Z którymi portalami współpracować?

Autor: Piotr Ledworuch
W dobie szalonego przepływu informacji internet stał się najlepszym narzędziem komunikacji między firmami i osobami prywatnymi. Fakt ten dotyczy również rynku hotelarskiego. W obecnych czasach hotele swoją ofertę w 99 proc. sprzedają dzięki internetowi (co nie oznacza, że przez internet).   Dotyczy to zarówno zapytań indywidualnych, jak i korporacyjnych. Wśród klientów indywidualnych bardzo dużą popularnością cieszą się portale rezerwacyjne, dzięki którym można sprawdzić dostępność hotelu w danym miejscu, porównać konkurencyjność obiektu nie tylko pod względem ceny, ale też opinii gości, a nawet atrakcyjności miejscowości lub regionu. Portale prześcigają się w pomysłach, jak uatrakcyjnić swoją ofertę. Hotele z kolei bardzo chętnie współpracują z portalami sprzedażowymi, bo dzięki temu udaje się zwiększyć sprzedaż miejsc hotelowych i poprawić statystyki, pozycjonowanie hotelu w internecie, a przede wszystkim zapełnić puste miejsca w hotelu. Hotelarze muszą jednak bardzo dokładnie sprawdzać, czy współpraca z danym portalem przyniesie oczekiwane efekty. Niestety, niektóre z nich takich efektów nie przynoszą.   Na jakich portalach Duże portale rezerwacyjne, Booking.com, Hotels.com, czy HRS.com, mają zasięg międzynarodowy, ale rezerwacje dokonywane za ich pośrednictwem dotyczą głównie hoteli w miastach. Hotele w dużej odległości od centrów miejskich nie mogą liczyć na zbyt duże zainteresowanie klientów z tych portali. Można też zaobserwować dywersyfikację portali pod względem ofert skierowanych do hotelarzy. Cały czas powstają portale, które mają w swojej ofercie tylko ośrodki typu SPA lub typu agroturystyka. Coraz trudniej znaleźć jest ofertę odpowiadającą naszym oczekiwaniom nie ze względu na jej brak, lecz ze względu na jej obfitość. Załóżmy, że chcemy, aby nasz obiekt był widoczny na wielu portalach. To zwiększa oczywiście naszą szansę na sprzedaż, jednak z drugiej strony, narażamy się na rozmycie czystego przekazu, jakiego typu jesteśmy hotelem: konferencyjnym, SPA, leczniczym, a [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *