżowym plebiscycie otwiera drzwi do globalnej kariery i potwierdza najwyższy poziom profesjonalizmu w obsłudze gościa hotelowego.
Spośród zgłoszeń z całej Polski, Komisja Konkursowa (na podstawie zadania eliminacyjnego) wyłoniła dziesięciu finalistów, którzy staną do rywalizacji o tytuł najlepszego. Wśród finalistów znaleźli się:
- Andrzej Gawłowski, Sofitel Warsaw Victoria
- Anita Krawiec, Mercure Kraków Stare Miasto
- Alicja Łukowiak, Four Points by Sheraton Wrocław
- Agata Mazurek, Sheraton Poznań Hotel
- Kashissh Mehta, Hotel Bristol, a Luxury Collection Hotel, Warsaw
- Jakub Mróz, Sheraton Grand Warsaw
- Alicja Panek, Sheraton Sopot Hotel
- Julia Piszak, AC Hotel by Marriott Wrocław
- Norbert Szczerba, Heron Live Hotel
- Rafał Wachciński, Novotel Kraków Centrum
Finał jest podzielony na:
- 10 minutową scenkę rodzajową z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca pod presją czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-selling’u, up-selling’u, guest relations, concierge),
- jedno godzinne, zadanie Group Work (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in.: przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych),
- Godzinną, pisemną sesję Back of House (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi, opinie gości przesłanych drogą e-mailową, bądź na OTAs; kalkulacji KPI – ADR, RevPar, OCC, ich indeksy – oraz analiza wyników, ew. benchmarking).
Konkurs Receptionist of the Year (ROTY) od lat promuje młode talenty hotelarstwa, podkreślając znaczenie jakości obsługi i profesjonalizmu w codziennej pracy recepcji. Uczestnicy rywalizują w realistycznych zadaniach symulacyjnych, prezentując swoje umiejętności komunikacyjne, wiedzę branżową i gotowość do rozwiązywania sytuacji wymagających empatii, kreatywności i szybkiego działania. W ubiegłym roku zwyciężczynią konkursu ROTY polskiej sekcji AICR została Julita Musiał z Sheraton Sopot, która następnie zdobyła 3. miejsce w „World’s Best Receptionist by Bucherer”, który odbył się w Atenach na początku 2025 roku.
To już trzeci rok z rzędu, gdy reprezentant polskiej sekcji zajmuje miejsce na podium międzynarodowego konkursu. W ubiegłym roku zwyciężył Jędrzej Król (który pracował wówczas w Sofitel Grand Sopot, a od początku tego roku pełni funkcję guest experience managera w Mercure Old Town Kraków), a dwa lata temu Krzysztof Studziński zdobył 3. miejsce (wówczas Sofitel Grand Sopot, od początku 2025 roku - zastępca kierownika recepcji w hotelu Sopot Marriott).
Partnerem tytularnym wydarzenia jest Refindi. Wydarzenie jest objęte Patronatem Honorowym Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, a Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn „Hotelarz”, którego redaktor naczelny zasiada też w jury finałowego konkursu.
– AICR to przede wszystkim ludzie. Każdy z członków co jakiś czas spotyka osoby pełne wyjątkowej energii, autentycznej serdeczności i chęci dzielenia się z innymi wiedzą z zakresu hotelarstwa. Prawdziwych pasjonatów branży, którzy inspirują i którzy, nawet nie wiesz kiedy, stają się twoimi przyjaciółmi. A teraz wyobraź sobie, że wszyscy wokół ciebie tacy są. Tak właśnie można się poczuć po spotkaniach AICR – mówi Radosław Kacprzak, prezes zarządu AICR Polska











Dodaj komentarz