Skuteczna rekrutacja

Sektor hotelarski wkroczył w fazę intensywnego rozwoju, a to pociąga za sobą konieczności konkurowania o jak najlepszą kadrę. Rośnie więc świadomość własnej wartości kandydatów, a tym samym ich oczekiwania wobec pracodawców. I nie są to tylko oczekiwania finansowe. Coraz większe znaczenie ma wiarygodność i uczciwość biznesowa.



Rekrutacja pracowników do hotelu jest procesem bardzo kosztownym, a o im wyższe stanowiska chodzi, tym te koszty są większe. Właściwie prowadzony dialog z rynkiem może pomóc zoptymalizować ten proces i wpłynąć na znaczne obniżenie kosztów.

Podstawą jest spójna komunikacja



Jednakowa komunikacja na wszystkich poziomach jest podstawą dobrego wizerunku firmy, jako pracodawcy. Komunikację rozumiemy jako pakiet informacji przesyłany zarówno do naszych partnerów biznesowych, inwestorów, klientów, jak i potencjalnych i obecnych pracowników. Jeżeli wysyłamy sygnał na rynek w postaci ogłoszenia rekrutacyjnego, to pamiętajmy, że będzie on analizowany przez różnych odbiorców i na wielu płaszczyznach. Konkurencja będzie analizować przyczynę rekrutacji czy tempo naszego rozwoju, a potencjalni pracownicy naszą atrakcyjność jako pracodawcy. Analizować też je będą obecni pracownicy. Dlatego w procesie rekrutacji bezwzględnym obowiązkiem jest przestrzeganie zasad spójnej komunikacji. Przekaz rekrutacyjny powinien być zawsze zgodny z rzeczywistością: oferowane „atrakcyjne wynagrodzenie” faktycznie powinno być atrakcyjne w stosunku do oferty konkurencji, ambitni i zaangażowani pracownicy powinni mieć realne możliwości dalszego rozwoju zawodowego, jeśli tak piszemy w ogłoszeniu. Dzięki temu zatrudnieni kandydaci będą mieć niezmiennie pozytywną opinię o hotelu – przekaz kierownictwa, opinie z rynku i własne odczucia będą miały jednakowy wydźwięk, a zatrudnieni kandydaci pozostaną w hotelu na dłużej. Aby zoptymalizować proces rekrutacji i, tym samym, ograniczyć ryzyko późniejszej rotacji personelu, należy kreować atrakcyjny (ale zawsze realny) wizerunek pracodawcy do wszystkich interesujących nas grup zawodowych – od stażystów po kadrę kierowniczą, doświadczenie rekrutacyjne staje się bowiem wizytówką naszej firmy. W przypadku braku spójności, pojawia się dysonans w odbiorze wizerunku firmy, a co za tym idzie grożą nam poważne trudności z pozyskaniem wartościowej kadry.

Analiza stanowiska



Modelowanie procesu rekrutacyjnego to złożony proces, który łączy znajomość specyfiki biznesu oraz wiedzy HR. Wiedza biznesowa jest niezbędna do zdefiniowania oczekiwań wobec kandydatów do pracy. Wiedza HR z kolei stanowi podstawę weryfikacji predyspozycji do wykonywania określonego zajęcia. Analiz
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Kiełczewska, Dorota Trojanowska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Skuteczna rekrutacja

  1. I co z tego, że przeprowadzi się cały proces rekrutacyjny i wybierze idealnego kandydata, kiedy ten po paru miesiącach rzuci pracę, kiedy dostanie ofertę z innego sektora rynku? W hotelarstwie olbrzymim problemem są marne zarobki, nieadekwatne do kwalifikacji i wkładu pracy.
    Recepcjonistka w prywatnej przychodni dostaje dwa razy więcej niż recepcjonistka w dobrym hotelu, pracująca na zmiany i musząca się użerać z nieraz paskudnymi gośćmi. To jest właśnie problem.

Pozostaw odpowiedź Gośka Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *