Budowanie relacji z gościem SPA

Autor: Anita Bajdalska
Każdy człowiek, każdego dnia buduje relacje na wielu płaszczyznach. One decydują o tym, czy jesteśmy zadowoleni z życia, pracy, czy też … z wyjazdu do hotelu SPA. Relacje mogą być pozytywne lub negatywne i przez takie subiektywne odczucia gość ocenia stopień satysfakcji z podróży. Świadomość wagi, jaką mają kontakty z gościem w hotelu SPA powinna towarzyszyć każdemu pracownikowi, każdego dnia. Relacje zachodzą na każdej płaszczyźnie obsługi, mogąc wzmacniać markę hotelu lub ją znacznie obniżać.   Budowanie relacji z gościem hotelowego SPA można z pełną odpowiedzialnością porównać do budowania marki hotelu. Czy będzie to marka godna zaufania, do której będą przyjeżdżać zadowoleni goście, czy też w SPA będzie hulał wiatr zależy od wielu czynników.   Wyposażenie, kosmetyki, perfekcja obsługi Ważnym elementem jest wyposażenie techniczne, jakie oferuje swoim gościom SPA. Czy urządzenia oraz wyposażenie gabinetów jest sprawne techniczne, wygodne i nowoczesne zależy od możliwości finansowych oraz wiedzy inwestora w tym zakresie. Pomieszczenia zabiegowe powinny być schludne oraz zadbane, bo to jest poddane pierwszej ocenie gości. Techniczne umiejętności w zakresie poprawności wykonania zabiegów SPA są również oceniane przez gości, ale za technikę zabiegową odpowiadają marki kosmetyczne i jest to, w szanującej się firmie kosmetycznej, sprawa priorytetowa. Ważnym czynnikiem są elementy funkcjonalne, które w dużej mierze przeważają w ocenie jakości świadczonych usług, nawet jeśli cześć techniczna przebiegła w ocenie gościa bez zastrzeżeń. Jest to istotny element, który decyduje o ocenie zabiegów SPA i tylko świadomy tych wartości personel SPA może z tego zrobić właściwy użytek lub też, nie posiadając tej wiedzy ani umiejętności, spowodować brak satysfakcji z technicznie poprawnie wykonanej usługi.   Wymagający goście, a do takich zaliczyć należy gości hotelowego SPA ,oczekują coraz wyższej jakości. Wbrew pozorom, nie zawsze chcą tylko dobrych kosmetyków i nowych urządzeń do zabiegów, ale oczekują perfekcji w obsłudze, co w oczach gości czyni zabieg SPA wartościowym. W dobie ogromnej konkurencji na rynku usług SPA niełatwo jest zaskoczyć gościa. Zabiegi mają podobne składy, efekty są porównywalne, urządzenia takie same tylko personel inny, a relacje, jakie buduje albo są albo ich nie ma. Można szukać coraz to nowych zabiegów, nisz na rynku lub… nauczyć pracowników budowania relacji. Zacząć należy od uświadomienia tego faktu wszystkim. Profesjonalna obsługa to sztuka komunikacji oraz pokazania gościowi SPA jak ważny jest dla każdego pracownika. Dyskretna, profesjonalna obsługa może okazać się kluczem do zdobycia serc i …. portfeli gości SPA. Relacje można budować na wiele sposobów, najważniejsze są relacje z personelem i na tym skupię swoją uwagę.   Zdobycie sympatii Najważniejszą osobą w hotelu SPA jest gość. Gość hotelu SPA spodziewa się w miejscu, które wybrał na wypo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *