SPA aromat

Autor: Andrzej Altmark
Specjalnie roztaczane w hotelu przyjemne zapachy stanowią głównie element marketingowy, zaś aromaty stosowane w centrach SPA & Welness są elementem terapii
Jednym z najmłodszych narzędzi walki hoteli z konkurencyjnymi obiektami czy sieciami jest aromamarketing. Jest on odmianą promocji sugestywnej, dzięki której klient nie rozróżni i zapamięta danego miejsca po wyglądzie lub innych szczegółach, lecz po zapachu. Jednym z najstarszych i najprzyjemniejszych sposobów bezinwazyjnej terapii zdrowotnej czy antystresowej, jest aromaterapia.

Olejki eteryczne, otrzymywane z roślin, znane są od starożytności, a lecznicze właściwości wielu z nich zostały udowodnione naukowo. Dobroczynne składniki olejków eterycznych wnikające do organizmu w trakcie wąchania, podczas kąpieli i masażu przywracają harmonię i równowagę emocjonalną, tonizują nastroje, wyciszają lub stymulują, rozjaśniają umysł.

Najprostszym ze stosowanych w gabinetach kosmetycznych sposobów aromaterapii są świece zapachowe, które witają klientów i otaczają ich przyjemnym zapachem. Bardziej skomplikowanym i wymagającym wiedzy jest masaż relaksujący lub klasyczny masaż twarzy czy dekoltu z dodatkiem kropli określonego zapachu.

Aromaterapia to wykorzystywanie nadzwyczajnych właściwości roślinnych substancji aromatycznych do leczenia chorób i przywracania zdrowia. Terapia ta wykorzystuje wpływ aromatycznych substancji wytwarzanych przez rośliny na organizm ludzki. Zawarte z roślinach substancje pozostają tajemnicą natury. Niektóre z nich zawierają nawet do kilkuset składników, z których wielu nadal nie znamy. Krążą w roślinach, powodując cyrkulację energii. Przy ich pomocy rośliny mogą bronić się przed szkodnikami lub przyciągać inne, pożyteczne dla nich owady.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *