Trzy oblicza popytu

Autor: Marta Kuniszyk
Myśląc o poważnej analizie rynku dla potrzeb hotelowego projektu inwestycyjnego, musimy wziąć pod uwagę trzy rodzaje popytu na usługi noclegowe

Gdy myślimy o inwestycji, szczególnie związanej z budową nowego obiektu, warto przed przystąpieniem do tworzenia jakichkolwiek prognoz wyników tego hotelu zbadać rynek i sporządzić prognozę popytu na usługi hotelowe, szczególnie w segmencie, który nas interesuje.

Prognozując popyt pamiętać należy o jego trzech rodzajach:
  • popycie zakwaterowanym,
  • popycie niezakwaterowanym,
  • popycie indukowanym.
Popyt zakwaterowany (z ang. accomodated demand) znajduje odzwierciedlenie w liczbie sprzedanych pokojonocy w hotelach na danym rynku. Jeśli jesteśmy w stanie zebrać informacje
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *