Między teorią a praktyką

Współpraca branży hotelarskiej ze szkołami zawodowymi jest warunkiem sine qua non profesjonalnego przygotowania personelu hoteli i restauracji. Artykuł Marcina Szokały w sierpniowym wydaniu HOTELARZA zachęcił mnie do podzielenia się swoim doświadczeniem w tej, jakże potrzebnej, debacie na temat przygotowania pracowników dla branży hotelarskiej przez szkoły zawodowe.

 

Dynamiczny rozwój branży hotelarskiej w Polsce kreuje duże zapotrzebowanie na nowych pracowników hoteli i restauracji, zarówno tych, którzy hotelem zarządzają: managerów, kierowników, szefów kuchni, jak i personelu podstawowego: kelnerów, pomocników kucharzy, pokojówek czy recepcjonistów. Najlepsze przygotowanie personelu hotelowego do zawodu zapewnia połączenie nauki teorii w szkole z praktyczną nauką zawodu w hotelu, dzięki czemu nabywa się umiejętności, które umożliwiają spełnienie wielorakich oczekiwań klienta. A jak wiadomo, szczególnie w tej branży zadowolenie klienta i spełnienie jego oczekiwań jest sprawą kluczową i stanowi cel działania każdego hotelu. Dla osiągnięcia tego celu konieczne jest profesjonalne przygotowanie, które mogą zapewnić dobre szkoły zawodowe w ścisłej współpracy z branżą hotelarską, kształcące personel, który rozumie, co i dlaczego ma zrobić, aby spełnić oczekiwania każdego klienta w każdym czasie Wiadomo jest, że polski system oświaty od dawna popełnia błąd zbyt dużej ilości teorii w obowiązujących programach nauczania, nie tylko w kształceniu kelnerów, kucharzy czy hotelarzy. W zagranicznych 2-letnich college’ach, przygotowujących personel hotelarski praktyka zawodowa stanowi minimum 50 proc. programu. Ale wiadomo też, jak ważna jest dla profesjonalnej obsługi klienta znajomość podstaw psychologii, umiejętność unikania i rozwiązywania spraw z „trudnym” klientem, czy też dobra komunikacja w obcych językach oraz rozumienie potrzeb i mentalności gości o różnym temperamencie, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Antoni Kamiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *