Internet w zasięgu


Joe Brunoli
Autor jest wiceprezesem
ds. rozwoju rynku HotSpot w spółce free-hotspot.com






Jeszcze kilka lat temu umożliwienie gościom dostępu do internetu było luksusem oferowanym przez nieliczne hotele. Obecnie dostęp - i to darmowy - do sieci jest już nie tylko standardem - staje się wręcz "koniecznością" dla branży hotelarskiej

Coraz więcej osób na świecie korzysta z internetu, ale częściej robią to bezprzewodowo, przy użyciu modułów sieci bezprzewodowej Wi-Fi. Wyposażone są w nie laptopy, urządzenia przenośne PDA oraz inne urządzenia, służące do łączenia się z internetem w miejscach publicznych lub tzw. hotspotach. Z szacunków wynika, że liczba użytkowników sieci Wi-Fi na całym świecie osiągnie 500 milionów do 2009 roku.

Tak działa hotspot

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, coraz więcej przedsiębiorstw, szczególnie hoteli, oferuje bezprzewodowy dostęp do internetu dla swoich klientów. Podstawowym zadaniem hotspotów jest umożliwienie korzystania z pojedynczego połączenia internetowego przez wielu użytkowników.

Jest to realizowane poprzez bramkę bezprzewodową - urządzenie, które podłączone jest do szerokopasmowego modemu internetowego (zazwyczaj ADSL lub kablówki). Następnie bramka ta lub router transmituje bezprzewodowy sygnał, do którego dostęp uzyskuje każdy, kto posiada urządzenie wyposażone w moduł sieci bezprzewodowej Wi-Fi lub bezprzewodową kartę Ethernet.

Bezprzewodowe routery dysponują zasięgiem transmisji od 100 do 200 metrów i w wielu hotelach instalowane są dodatkowe punkty dostępowe, tzw. wtórniki, w celu zapewnienia bezzakłóceniowego dostępu we wszystkich pokojach hotelowych. Przy instalacji hotspota właściciele hoteli powinni brać pod uwagę fakt, że poziom usług (prędkość połączenia internetowego), który zakupują od dostawcy internetowego (ISP) powinien być wystarczający, aby wielu gości hotelowych mogło równocześnie korzystać z internetu.

Zainteresowanie rośnie


Korzystanie z internetu gwałtownie wzrasta w całej Europie, a liczba gospodarstw domo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Joe Brunoli

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *