Wiele pomysłów na blog i newsletter

W zeszłym roku moja przyjaciółka przeprowadziła się na drugi koniec kraju. Od tego czasu ogromną przyjemność sprawia mi lektura każdego jej e-maila. Wydaje się, że nigdy nie brakuje jej ciekawych tematów do opisania. Tymczasem wielu hotelarzy, gdy przychodzi do podtrzymywania relacji z gośćmi za pomocą internetu, wydaje się zupełnie wyprana z pomysłów, choć tak naprawdę tematów nie brakuje.

 

Wiele z treści e-maili mojej przyjaciółki nie jest odpowiednia do dzielenia się z Czytelnikami, za to pomysły, według których je tworzy jak najbardziej. Używa ona chwytliwych tytułów, które sprawiają, że od razu chce się otworzyć i przeczytać wiadomość od niej. W tych wiadomościach, pisanych bezpretensjonalnie i z poczuciem humoru, widać jej osobowość. Utrzymuje nasze zainteresowanie, dzięki anegdotom i różnym opowieściom, które mogą nas dotyczyć. Dołącza również zdjęcia, oddające opisywaną historię – pisze na łamach serwisu HotelNewsNow.com Caroline Cooper, trenerka z wieloletnim doświadczeniem w branży hotelarskiej. Wszystkie te zasady mogą być wykorzystywane przy pisaniu informacji do hotelowego bloga, czy newslettera, a sporo z nich można także wykorzystywać na swoim Facebooku. Oto garść konkretnych rad.

 

Dostrzegaj i nagradzaj lojalność.

Zacznij budować relacje z gośćmi, gdy tylko dokonają rezerwacji, poprzez podziękowanie i dostarczenie dodatkowych informacji. Można użyć wielu sposobów, aby zaostrzyć ich apetyt i sprawić, że nie będą mogli doczekać się wizyty u nas:
  • gdy zbliża się data ich przybycia, wyślij informacje na temat konkretnych wydarzeń w hotelu i okolicy, ewentualnych zmianach w komunikacji i sposobach dotarcia (remonty, objazdy, korki, otwarcia nowych dróg i połączeń itp.).

  • gdy ktoś już był w twoim hotelu, korzystał z restauracji, czy uczestniczył w jakimś wydarzeniu, wysłanie prostego podziękowania to już świetny sposób na budowanie relacji i szansa na informację zwrotną. Różnicuj tematy wiadomości. Twórz tematy dopasowane do różnych segmentów gości swojego obiektu:

  • zacznij od stworzenia kilku list adresowych, żeby nie wysyłać tych samych informacji do rodzin z dziećmi, uczestników konferencji, handlowców w podróży itp.

  • przygotuj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Pokaż swoją osobowość. Jedyną rzeczą, która zawsze będzie odróżniała twój obiekt od innych jesteś ty sam i twój zespół:

  • opisz jeden dzień z życia: twojego szefa kuchni, pani pokojowej, recepcjonistki, organizatora imprez, sommeliera
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Caroline Cooper

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Wiele pomysłów na blog i newsletter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *