Zapobieganie nadużyciom w hotelarstwie

Ponad 30 uczestników – przede wszystkim właścicieli, prezesów i dyrektorów hoteli z całej Polski wzięło udział w pierwszym powakacyjnym spotkaniu z cyklu Akademii Hotelarza w warszawskim hotelu Best Western Felix, które poświęcone było „Metodom zapobiegania nadużyciom w hotelarstwie”.

 

 

Ewa Szczepańska, dyrektor hotelu Baltic Plaza z Kołobrzegu, a wcześniej Sielanki na Pilicą, przedstawiła problem delegowania zadań w hotelu i skutecznego ich rozliczaniu. Omówiła szanse i zagrożenia związane z delegowaniem zadań, a także obszary, które można i warto delegować (zadania wykorzystujące umiejętności i cechy osobowościowe pracownika, pozwalające rozszerzyć ich wiedzę i kompetencję oraz zadania rutynowe. Podczas swojej prezentacji omówiła też zasady skutecznego delegowania zadań oraz mechanizmy kontroli i rozliczania pracowników (dobry system motywacyjny, który zniechęci do „kombinowania”, niestosowanie rozwiązań nieformalnych, kontrole krzyżowe np. recepcja – housekeeping, czy po prostu monitoring, szczelny system kontroli księgowej i narzędzia informatyczne.

 

 

Andrzej Przeniosło, pełnomocnik zarządu kompleksu hotelowego Warszawianka, który doświadczenie zdobywał m.in. w działach operacyjnych warszawskiego Marriott (pracował w pierwszym zespole, który był odpowiedzialny za otwarcie hotelu w 1989 roku) i hotelu Jan III Sobieski, gdzie pełnił funkcję dyrektora gastronomii, przedstawił uczestnikom szczegółowo i w oparciu o wiele przykładów ze swojej bogatej kariery zawodowej problem nadużyć w gastronomii hotelowej. Omówił, na co trzeba być szczególnie uczulonym na poziomie zakupów (wysoka cena, nadmierna ilość zamawianego towaru, większe zamówienia bez konkurencyjnych ofert), przyjęcia towaru (niezgodna ilość z zamówieniem, dostawy na tzw. WZ-etkę, towar złej jakości, z kończącą się datą przydatności), sprzedaży (przyjmowanie należności bez rachunku, zamykanie rachunków za pokój, nieprawidłowe pobieranie towaru z kuchni i baru, innowacyjne formy sprzedaży imprez jak open bar) i rozliczeń (wysokie koszty zużytego towaru, braki w asortymencie). Przedstawił też skuteczne sposoby przeciwdziałania tym zagrożeniom.

 

 

Elżbieta Nitsze, dyrektor marketingu sieci hoteli Elbest podzieliła się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem z m.in. z zarządzania hotelem Krynica i Airport Hotel Okęcie, związanym z organizacją pracy personelu hotelowego oraz rozliczaniu pracowników z czasu pracy. Dzięki dużej liczbie użytecznych przykładów, temat stał się przyczynkiem do wielu pytań dotyczących m.in. ewidencji czasu pracy. Seminarium zamknął wykład Małgorzaty Dankowskiej, Tax Managera TPA Horwath, która skupiła się na nadużyciach podatkowych. Uczestnicy zdobyli wiedzę z zakresu struktury prowadzenia działalności i odpowiedzialności z tym związanej oraz poznali proste i skuteczne metodom kontrolowania właściwej pracy księgowości. Dzięki formule praktycy-praktykom, na jakiej opieramy programy naszych szkoleń, uczestnicy mieli okazję wzajemnie wymienić doświadczenia i omówić z trenerami problemy z jakimi borykają się w swoich hotelach. Jak wynika z ocen, które uczestnicy wystawili zarówno prelegentom, jak i organizatorom szkolenia (wyłącznie 5 i 6 w 6 stopniowej skali) taka formuła świetnie się sprawdza. Jest to kolejnym potwierdzeniem, że specjalistyczne szkolenia Akademii Hotelarza doskonale spełniają swoją rolę, będąc jednym z najważniejszych elementów podnoszenia wiedzy i kwalifikacji wśród polskich hotelarzy.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *