Czym jest jakość w hotelowym SPA?

Autor: Anita Bajdalska
Posiadanie standardów jakości w hotelach SPA wydaje się sprawą oczywistą i niezbędną. Ustanowienie ich w formie pisemnej, jasnej i zwięzłej wydaje się także oczywiste. A teraz pytanie: które hotelowe SPA je posiadają; i drugie – ile z nich stosuje je w praktyce?   Jakość usług SPA to pojęcie wszystkim znane. Najczęściej kojarzone jest z jakością kosmetyków używanych do zabiegów SPA i w większości przypadków takie odpowiedzi padają na pytanie, czym jest jakość w hotelowym SPA. Sprawa jest ważna i decyduje o odczuciach gościa, dlatego nie można jej marginalizować. Wybór partnera kosmetycznego, który zapewnia kosmetyki do zabiegów jest bardzo ważny.   Kosmetyki i kwalifikacje Zdarzają się w hotelowych SPA sytuacje, kiedy gość zwraca się ze skargą na zabieg kosmetyczny. Zawsze pierwsze podejrzenie pada na jakość kosmetyków wykorzystywanych do zabiegu. Sprawdzenie terminów ich przydatności to sprawa, od której należy zacząć, ale takie sytuacje, mimo że mało przyjemne, zawsze mogą mieć miejsce. Doskonale przeprowadzony wywiad kosmetyczny przed zabiegiem może nie wskazywać na to, że dana osoba jest na niektóre składniki uczulona. Aplikacja ich na skórę może wywołać reakcję podrażnienia i wtedy dopiero może okazać się, że gość hotelowy SPA nie wiedział o tym, że jest na dany składnik uczulony. Jakość usług SPA często kojarzona jest z kwalifikacjami zatrudnionego tam personelu, co również ma potwierdzenie w praktyce. Kosmetyczka posiadająca dyplomy różnych firm kosmetycznych jest bardziej wykształcona, ponieważ posiada doświadczenie z wieloma markami kosmetycznymi, a te mogą nauczyć ją wiele umiejętności praktycznych. Ale tylko tak pojmowana jakość to za mało w profesjonalnie zarządzanym hotelowym SPA. Wszystkie te aspekty mają znaczenie, ale aby odnieść sukces to jest to zbyt mało… W literaturze wyróżnia się cztery typy przedsiębiorstw usługowych. Ten specyficzny podział jest doskonały do opisania hotelowych SPA. Idealnie pokazuje, z jakimi usługami SPA mamy do czynienia, co bez wątpienia widać podczas wizyt w hotelach SPA.   SPA – Chłodnia Pierwszy rodzaj to Chłodnia. Takie SPA posiada personel nie mający bladego pojęcia, co należy do jego zadań. Procedur w takim obiekcie nie ma i nikt nie wie, jak je stworzyć. Praca jest niezorganizowana przez nikogo, a wszystko żyje własnym życiem. Standard obsługi zależy od humoru oraz kaprysu zatrudnionych pracowników. Ich kontakty z gościem są oziębłe, bez jakichkolwiek emocji, a wykonywane czynności bardzo mechaniczne. Najważniejszym punktem w takim obiekcie jest… zatrudniony tam personel a gość jest czasami traktowany jak intruz, który zakłóca ich [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *