Ile kosztuje concierge

Autor: Sylwia Bortniak
W dużych hotelach sieciowych funkcjonują osobne działy concierge. W mniejszych obiektach oferujących kilkadziesiąt miejsc noclegowych ich odpowiednikiem może być właściwie przeszkolony personel recepcji

Podejmując na naszych łamach zagadnienia związane z funkcją concierge, pomijaliśmy do tej pory problemy wiążące się z kosztami wprowadzenia takiego stanowiska w hotelu. Z lektury napływających do redakcji listów wynika, że wiele mniejszych obiektów rozważa wprowadzenie stanowiska concierge, jednak obawia się wpędzenia w dodatkowe koszty, które zburzą równowagę planów finansowych. Przedstawiamy dziś pierwszy materiał dotyczący ekonomicznego aspektu wprowadzenia wydzielonego stanowiska concierge w większych hotelach.

Wydatki i koszty

Wydatki jednorazowe i koszty utrzymania stanowiska są ściśle uzależnione od wielkości i kategorii hotelu. Zależą też od decyzji zarządu wyznaczających skalę oraz dostępność projektowanych usług concierge. Biorąc za przykład hotel o standardzie 4 lub 5 gwiazdek ze 100-150 pokojami, który po raz pierwszy decyduje się zatrudnić concierge, można przyjąć następujące założenia:
  • stanowisko powinno być czynne przez 12 do 16 godzin dziennie, a w nocy rolę concierge w sposób ograniczony przejmuje dział recepcji;
  • stanowisko obsługuje jedna osoba;
  • stanowisko concierge mieści się przy biurku stojącym w lobby hotelowym w pobliżu recepcji;
  • stanowisko wyposażone jest w dwa telefony, faks, komputer z drukarką, narzędzia i materiały concierge;
  • osoba pełniąca funkcję concierge ma dwa komplety umundurowania.
Wypełniając powyższe założenia hotel decyduje się na poniesienie jednorazowych wydatków w wysokości od 6 do 10 tys. zł, w zależności od jakości elementów koniecznych do zakupu. Zatrudnienie dwóch concierge to koszt o [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *