Zanim hotel otworzy swoje podwoje

Budowa hotelu to skomplikowany proces, w którym ważną rolę odgrywają aktualnie obowiązujące przepisy. Pragnąc pomóc inwestorom, przedstawiamy podstawowe regulacje prawne dotyczące projektowania, budowy, wyposażenia i przygotowania do eksploatacji obiektów hotelowych


Włodzimierz Błądek
Autor jest architektem,
współwłaścicielem pracowni
Palladium Architekci - Błądek, Manikowski,

specjalizującej się w projektowaniu obiektów hotelarskich





Na każdym etapie realizacji obiektu hotelarskiego, wszystkie podmioty uczestniczące w procesie inwestycyjnym próbują pogodzić ze sobą trzy wydawałoby się sprzeczne cele: kreatywne wizje projektantów, ograniczone możliwości finansowe inwestora oraz dżunglę przepisów i obligatoryjnych wymagań. Poruszanie się w tej ostatniej materii jest sprawą niezwykle skomplikowaną, i to nie tylko dla architektów czy inwestorów, ale także osób przygotowanych profesjonalnie do nadzorowania inwestycji. Proces obsługi inwestycji hotelarskiej można podzielić na następujące etapy.

Przygotowanie dokumentów wyjściowych Etap ten wymaga żmudnego kompletowania dokumentów niezbędnych do załatwienia podstawowych formalności. Obejmuje on:
  • zebranie dokumentów dotyczących własności - dyspozycyjności nieruchomości gruntowej;
  • opracowanie podkładów geodezyjnych, takich jak: plany sytuacyjno-wysokościowe, zdobycie informacji o lokalnej infrastrukturze komunalnej;
  • sprecyzowanie zamierzeń inwestycyjnych, czyli wstępne określenie rodzaju i charakteru obiektu, standardu, podstawowego potencjału obsługowego, głównego usługobiorcy;
  • opracowanie założeń programowych stanowiących materiał wyjściowy do prac projektowych;
  • pozyskanie z właściwego organu administracyjnego informacji o przeznaczeniu terenu (wypis i wyrys z planu, warunki zabudowy w przypadku braku miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego) - pomocne mo
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *