Łódź czeka na pięć gwiazdek

Autor: Andrzej Szafrański
Do najdynamiczniejszych miejsc inwestycji hotelowych w Polsce wkrótce powinna dołączyć Łódź. Czy miasto wykorzysta swoją szansę i po ponad stu latach znów stanie się ziemią obiecaną?

W ubiegłym roku według danych Instytutu Turystyki, Łódź odwiedziło 700 tysięcy zagranicznych turystów, czyli niewiele mniej niż to 770-tysięczne miasto ma mieszkańców. Lokuje to "polskie Hollywood" na trzecim miejscu w kraju, po Krakowie i Warszawie, na równej pozycji z Poznaniem oraz przed Gdańskiem i Wrocławiem.

Niestety wielu przyjezdnych przyjeżdża do tego miasta tylko na jeden dzieńÉ ponieważ brakuje w nim hoteli. Łódź jest jedyną polską aglomeracją, która nie dysponuje hotelami najwyższej klasy. I chociaż niektóre hotele, przede wszystkim trzygwiazdkowe oferują pokoje o podwyższonym standardzie, to oferta zakwaterowania w Łodzi pozostawia wiele do życzenia. Wprawdzie we wrześniu otwarto pierwszy po latach nowy hotel Sporting o kategorii dwóch gwiazdek, zlokalizowany w zabytkowej fabryce Juliusza Kindermanna, a w listopadzie pierwszych gości przyjmie trzygwiazdkowy hotel należący do sieci Qubus, to nadal brakuje obiektów luksusowych.

Zmiana wizerunku

Jeszcze na początku lat 90. ubiegłego wieku, po załamaniu popytu na łódzkie tekstylia, wydawało się, że miasto podupadnie. Wysoka stopa bezrobocia, wzrastająca przestępczość i brak pieniędzy na inwestycje decydowały o spadku atrakcyjności miasta. Jednak w połowie ubiegłej dziesięciolatki do Łodzi i w jej okolice zaczęli napływać pierwsi inwestorzy. To m.in. dzięki nim zaczął zmieniać się wizerunek miasta.

 Ostatnio do grona inwestorów dołączył amerykański potentat informatyczny - koncern Dell, który wybuduje pod Łodzią fabrykę komputerów. Łódź nie jest miastem obfitującym w wysokiej klasy zabytki. Pochodzą one przede wszystkim z XIX wieku i koncentrują się głównie wokół fabryk, pojedynczych obiektów przemysłowych, ale także wielkich zespołów fabryczno-rezydencjonalnych.

Miasto przyciąga za to dużą liczbą klubów, wydarzeń artystycznych - w tym światowej rangi, takich jak Camerimage czy Festiwal Czterech Kultur - i
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *