Tendencje w światowym hotelarstwie

Miniony rok przyniósł światowemu hotelarstwuodwrócenie niekorzystnych tendencjiz lat 2002–2003. W ub.r. do hoteli powrócili biznesmeni. Goście hotelowi, także zwykli turyści,wydawali pieniądze z łatwością i przyjemnością(szczególnie w Stanach Zjednoczonych).Dało się zauważyć także kilka interesującychtendencji i pomysłów na prowadzenie biznesu.

Co najważniejsze: hotelarze wygrywają kolejną rundę rywalizacjiz internetowymi systemami rezerwacyjnymi o kontrolę nadsprzedażą pokoi i strukturą pobieranych za nie cen. Sygnał doustalenia nowych reguł na tym rynku dał InterContinentalHotels Group (IHG), właściciel takich marek, jak np. HolidayInn. Spółka ta zapowiedziała, że najlepsze (czyli najniższe) ceny pokoirezerwuje dla własnych stron internetowych. Inne sieci hotelowe idąw jej ślady. Podważy to główny atut internetowych systemów rezerwacyjnych,jakim były dotąd niższe ceny pokoi. Hotelarze od dłuższegojuż czasu z coraz większymi obawami patrzyli na rosnącą siłętakich stron internetowych, jak Expedia lub Travelocity.

Uważali, całkiem zresztą słusznie, że systemy rezerwacyjne przejmująkontrolę nad strukturą cen w hotelach i sprzedażą pokoi. Obecnie,wraz z ożywieniem na rynku podróży biznesowych i turystycznych,hotelarze odzyskują utraconą kontrolę. Wzmiankowany InterContinental poczuł się na tyle silny, że zerwał umowę z Expedią(pod pretekstem niewypełniania przez tę firmę ustalonychprzez IHG standardów i norm). Specjaliści twierdzą, że wojnahotelarzy z internetowymi systemami rezerwacyjnymi w 2005 r.jeszcze się zaostrzy. Jedno jest pewne: niskie ceny w dobrych hotelachto już przeszłość.

Śpij po królewsku!

Hotelarze nareszcie doszli do wniosku, że w większym stopniu powinniskoncentrować się na ich kluczowej misji, czyli dobrym śnieswoich gości. Przez całe lata hotelowe łóżko nie zaprzątało zbytniouwagi projektantów wnętrz i „sterników” wielkich sieci hotelowych.Kupowano przeciętne łóżka i często byle jaką bieliznę pościelową,na szczęście jednak dla tego biznesu to się zmienia. Pierwsząjaskółką było wprowadzenie przez sieć Westin, należącą doStarwood Hotels & Resorts Worldwide, koncepcji Heavenly Bed,czyli Niebiańskiego Łoża. Prace nad tym przedsięwzięciem [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Zbyszek Bugaj

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *